Dagens projekt - pakke barselstaske eller hvad det nu hedder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.651 visninger
15 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

Dictes mor

Jeg er gået igang med at skrive ned de ting jeg gerne vil have med på sygehuset, når nu det engang går løs for alvor. Men hold da helt op, hvor har jeg skrevet alt for meget ned... Prøv lige at se, er det helt håbløst overdrevet eller er det måske det man skal bruge?

Til mig:
3 par underbukser
1 par sokker (hader sokker og går altid i bare tæer)
1 amme bh (men hvordan ved man, hvilken størrelse man kan passe?)
Nat tøj
Joggin bukser
Et par bukser
1 top
1 bluse

Toilettasken:
Mascara, pudder
Parfume
Bodylotion
Læbepomade
Tandbørste+pasta
Hårbørste+elastikker
Ammeindlæg
Shampoo+body
Hårtørrer (har hørt den er god at have med, fordi det ikke er rart at tørre sig dernede?)

Til baby:
Bleer
6 stofbleer
1 hue
2 par sokker
2 par strømpebukser
1 sweater
1 par sutsko
3 bodyer
Zinksalve
Engangsservietter?
Flyverdragt

Andet:
Kamera
Mobil
Oplader
Cd med afslappende musik
Kontanter/små penge
Frugt og lidt mad til Per
En lille flaske champagne til når baby er født

Og selvfølgelig autostol monteret i bilen til hjemturen.

Jeg har ikke skrevet noget til Per, det må han selv klare, men det ender jo med at jeg kommer slæbende som om jeg skal på en uges charterferie, men man får jo nok meget ekstra oppakning med sådan en lille en...

Det er alt for meget er det ikke, kunne godt bruge jeres erfarne øjne til lige at gå listen igennem og sige, hvad jeg måske ikke behoves eller om der er noget jeg skal have med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Corn

Synes du har pakket meget...

Men jeg nåede aldrig selv at pakke min taske, og anden fødsel var ambulant, så hvad ved jeg...

Anmeld

19. februar 2010

hc=k

Puha en amsse du skal have med.

hvor længe skal du være derinde???

Jeg var indlagt i 4 dage til observesion (staves) og jeg havde ikke engang halvt så meget med som du.

Anmeld

19. februar 2010

LauraLW

min liste er nærmest ligeså lang....

Vi har fået at vide at hvis fødslen forløber ukompliceret skal vi (hvis vi vil) på patienthotel, og der skal man have alt tøj med til sig selv og baby, derfor kommer jeg også afsted med en rullekuffert.

Anmeld

19. februar 2010

rup

Hej

Din liste er stort set som min Så hvis du har glemt noget, så har jeg også.

Men vi har fået afvide at vi også skal have dyne og betræk med til babyen. Jeg ved ikke om det er forskelligt fra sted til sted. Men vi skal selv medbringe det.

Du skal også huske din vandrejournal....

Rikke 38+4

Anmeld

19. februar 2010

Lise

Jeg nåede jo aldrig rigtigt at pakke min taske, men klarede dog fire dages indlæggelse alligevel...  

Nu er din toilettaske nok ikke det der fylder mest, men jeg ville ikke panikke hvis jeg glemte pudderen eller mascara. Det er bare ikke det første man tænker på, at man nu også skal huske at se godt ud

Bleer/stofbleer til baby? Får man ikke det på hospitalet?

Kan ikke komme i tanke om noget du har glemt. Tværtimod

Anmeld

19. februar 2010

Mutti2

Hej søde.

Nu ved jeg ikke hvordan det er dernede, men i aalborg hvor jeg fødte, var det ikke nødvendigt at tage bleer med eller engangs servietter til skiftning, samt stofbleer eller zinksalve!!

De havde det hele på sygehuset OG patient hotellet!!

Måske ville jeg dog alligevel tage et par stofbleer med!!

Hvad siger i andre?? Havde i brug for det??

Knus

Anmeld

19. februar 2010

Corn

Milla-Victoria's mor skriver:

Hej søde.

Nu ved jeg ikke hvordan det er dernede, men i aalborg hvor jeg fødte, var det ikke nødvendigt at tage bleer med eller engangs servietter til skiftning, samt stofbleer eller zinksalve!!

De havde det hele på sygehuset OG patient hotellet!!

Måske ville jeg dog alligevel tage et par stofbleer med!!

Hvad siger i andre?? Havde i brug for det??

Knus

Nej jeg havde ikke noget med af den slags. Men da var patienthotellet i Randers også ret nyt.

Jeg havde kun det tøj med som jeg havde på da vi kom ind, og farmand havde nægtet at medbringe liften, hvori jeg havde pakket til bette... Det var jo alt for tidligt

Vi lå på barselsgangen i 2 dage og der havde vi sygehuset tøj på. Da vi kom på hotellet var der fri adgang til bleer, klude, stof bleer, reserve-sygehustøj...

Men det er jo så også 5 år siden.

Vi fik endda udleveret en lille skylleflaske, så man ikke skulle tøre sig efter toilet besøg.... Den var jeg MEGET glad for...

Salve og den slags til den lille fik vi ikke brug for den første tid.

Og jeg havde ikke parfume med, for den lilles næse var så monster følsom, og makeup var heller ikke noget jeg savnede

Anmeld

19. februar 2010

eliasogmor

den ser fin ud....måske lige et par trusser mere...

Anmeld

19. februar 2010

frk Jensen

Majastina skriver:

Jeg er gået igang med at skrive ned de ting jeg gerne vil have med på sygehuset, når nu det engang går løs for alvor. Men hold da helt op, hvor har jeg skrevet alt for meget ned... Prøv lige at se, er det helt håbløst overdrevet eller er det måske det man skal bruge?

Til mig:
3 par underbukser
1 par sokker (hader sokker og går altid i bare tæer)
1 amme bh (men hvordan ved man, hvilken størrelse man kan passe?)
Nat tøj
Joggin bukser
Et par bukser
1 top
1 bluse

Toilettasken:
Mascara, pudder
Parfume
Bodylotion
Læbepomade
Tandbørste+pasta
Hårbørste+elastikker
Ammeindlæg
Shampoo+body
Hårtørrer (har hørt den er god at have med, fordi det ikke er rart at tørre sig dernede?)

Til baby:
Bleer
6 stofbleer
1 hue
2 par sokker
2 par strømpebukser
1 sweater
1 par sutsko
3 bodyer
Zinksalve
Engangsservietter?
Flyverdragt

Andet:
Kamera
Mobil
Oplader
Cd med afslappende musik
Kontanter/små penge
Frugt og lidt mad til Per
En lille flaske champagne til når baby er født

Og selvfølgelig autostol monteret i bilen til hjemturen.

Jeg har ikke skrevet noget til Per, det må han selv klare, men det ender jo med at jeg kommer slæbende som om jeg skal på en uges charterferie, men man får jo nok meget ekstra oppakning med sådan en lille en...

Det er alt for meget er det ikke, kunne godt bruge jeres erfarne øjne til lige at gå listen igennem og sige, hvad jeg måske ikke behoves eller om der er noget jeg skal have med?

En god sports bh er uundværlig når mælken er ved at løbe til.. Du aner ikke hvor meget babserne vokser

Jeg brugte slet ikke amme bh..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.