Nervøs over NF - normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. februar 2010

trine3112

Jeg skal til NF på mandag, hvor jeg så er 12+4. Glæder mig selvfølgelig til at se den lille, men er samtidig også meget nervøs. Hvad nu hvis der er noget galt?  Går ud fra at det er en helt normal følelse?

HVordan havde i det den allerførste gang i skulle til NF?

Kærlig hilsen

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2010

Risen

trine3112 skriver:

Jeg skal til NF på mandag, hvor jeg så er 12+4. Glæder mig selvfølgelig til at se den lille, men er samtidig også meget nervøs. Hvad nu hvis der er noget galt?  Går ud fra at det er en helt normal følelse?

Kærlig hilsen

Trine

Hvor spændende! Held og lykke med det.. 

Det er helt normalt at have de tanker og følelser omkring det. Det har jeg haft til ALLE mine scanninger.. og faktisk specielt til NF scannningen fordi det er den første og det er der det virkelig går op for en at man er gravid.. 

Knus

Anmeld

19. februar 2010

MTS

Jeg tror det er meget normalt at være lidt nervøs, det var jeg godt nok også. Men så snart jeg så den lille bitte på skærmen og hvor den rigtigt møfflede sig rundt i maven så vist jeg bare at den hade det godt. Idag skal jeg til MD og er selfølgelig også nervøs idag.  

Men er sikker på det hele nok skal gå fint og jeg krydser  for at det hele går godt for dig på mandag.

Anmeld

19. februar 2010

trine3112

Jeg krydser også fingre for dig, Malin.  Du må give en update senere

Tak for jeres svar.

Anmeld

19. februar 2010

MTS

trine3112 skriver:

Jeg krydser også fingre for dig, Malin.  Du må give en update senere

Tak for jeres svar.

Tak, det skal jeg helt sikkert gøre.

Anmeld

19. februar 2010

Malene84

Risen skriver:

Hvor spændende! Held og lykke med det.. 

Det er helt normalt at have de tanker og følelser omkring det. Det har jeg haft til ALLE mine scanninger.. og faktisk specielt til NF scannningen fordi det er den første og det er der det virkelig går op for en at man er gravid.. 

Knus

Ja sådan har jeg det også  troede rent faktisk at det ville blive bedre med tiden (hvilket det jo sikkert også er), men er stadig lidt spændt/nervøs når jeg skal til scanning  men det er jo nok ganske normalt. Men ja, jeg vil helt sikkert også kalde NF og MD-scanningerne for de værste indtil videre mht. nervøsiteten

Anmeld

19. februar 2010

Risen

Malene84- skriver:

Ja sådan har jeg det også  troede rent faktisk at det ville blive bedre med tiden (hvilket det jo sikkert også er), men er stadig lidt spændt/nervøs når jeg skal til scanning  men det er jo nok ganske normalt. Men ja, jeg vil helt sikkert også kalde NF og MD-scanningerne for de værste indtil videre mht. nervøsiteten

Ja det samme her .. Men søde er du ikke til scanning hver 14 dag ? eller hvordan er det lige regler er når det er tvillinger .. 

Anmeld

19. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - jeg er jo en af dem, der har været ude for at der er noget galt. Så der er naturligvis noget at være bekymret for MEN - husk på at det altså KUN er meget meget få (1:1000) der får en besked om et meget sygt barn, til NF.

Så oddsne er små, men den vil nok ligge i baghovedet...

Heldigvis sker der for det meste gode ting jo.

Er selv så glad og lettet over igår!!

Anmeld

19. februar 2010

Malene84

Risen skriver:

Ja det samme her .. Men søde er du ikke til scanning hver 14 dag ? eller hvordan er det lige regler er når det er tvillinger .. 

Nej - desværre!!!! Det er kun når børnene er enæggede, og det er mine supermænd ikke  jeg bliver scannet på lige fod med alle andre. Tror dog, at jeg får lidt flere når vi nærmer os fødsel

Anmeld

19. februar 2010

Sabsy

trine3112 skriver:

Kærlig hilsen

Trine

Jeg gik bare og tænkte på om der var to, det var nok min "frygt" - ikke at det ville gøre noget, men første gange kunne det være rart kun med en - det følte min mand og jeg ihvertfald..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.