Majastina skriver:
Jeg var nødt til at ringe til fødegangen i aften, fordi jeg ikke havde mærket liv side igår aftes, så de kaldte mig ind for at blive tjekket. Æv det havde jeg egentlig ikke lyst til, men det ville jo være rart at få det tjekket. Per var igang med noget i kælderen og kunne derfor ikke tage med, men heldigvis bor min bedste veninde på den anden side af gaden, så hun tog med mig. Så lå man ellers der med maven fremme og prøvede at få et smil frem hos jordemoderen, men hun var nu noget stiv i betrækket, jeg tror hun synes, at jeg var meget hysterisk at jeg sådan kom rende hen på aftenen. Nå men vi var afsted i en times tid, og Dicte har det helt fint, det viste målingerne, så der var ikke noget at bekymre sig om, så det var jo dejligt. Og så fik man brugt en torsdag aften på det. Hmmm, føler lidt nu, at jeg nok overreagerede, men har bare altid hørt, at man skal ringe, hvis man ikke mærker liv, og hun plejer jo at være meget aktiv.
Hvor er det godt at høre at alt er som det skal være
Fik helt hjertebanken da jeg så den triste smiley ud for dit indlæg!!!
Jeg oplevede selv (dagen før jeg fødte) at jeg ikke mærkede liv.... og NØJ hvor var jeg rædselslagen!!
Jeg løb hele vejen hen til til sygehuset (en halv times gå-gang), i håb om at hun ville give liv!! Men intet... Jeg var tudefærdig!!
Heldigvis var der liv. Men hun havde tabt sig, fordi min moderkage havde sat ud. Og derfor var der ikke så meget liv!!
Men heldigvis tog jeg derind, og de opdagede det!! Det var seriøst, ellers ville de ikke forlange at jeg skulle sættes igang dagen efter!! (Hun havde tabt over 600 gr på knap en uge!!)
Skulle ind på fødegangen dagen efter kl. 8 for en igangsættelse!! Men sjovt nok gik fødslen selv i gang 05.36 selv samme morgen!!
Så hellere tage afsted en gang for meget end en gang for lidt!! Nu håber jeg ikke at min lille beretning har skræmt dig!! Ville bare forklare at du SLET IKKE skal have det mindste dårlig samvittighed over at tage derind!! På trods af en dum jordemor!!
Hvordan går det ellers med dig?? Er du ved at være klar til fødslen!!?
Knus