Polterabend - med eller uden babier?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.755 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. februar 2010

Kaufie

En af mine vinder skal giftes her til sommer - og nu er to af hendes veninder i gang med at planlægge polterabend.

Der er så opstået stor uenighed om hvorvidt babier, der ikke kan undvære deres mor(s bryster) en hel dag, må komme med eller ej.

Den ene gruppe mener den vordende brud helst vil have en "voksen-fest" uden at skulle tage hensyn til de små, og at opmærksomheden uværgeligt vil gå lidt fra bruden når der er små bedorende babier, der skal dikkes hele tiden.

En af arrangørerne har ikke selv børn og vil nu bakke ud som arrangør, da hendes planer om fx ridning på stranden så falder til jorden.

Den anden gruppe er af den holdning, at jo flere jo bedre til denne dag (og aften), så hvis baby ikke kan undvære mor, må mor selvfølgelig tage baby med - hellere dét end at moren slet ikke kan komme med.

Jeg har meldt ud, at jeg tilhører den sidste gruppe - netop fordi der i invitationen til selve brylluppet er skrevet at børn under 1 år er velkomne.

Hvad er jeres mening/erfaring med dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2010

Louise mortil4

selvfølgelig kal babyer der ikke kan undvære deres mor med. Det er i hvertfald min mening, jo flere jo bedre, de resikerer jo at der er nogen der melder fra fordi de ikke må ha deres små med, hva skal de lige gøre?? skære patterne af... ej vel.

Selvfølgelig går der ikke voldsom meget af brugen ved at der er babyer med. De er jo inviteret med til selve bryllupet så brudeparret er jo selv klar over problematikken hvis man vælger at små nye babyer ikke må komme med.

Anmeld

21. februar 2010

Mie A

Tja ja... jeg ved sgu ikke!! Det kommer velt helt an på hvem polterabend er for. ¨

Altså min egen polterabend havde ikke været god med børn. Det havde faktisk været helt umuligt.

Jeg tænker lidt at man måske kan lave den første del lidt mindre vild og børnevenlig og så kan resten af dagen foregå uden børn...

I bund og grund synes jeg ikke at babyer og polterabener hører sammen. Og jeg synes ikke man kan sammenligne selve brylluppet med polterabenden. Undrer mig egentlig at der i en invitation står at børn under 1 år er velkomne... Er det ikke en selvfølge

Anmeld

21. februar 2010

Louise mortil4

Mie A skriver:

Tja ja... jeg ved sgu ikke!! Det kommer velt helt an på hvem polterabend er for. ¨

Altså min egen polterabend havde ikke været god med børn. Det havde faktisk været helt umuligt.

Jeg tænker lidt at man måske kan lave den første del lidt mindre vild og børnevenlig og så kan resten af dagen foregå uden børn...

I bund og grund synes jeg ikke at babyer og polterabener hører sammen. Og jeg synes ikke man kan sammenligne selve brylluppet med polterabenden. Undrer mig egentlig at der i en invitation står at børn under 1 år er velkomne... Er det ikke en selvfølge

nej det er absolut ikke en selvfølge at børn er velkomne fordi de er under 1 år, ikke i vores omgangskreds ihvertfald, men det kunne være dejligt hvis det var.

Anmeld

21. februar 2010

Mie A

mortil4 skriver:

nej det er absolut ikke en selvfølge at børn er velkomne fordi de er under 1 år, ikke i vores omgangskreds ihvertfald, men det kunne være dejligt hvis det var.

Sjovt for i min omgangskreds er det enten alle børn eller ingen børn.

Anmeld

21. februar 2010

Nadi

Mie A skriver:

Jeg er enig med dig Mie, polterarbend og babyer hører bare ikke sammen! Men hvis man skal indgå kompromis så var det en god ide at lave den første halvdel baby/amme-venlig og så den anden halvdel voksen-venlig  

Anmeld

21. februar 2010

Lise

Kan man ikke planlægge polterabend'en som man ville have gjort hvis der ikke var nogen babyer, og så må damerne med babyerne selv styre hvordan de vil deltage...?

Ellers synes jeg om Nadias ide om at første halvdel af dagen er børnevenlig og anden halvdel ikke nødvendigvis er...

For selvfølgelig skal damerne med babyerne også med

Anmeld

21. februar 2010

Anja

Lise skriver:

Kan man ikke planlægge polterabend'en som man ville have gjort hvis der ikke var nogen babyer, og så må damerne med babyerne selv styre hvordan de vil deltage...?

Ellers synes jeg om Nadias ide om at første halvdel af dagen er børnevenlig og anden halvdel ikke nødvendigvis er...

For selvfølgelig skal damerne med babyerne også med

Helt enig

Planlæg unden baby i tankerne, og så kan folk selv bedømme om de vil deltage med baby.

Kender også flere, der havde baby med til noget af dagen og så fik baby passet et par timer, når der skulle ske noget, hvor baby ikke kunne være med.

Anmeld

21. februar 2010

Kaufie

Anja skriver:

Helt enig

Planlæg unden baby i tankerne, og så kan folk selv bedømme om de vil deltage med baby.

Kender også flere, der havde baby med til noget af dagen og så fik baby passet et par timer, når der skulle ske noget, hvor baby ikke kunne være med.

Det ender det vist heldigvis også med. Mødrene må så selv bestemme når aktiviterterne ikke er for dem/deres små børn - ligesom de lister af når musikken bliver skruet op om aftenen...

Jeg vil slet heller ikke synes om at børn på Williams alder skulle med - det er dem på 0-6 mdr, der er tale om - og eftersom vi er 33 (!!) potentielle deltagere, så er der en del i den aldersklasse.

Anmeld

21. februar 2010

Muffinmus

Jeg ville da under igenn omstændigheder tage fra et brystbarn under 6 mdr f.eks....

Men var det der over kunne grød og lidt flaske evt hjælpe lidt....

Synes det kommer meget an på moderen, for jeg er altid et hængeparti da jeg er slem til ikke at kunne undvære mine dejlige møg unger:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.