Ja, endelig har jeg fået tid og overskud til at skrive lidt ned om denne oplevelse. Nikita var lige inden jul forkølet og havde ondt i halsen, det havde hun haft lidt op og ned i 2 mdr., havde været inde ved vores læge med hende i starten og fik at vide at det var en virus, og den skulle gå over af sig selv. Jeg vælger så lige inden jul at tage hende med til læge igen for bare at være på den sikre side (følte lidt at jeg var pylret). Vi kommer så ind hos en anden læge i huset, han siger at min lille pige har fået lungebetændelse og at han skulle se hende igen når pencilinkuren var over for at være sikker på at det ikke havde udviklet sig til astmatisk-bronkitisk, lidt chokeret kom vi hjem og vi gik i gang med kuren. To uger senere vendte vi tilbage til samme læge (selvom jeg egentlig havde overvejet at gå ind til vores normale læge) og regnede egentlig med at han ville sige at det var på retur eller at pencilinkuren skulle fortsættes lidt endnu.
Han undersøger Nikita, og siger at det har udviklet sig til astmatisk -bronkitisk, og det betød at hun skulle have medicin gennem en maske 6 gange om dagen
og ja jeg brød nærmest sammen, jeg går generelt ikke ind for brug af medicin (kan det undgås) og ja havde bare enormt svært ved at forstå det, hun var jo ikke besværet af sin vejrtræning, sov fint om natten, nå men jeg forklarer så lægen at jeg ønsker at få bekræftet hans diagnose ved vores normale læge, det skal lige siges at han er ny i lægehuset, men havde været i faget i mange år og var speciliseret indenfor lungesygdomme halløj, og jeg syntes det var en meget ubehagelig situation at stå i, for jeg stillede jo egentlig spørgsmålstegn ved hans faglige ekspertise, men fik en tid hos den anden læge to dage efter, hvor hosten var akkurat den samme. Kom ind og hun forklarer det jeg havde været uforstående overfor og undersøger Nikita og siger så at hun altså ikke mente det var nødvendig at behandle hende, da der ingen tegn var på astmatisk-bronkitisk eller andet,
så hun anbefalede at jeg skulle se det lidt an.. 2 uger senere var hun rask..
Hold kæft hvor er jeg glad for at jeg lyttede til min mavefornemmelse...
ville bare dele min historie med jer, så piger husk mavefornemmelsen.
Anmeld