Need sleep!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. februar 2010

Trollebaby

Vil egentlig ikke så meget har bare brug for at brokke mig/komme af med frustration...

Synes søvn bliver en mere og mere sjælden vare for hver dag/nat der går.

Isabell vågner hvad der for begynder at føles som konstant om natten, mindst en gang hver anden time og nogengange mere.

Fremfor at blive bedre som tiden går, bliver det bare værre og værre, hun vågner mere og mere, og vil tidligere og tidligere op om morgenen.

Det gør det selvfølgelig heller ikke bedre at vores indekat kom i løbetid i forgårs og vi ikke har haft tid til at gøre noget ved det, så når der endelig er ro ved den bette begynder klagesangen fra katten (hun vækker ikke Isabell, men holder os vågne)...

Jeg føler simpelthen at jeg er ved at blive vanvittig og kan mærke at alt hvad der ligner overskud, tålmodighed etc. etc. etc. er ved at være mere end opbrugt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

Kala

Jeg føler virkelig med dig. Jeg er selv i akkurat samme situation. Min dreng vågner også konstant om natten. Alle har sagt det blir bedre, men nu har det stået på siden slutningen af december og det er bestemt ikke blevet bedre. Jeg er ved at være så træt at jeg døjer med hovedpine, hjertebanken, flimren for øjnene og ondt i hele kroppen. Det er så frustrerende at ens barn bare ikke vil sove...

Jeg har lige læst at hvis moderen er stresset så gør det hele situationen værre. Men hvor nemt er det lige at holde op med at være stresset når man ikke har sovet ret meget i 1½ måned...

Så jeg føler virkelig meget med dig!!!!!!

Anmeld

18. februar 2010

Berg

Sådan har vi det også hjemme hos os. Min søn er 7 mdr. og han er blevet rigtig dårlig til at sove de sidste 3 mdr. Nu vågner han mindst en gang hver time trods at vi snart har afprøvet alle de råd vi har fået.  Desuden hører min mand ingenting når han sover så jeg står selv med natteproblemerne.

Så jeg har stor forståelse for din frustration. Det føles forfærdeligt når man ikke kan se noget lys forude!

Fat mod gæve kvinde, uanset hvad så lærer barnet at sove igennem, måske først når hun er 2 år men jeg har ingen gode råd desværre.

Har du ikke mulighed for at lade bedsteforældre eller dine søskende(hvis du har nogle) passe din datter en enkelt nat?Det gælder vel om at få den onde cirkel brudt og starte forfra med ny energi (kloge mig som ikke selv kan finde ud af det)...

Anmeld

18. februar 2010

Kb

Kender det godt...

Den store som nu er tre år sover natten igennem uden at vågne, hvis han sover i soveværelset vel og mærket

Den lille på 1 år sover på sit eget værelse og har altid gjort det. Hun er i perioder vågnet flere gange om natten. De første par gange er jeg gået ind til hende, men til sidst har jeg været SÅ træt at jeg har tænkt, jeg dør hvis jeg rejser mig igen og så har hun simpelthen fået lov til at tude lidt. Jeg kan jo høre på hendes gråd om det er alvorligt eller om hun bare "kalder".

Efter en 4-5 min er hun faldet i søvn igen, af sig selv 

Taktikken er nu den: Går ind til hende første gang, giver en tår vand går ud, tuder hun så igen kort tid efter, kommer jeg altså ikke igen. Der bliver ro og så går der som regel 3-4 timer før hun vågner igen. Herefter gør jeg det samme igen.

Jeg har en regel om at jeg NÆGTER, at stå op med hende før klokken er over seks. Så hvis hun vågner halv seks, så tager jeg hende ind til mig, taler ikke til hende, tænder ikke lys, holder bare om hende. Jeg giver hende sutten og ligger ellers helt stille. Nogen gange falder hun faktisk i søvn igen, andre gange er det umuligt og når kl er seks står jeg op med hende.

Det var bare lige det 

Anmeld

18. februar 2010

Skouboe

Jeg har haft rigtigt meget glæde af den hjemmeside der hedder sovecoach.dk

Det er da et forsøg værd )

Anmeld

18. februar 2010

Mathilde

Åh der er bare ikke noget værre end at mangle søvn! Det er simpelthen ødelæggende.

Det er lidt det samme her hjemme.

Vi har Celina i vores seng for så er det tit nok at holde hende i hånden eller nusse hende. Jeg har ikke nogle gode råd, men vil bare sige, at du ikke er alene

Anmeld

18. februar 2010

Trollebaby

Skønt at høre at jeg ikke er den eneste ! (Selvom jeg føler med Jer andre der er i samme situation)
Men ja, det er simpelthen så opslidende, min kæreste hører heller ikke en flyvende fis og desuden har han jo heller ikke et par bryster udstyret med dejlig mad, så her er det også mig der render gang på gang på gang... ...

Men nu har vi (jeg) besluttet at det SKAL være SLUT, gider ikke at rende frem og tilbage mere, man er jo helt færdig når man ikke får sovet mere end en sammenhængende time..  -Med slut mener jeg at det skal blive bedre, selvom jeg nok har besluttet det 500 gange før, så giver vi (jeg) det lige endnu et forsøg de næste par nætter, med en kold tyrker, og ser om det giver resultater denne gang. Desværre er man jo bare tilbøjelig til at miste det meste af rygraden i løbet 0,1 millisekunder den bette har skreget efter kontakt, men vi må holde hinanden i nakken og prøve at klare os igennem...

Puha, har ikke gjort meget brug af siden, men det er da godt at få luft og se at der er andre der har det lige som mig ..

Alt hvad der hedder overskud, forståelse, tålmodighed osv, er jo nærmest ikke-eksisterende efterhånden og tror endda kontoen er ved at gå i minus med nogle af tingene...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.