Kender det godt...
Den store som nu er tre år sover natten igennem uden at vågne, hvis han sover i soveværelset vel og mærket
Den lille på 1 år sover på sit eget værelse og har altid gjort det. Hun er i perioder vågnet flere gange om natten. De første par gange er jeg gået ind til hende, men til sidst har jeg været SÅ træt at jeg har tænkt, jeg dør hvis jeg rejser mig igen og så har hun simpelthen fået lov til at tude lidt. Jeg kan jo høre på hendes gråd om det er alvorligt eller om hun bare "kalder".
Efter en 4-5 min er hun faldet i søvn igen, af sig selv
Taktikken er nu den: Går ind til hende første gang, giver en tår vand går ud, tuder hun så igen kort tid efter, kommer jeg altså ikke igen. Der bliver ro og så går der som regel 3-4 timer før hun vågner igen. Herefter gør jeg det samme igen.
Jeg har en regel om at jeg NÆGTER, at stå op med hende før klokken er over seks. Så hvis hun vågner halv seks, så tager jeg hende ind til mig, taler ikke til hende, tænder ikke lys, holder bare om hende. Jeg giver hende sutten og ligger ellers helt stille. Nogen gange falder hun faktisk i søvn igen, andre gange er det umuligt og når kl er seks står jeg op med hende.
Det var bare lige det
Anmeld