Jeg har en skøn datter på 6 år, hun er en glad, frisk, dygtig, aktiv pige, som følger sin udvikling fint, (blot lidt lille
) og trods hun kun går i 0. klasse, kan hun allerede læse og skrive, hun mangler aldrig nogle at lege med, dog har hun altid foretrukket at lege med en enkelt af gangen, og hun bliver hurtigt træt og pjevset og hænger på mig, hun er helt flad efter en skoledag og er vi i byen, går der længe før hun forlader min side. Hver anden weekend er hun ved sin far, hvor de er 5 børn, og hun er totalt kvæstet og ofte trist og ked når hun kommer hjem..
og sådan har det været altid, og vi har bare troet, at sådan er Dicte...
Men..... for 3 uger siden var vi så til sundhedsplejersken i skolen, og hun mente at Dicte havde lidt nedsat syn på højre øje, og måske lidt nedsat hørelse også.. og i denne uge har vi været ved både øjenlæge og ørelæge for at få det tjekket lidt mere grundigt, og det har så vist sig at hendes hørelse er nedsat med 50% og hun har +6 og +7 på øjnene, dvs. hun kan faktisk hverken høre eller se ret meget
så hun skal have briller og lagt dræn og muligvis høreapperat..
og jeg syntes det er hårdt, ikke at hun får briller og måske høreapperat, for det er da fantastisk og vil forbedre hendes livskvalitet helt enormt, men jeg syntes det er hårdt at hun formentlig i flere år har haft det sådan, og det forklarer jo fint hvorfor hun er lidt pjevset og tilbageholdende og ofte træt, for hun må jo bruge en frygtelig masse energi på bare at være...
og så er der jo den obligatoriske ´banken oven i mit eget hovede´ for de gange hvor jeg har været irriteret/sur over at hun ikke hørte efter, eller var træt og pylret eller hang på mig når vi var i byen...
øvøvøvøv...
ville vist ikke så meget..bare lige lufte lidt ud