Barn nr. 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

Anonym trådstarter

Skal, skal ikke?

Søde damer, kom med Jeres mening om hvorfor, hvorfor ikke man skal/skal ikke have flere børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Tynen

Fordi man så alligevel ikke slipper af med de sorte rander under øjnene som forventet

Ej, jeg ved sgu ikke.. Lige nu føler jeg mig mættet, men hvem ved om det ændrer sig når den selektive hukommelse træder i kraft

Anmeld

18. februar 2010

Lise

Skal: jo flere børn, des mere kærlighed  Og børnene får flere søskende  

Skal ikke: Ekstra værelse? Større bil? Budget? Hele trummerummet forfra igen. Mindre tid til den enkelte.

Lise - der gerne ville haft en søskende mere, og også gerne vil have en nummer tre....på et tidspunkt!

Anmeld

18. februar 2010

Anja

Lise skriver:

Skal: jo flere børn, des mere kærlighed  Og børnene får flere søskende  

Skal ikke: Ekstra værelse? Større bil? Budget? Hele trummerummet forfra igen. Mindre tid til den enkelte.

Lise - der gerne ville haft en søskende mere, og også gerne vil have en nummer tre....på et tidspunkt!

Er meget enig med Lise. Flere børn  --> mere kærlig MEN man skal også have overskud både personligt og økonomisk for at det fungerer optimalt.

Jeg synes det er super godt at have 3 børn og det bedste er at opleve dem sammen og se den kærlighed, der tydeligt er mellem dem  

Anmeld

18. februar 2010

Susan1978

Vi var 3 i en søskende flok og det var så rart altid at  have nogen at lege med. HVis ikke den ene gad, gad den anden.

Der var altid underholdning om det så var af den negative slags, for man kan også hurtigt blive det 3 hjul, når de andre 2 søskende ikke gider lege med en eller faktisk driller.  Men det er jo aldrig så slemt blandt søskende.

Jeg husker hvert fald mest det at der altid var nogen at lege med. Det var så rart.

men hvor om alting er, så har jeg ikke selv temperament til en mer, jeg er slet ikke så stille og rolig og nede på jorden, så mit temperement skinner igennem hos børnene og dvs at jeg tit har 2 djævle derhjemme og bare tanken om en mere af dem..  uha da.

+ vi i forvejen har svært ved at få begge unger passet samtidig, fordi det bare kræver det mere end hvis det bare var en. 3 ville vi sjældent kunne få passe og vi er da endda så priviligeret både at have mormor, morfar og Bedstemor + moster og onkler.

jeg har altid selv haft den mening at jeg skulle enten ha 2 eller 4 børn..     og 4 blir det ikke. ! 

sikke en sludder for en sladder.. men det var bare lidt mine tanker omkring det.

Anmeld

18. februar 2010

Louise mortil4

hmm nu havde vi ikke lige valget med at gå fra 2 til 3, men tror mange af tankerne er de samme fra 3 til 4.

+ der er altid nogen at lege med for ungerne, der er så meget mere kærlighed, der ud over har jeg altid ment at det den største gave man kan gi sine børn er søskende, men kun så længe der er overskud til det.

-  Større bil, er huset stort nok, er økonomien til en 3er især hvis hus og bil begge skal skiftes ud, er der overskud nok i hverdagen til en mere.

Der ud over kan jeg kun gi Susan ret, det er altså svært at få afsat 3 unger til pasning hvis man gerne vil ud uden børn. Vi har ikke mindre end 3 barnepiger på af gangen til vores 4 unger ellers er der ingen der vil passe dem, de vil i hvertfald ikke hvis ikke alle 3 i familien ikke kan komme med. Ja ja jeg ved godt vores er 4 og er mere tæt på hinanden i alder end de fleste andre søskende, det er da også ok vi ikke kan komme så tit ud, det er jo bare sådan det er, men det er jo rart at komme ud en gang i mellem alene uden unger, så det er noget i skal ha med i tankerne.

Anmeld

18. februar 2010

Helle30

Jeg har jo ikke nogen erfaringer med at få nr. 3, men har helt sikkert gjort mig de samme overvejelser ift. bil, pasning, natteroderi forfra osv.

Jeg synes helt klart, den med pasningen vejer tungt. Vi kommer indimellem afsted alene, og jeg ikke de store kvaler ved at bede om at få passet to børn hos fam. el. venner, men jeg ville nok føle, at vi strammede den lidt ved at komme og aflevere tre børn, selvom de så var nok så fredelige.

- Helle, der godt kan vente lidt på en evt. nr. 3

Anmeld

18. februar 2010

Muffinmus

hmm jamen jeg siger JA, vel at mærke hvis i har det mentale overskud osv og føler det er det er det i skal:-)

Og ja, meget bliver vist lidt mere besværligt, men tror ikke fet skræmmer mig

Her siger jeg ja til nr 3, fordi jeg abre ikke føler min familie er komplet, fordi jeg gerne vil have en mere, fordi vi har 3 værelser, fordi jeg elsker mine 2 børn....osv osv.

Maria- der Gerne vil have nr 3 i 2011....hvis manden vel at mærke følger med.

Anmeld

18. februar 2010

Mary

Tjaaa, jeg har jo lige fået nr 3, og skal ikke have flere  Dejlige er de da virkelig, og jeg vil ikke et sekund undvære dem(!!!!!), men jeg synes sgu det er hårdt! Håber ikke jeg siger noget forkert, men ville bare lige give mit besyv med. Godt nok er vores tre børn 4,2 og 0, så det er måske hårdere end at have dem i et andet interval, men det ved jeg jo af gode grunde ikke noget om 

Men her er vi nu definitivt færdige med at få børn. Man skal selvfølgelig aldrig sige aldrig, og vi har virkelig også planer om at finde på en anden form for præv. denne gang, haha!!!! 

Børnene er hver især nemme og alt det der, men alt kogt sammen i en ret; altså hus, barn 1, barn 2, barn 3, kat 1, kat 2, mand 1 og mand ....nej spøg  og så mig selv....og min nattesøvn som jeg også virkelig sætter pris på, men som er ikke-eksisterende - fuck, så er jeg altså udkørt! ....men men, vi har heller ikke bil! Og vi har ikke et eneste familiemedlem indenfor en radius af flere hundrede km til at hjælpe lidt med et barn eller to engang imellem.

Men ja, kærligheden, tålmodigheden og erfaringen(!) er bare bedre og større for hvert barn  Og jeg elsker dem altså ufattelig højt på trods af alt det gylle jeg lige har lukket ud!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.