Har gennem længere tid haft adgang til at følge Simons ventelistepladser elektronisk - han har været skrevet op til en integreret institution siden han var 14 dage gammel, som vi meget gerne ville have ham i. Vi fik imidlertid tildelt en vuggestueplads, som vi blev fantastisk glade for. Her i kommunen har vi så mulighed for, selvom vi takker ja til en plads, at blive stående på ventelisten andre steder, og siden er vi så blevet tilbudt pladsen i den integrerede institution hele tre gange. Vi har takket nej, men er blevet stående på ventelisten, da vi som nævnt er SÅ glade for Simons vuggestueplads, men vi vil jo gerne have ham det andet sted senere - især nu da der kommer en mere, som så måske også kan komme ind der.
Så har jeg jo holdt øje med den her venteliste online, hvor han til min store forundring er røget op og ned mellem nummer fire og syv, og igår ringede jeg så til pladsanvisningen for at høre hvorfor. Hun kom med en lang fin forklaring, som jeg ikke helt forstod, og sagde i samme anledning at han nu stod nummer otte. Hun mente dog stadig at der var en god mulighed for at han ville komme ind i maj, men kunne jo ikke love noget...
Så idag var der et brev fra kommunen. De ville så gerne tilbyde Simon plads i netop denne institution fra NÆSTE MANDAG
Hvor kom den plads lige fra, og hvad med de syv der stod foran på ventelisten??? Fatter det ikke... nå, men det er jo også lige meget. Vi må jo tage den denne gang, selvom det er et råddent tidspunkt at skifte på, nu hvor lillebror også snart kommer. Måske jeg skal føde næste mandag. Så mærkeligt at næste uge er den sidste i vuggestuen der har taget sig så godt at min dreng de sidste næsten to år...
Nå, ville egentlig bare udtrykke min undren over pladsanvisningen. Kommer vist aldrig til at forstå det. Men nu ved jeg da, at hvis man gerne vil have en plads et sted, så må man jo ringe derind...
Anmeld