Altså...den pladsanvisning...tsk tsk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
4 svar
0 synes godt om
17. februar 2010

Lise

Har gennem længere tid haft adgang til at følge Simons ventelistepladser elektronisk - han har været skrevet op til en integreret institution siden han var 14 dage gammel, som vi meget gerne ville have ham i. Vi fik imidlertid tildelt en vuggestueplads, som vi blev fantastisk glade for. Her i kommunen har vi så mulighed for, selvom vi takker ja til en plads, at blive stående på ventelisten andre steder, og siden er vi så blevet tilbudt pladsen i den integrerede institution hele tre gange. Vi har takket nej, men er blevet stående på ventelisten, da vi som nævnt er SÅ glade for Simons vuggestueplads, men vi vil jo gerne have ham det andet sted senere - især nu da der kommer en mere, som så måske også kan komme ind der.

Så har jeg jo holdt øje med den her venteliste online, hvor han til min store forundring er røget op og ned mellem nummer fire og syv, og igår ringede jeg så til pladsanvisningen for at høre hvorfor. Hun kom med en lang fin forklaring, som jeg ikke helt forstod, og sagde i samme anledning at han nu stod nummer otte. Hun mente dog stadig at der var en god mulighed for at han ville komme ind i maj, men kunne jo ikke love noget...

Så idag var der et brev fra kommunen. De ville så gerne tilbyde Simon plads i netop denne institution fra NÆSTE MANDAG  Hvor kom den plads lige fra, og hvad med de syv der stod foran på ventelisten??? Fatter det ikke... nå, men det er jo også lige meget. Vi må jo tage den denne gang, selvom det er et råddent tidspunkt at skifte på, nu hvor lillebror også snart kommer. Måske jeg skal føde næste mandag. Så mærkeligt at næste uge er den sidste i vuggestuen der har taget sig så godt at min dreng de sidste næsten to år...

Nå, ville egentlig bare udtrykke min undren over pladsanvisningen. Kommer vist aldrig til at forstå det. Men nu ved jeg da, at hvis man gerne vil have en plads et sted, så må man jo ringe derind...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2010

BK

Ja de er ikke altid til at blive kloge på de pladsanvisninger...

men nu spørger jeg nok lidt dumt, hvorfor blive ved med at stå på venteliste når man har en plads man er glad for, at man ikke ønsker den man står venteliste til...

Jeg ville jo nok have sagt ja første gang jeg fik den tilbudt så, ellers også have meddelt at jeg slet ikke ønskede den...

Anmeld

18. februar 2010

Lise

Klock skriver:

Ja de er ikke altid til at blive kloge på de pladsanvisninger...

men nu spørger jeg nok lidt dumt, hvorfor blive ved med at stå på venteliste når man har en plads man er glad for, at man ikke ønsker den man står venteliste til...

Jeg ville jo nok have sagt ja første gang jeg fik den tilbudt så, ellers også have meddelt at jeg slet ikke ønskede den...

Fordi den ene er integreret og den anden er en vuggestue. Da jeg en gang i sin tid besøgte stederne var jeg bare helt vild med den integrerede institution - der var bare sådan en fed stemning der. Men så fik vi jo plads det andet sted...som vi så blev SÅ glade for. Derfor har vi ikke skiftet plads når vi har fået pladsen tilbudt. Men vi ville gerne have ham ind i børnehaven (i den integrerede) da det udover at virke som et super sted, er den børnehave der ligger tættest på os (500 m). Og så er det jo en fordel at kunne aflevere to unger samme sted  Så derfor skifter vi nu...

Lise - som skal besøge stedet om et par timer

Anmeld

18. februar 2010

Bamme

Ja, det er sgu lidt underligt at der VUPTI pludselig er plads, efter en opringning!

Men synes da I skal tage den, selvom han ikke er 3 endnu. Har han ikke været "den store" vs en tid nu? -Det er jo også fint for ham lige at være "den lille" for en tid.

Ét eller andet sted tror jeg at "min søn", som er den store i sin vs nu, ikke får nær så meget "tid" som de helt små. Men skulle han i bh nu, "før tid", ville han automatisk blive den lille, og det er jo ikke de samme voksne som i vs, så jeg TROR det ville give noget mere opmærksomhed, end han får nu. (Ikke at han er forsømt nu overhovedet)

Forstår du mit bavl?

Glæder mig til at høre mere....

Anmeld

18. februar 2010

Lise

Så har vi været derovre på besøg alle tre-fire stykker. Og heldigvis blev Christian, som ikke var med første gang (for 2½ år siden) overbevist om at Simon selvfølgelig skal flyttes, og at det er det smarteste. Han holdt ellers lidt på at lade ham blive i vuggeren til sommer, og så få ham i en børnehave (vi har et par gode i området, hvor han også står godt på ventelisten, hhv. 3 og 5). Og så skulle lillen i den vugger hvor Simon går nu. For sååååååe lang tid kan det da heller ikke tage at aflevere og hente to steder HVER DAG  De kunne så fortælle det nye sted at de igår pludselig var blevet meddelt at der kom en ny 1. marts, som de måtte finde plads til - så pladsen var der altså ikke rigtigt. Men nu har vi den, og beholder den. Og har meddelt det til pladsanvisningen.

Bamme: han starter i vuggestuen, og rykker i børnehaven når det nu passer omkring sommer-agtigt. Men det er åbenbart et sted hvor de åbner stuerne tit, og gør meget ud af at de store vs-børn kender børnehaven og alle goggerne, så det ikke bliver såhn rigtigt at han skal flytte to gange..

Og Simon løb direkte ind og legede - det var bare fedt at komme et nyt sted med andet legetøj osv. De syntes han virkede meget tryg og glad, og at det nok skulle gå rigtig fint.

Men meget vemodigt at skulle til at tage afsked med vuggestuen. Vi har bare været så pisse glade for det sted. For helvede, de har været vores daglige helte - uden pis!!!

Hvordan holder man afsked i vuggestuen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.