Var en tur på fødegangen... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

Dictes mor

Jeg var nødt til at ringe til fødegangen i aften, fordi jeg ikke havde mærket liv side igår aftes, så de kaldte mig ind for at blive tjekket. Æv det havde jeg egentlig ikke lyst til, men det ville jo være rart at få det tjekket. Per var igang med noget i kælderen og kunne derfor ikke tage med, men heldigvis bor min bedste veninde på den anden side af gaden, så hun tog med mig. Så lå man ellers der med maven fremme og prøvede at få et smil frem hos jordemoderen, men hun var nu noget stiv i betrækket, jeg tror hun synes, at jeg var meget hysterisk at jeg sådan kom rende hen på aftenen. Nå men vi var afsted i en times tid, og Dicte har det helt fint, det viste målingerne, så der var ikke noget at bekymre sig om, så det var jo dejligt. Og så fik man brugt en torsdag aften på det. Hmmm, føler lidt nu, at jeg nok overreagerede, men har bare altid hørt, at man skal ringe, hvis man ikke mærker liv, og hun plejer jo at være meget aktiv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Vingummien

Majastina skriver:

Jeg var nødt til at ringe til fødegangen i aften, fordi jeg ikke havde mærket liv side igår aftes, så de kaldte mig ind for at blive tjekket. Æv det havde jeg egentlig ikke lyst til, men det ville jo være rart at få det tjekket. Per var igang med noget i kælderen og kunne derfor ikke tage med, men heldigvis bor min bedste veninde på den anden side af gaden, så hun tog med mig. Så lå man ellers der med maven fremme og prøvede at få et smil frem hos jordemoderen, men hun var nu noget stiv i betrækket, jeg tror hun synes, at jeg var meget hysterisk at jeg sådan kom rende hen på aftenen. Nå men vi var afsted i en times tid, og Dicte har det helt fint, det viste målingerne, så der var ikke noget at bekymre sig om, så det var jo dejligt. Og så fik man brugt en torsdag aften på det. Hmmm, føler lidt nu, at jeg nok overreagerede, men har bare altid hørt, at man skal ringe, hvis man ikke mærker liv, og hun plejer jo at være meget aktiv.

Du gjorde det helt rigtige og det gør du også hvis det sker igen. Uanset om hende her var stram i betrækket.

Man skal gå efter det man føler, og hvad nu hvis der havde været noget.

Nogle af dem kan altså også være virkelig stride i det, men jeg holder på at man skal gøre som man føler for man kender sin krop bedst.
Havde jeg gjort hvad de sagde dengang jeg skulle føde og var blevet hjemme pga smerter ja så ved jeg ikke hvad der var sket men holdte på at jeg havde det skidt.

Og tro mig mødte altså også nogle der var stive i betrækket. MEn endte med en sød jm da jeg skulle føde.

Så hver gang du føler der kan være noget så ringer du.

Og hvor er det DEJLIGT at der ikke var noget og det bare var falsk alarm, man bliver bare så nervøs når det er.

Anmeld

18. februar 2010

Dictes mor

suanne85 skriver:

Du gjorde det helt rigtige og det gør du også hvis det sker igen. Uanset om hende her var stram i betrækket.

Man skal gå efter det man føler, og hvad nu hvis der havde været noget.

Nogle af dem kan altså også være virkelig stride i det, men jeg holder på at man skal gøre som man føler for man kender sin krop bedst.
Havde jeg gjort hvad de sagde dengang jeg skulle føde og var blevet hjemme pga smerter ja så ved jeg ikke hvad der var sket men holdte på at jeg havde det skidt.

Og tro mig mødte altså også nogle der var stive i betrækket. MEn endte med en sød jm da jeg skulle føde.

Så hver gang du føler der kan være noget så ringer du.

Og hvor er det DEJLIGT at der ikke var noget og det bare var falsk alarm, man bliver bare så nervøs når det er.

Du har ret, man er nødt til at lytte til sin krop og sin intuition, og så trække på skuldrene af, at man lige mødte en lidt streng jordemoder, sådan går det jo nogen gange.

Anmeld

18. februar 2010

JustAnotherName

Hellere være dobbelt-sikker end usikker, og tjekke én gang for meget end een for lidt.

Du gjorde det helt rigtige, uanset jordemoderens stamme holdning.
Og sikke glædeligt, at lille Dicte havde det godt derinde.
Det er jo det eneste vigtige!!

Anmeld

18. februar 2010

Mutti2

Majastina skriver:

Hvor er det godt at høre at alt er som det skal være  

Fik helt hjertebanken da jeg så den triste smiley ud for dit indlæg!!!

Jeg oplevede selv (dagen før jeg fødte) at jeg ikke mærkede liv.... og NØJ hvor var jeg rædselslagen!!

Jeg løb hele vejen hen til til sygehuset (en halv times gå-gang), i håb om at hun ville give liv!! Men intet... Jeg var tudefærdig!!

Heldigvis var der liv. Men hun havde tabt sig, fordi min moderkage havde sat ud. Og derfor var der ikke så meget liv!!   Men heldigvis tog jeg derind, og de opdagede det!! Det var seriøst, ellers ville de ikke forlange at jeg skulle sættes igang dagen efter!! (Hun havde tabt over 600 gr på knap en uge!!)

Skulle ind på fødegangen dagen efter kl. 8 for en igangsættelse!! Men sjovt nok gik fødslen selv i gang 05.36 selv samme morgen!!

Så hellere tage afsted en gang for meget end en gang for lidt!! Nu håber jeg ikke at min lille beretning har skræmt dig!! Ville bare forklare at du SLET IKKE skal have det mindste dårlig samvittighed over at tage derind!! På trods af en dum jordemor!!

Hvordan går det ellers med dig?? Er du ved at være klar til fødslen!!?

Knus

Anmeld

18. februar 2010

Vingummien

Majastina skriver:

Du har ret, man er nødt til at lytte til sin krop og sin intuition, og så trække på skuldrene af, at man lige mødte en lidt streng jordemoder, sådan går det jo nogen gange.

Nej det kan man ikke, jeg var knyttet til en rigtig sød jm, hende der fulgte mig gennem graviditeten, men jeg skulle jo føde osv dengang der var det der strejke halløj der var den gang og der til slut var det en reserve jeg kom ind til, og kunne bare ikke forholde mig til hende, hun var så sur og fik slet ikke spurgt om alt det jeg ville pga det. Nogle egner sig kun til det pga deres viden men ikke deres udståling osv

Anmeld

18. februar 2010

anna-jonas

Majastina skriver:

Søde Camilla.............Du SKAL ringe hvis du mærker mindre liv. Det var det, der reddede lille Ida's liv for snart 1 år siden, for hun VAR blevet stille.

Og de tager det meget alvorligt, på fødegangen..............hellere blive tjekket en gang for meget, end en for lidt. Du kender din krop bedst, og lille Dicte...............så stol på dine instinkter.

Godt at alt var okay............ ......en anden gang kan du drikke et glas iskoldt vand , og ligge dig ned på siden.............så skulle hun gerne give sig til at sparke i løbet af 20 min. Ellers spis noget meget sødt , det kan også sætte gang i bentøjet.

Anmeld

19. februar 2010

lion

Ja man skal lytte til sin mave.

Heller være sikker end usikker.

Dejligt at hun havde det godt.

Anmeld

19. februar 2010

TbCp

Det eneste rigtige at gøre var at tage derind!!! Så kan de være ligeså mopsede de vil!

Jeg fik også en ret mopset jordmoder da jeg i uge 28 kom derind pga. for mange plukveer.... men det  ændrede sig da godt nok da hun fik sat ve-måleren på min mave.

Du SKAL følge dine fornemmelser når det kommer til det her!

Anmeld

19. februar 2010

Dictes mor

Milla-Victoria's mor skriver:

Hvor er det godt at høre at alt er som det skal være  

Fik helt hjertebanken da jeg så den triste smiley ud for dit indlæg!!!

Jeg oplevede selv (dagen før jeg fødte) at jeg ikke mærkede liv.... og NØJ hvor var jeg rædselslagen!!

Jeg løb hele vejen hen til til sygehuset (en halv times gå-gang), i håb om at hun ville give liv!! Men intet... Jeg var tudefærdig!!

Heldigvis var der liv. Men hun havde tabt sig, fordi min moderkage havde sat ud. Og derfor var der ikke så meget liv!!   Men heldigvis tog jeg derind, og de opdagede det!! Det var seriøst, ellers ville de ikke forlange at jeg skulle sættes igang dagen efter!! (Hun havde tabt over 600 gr på knap en uge!!)

Skulle ind på fødegangen dagen efter kl. 8 for en igangsættelse!! Men sjovt nok gik fødslen selv i gang 05.36 selv samme morgen!!

Så hellere tage afsted en gang for meget end en gang for lidt!! Nu håber jeg ikke at min lille beretning har skræmt dig!! Ville bare forklare at du SLET IKKE skal have det mindste dårlig samvittighed over at tage derind!! På trods af en dum jordemor!!

Hvordan går det ellers med dig?? Er du ved at være klar til fødslen!!?

Knus

Ja undskyld den triste smiley, men jeg var egentlig ret ked af det, både fordi jeg havde været så bekymret og så fordi jeg havde det skidt med at have brugt deres tid til ingen verdens nytte, men jeg kan jo se på din historie og de andres, at det skal man ikke tage sig af, man skal bare tage afsted. Så det gør jeg igen, hvis der skulle være noget igen.

Det går ellers rigtig godt, jeg synes, at jeg er begyndt at få lidt mere energi igen, hvilket er dejligt, for der er en masse jeg gerne vil have lavet inden baby kommer. I dag skal vi til Århus og kigge i Ikea og Ilva, skønt Så kan jo købe en masse babyting Og så er jeg så småt begyndt at overveje om jeg skal få pakket en taske til sygehuset, tænk sig at det er så tæt på allerede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.