Folkeskolen VS Friskolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.564 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

Fines mor

Jeg kunne godt tænke mig, at høre jeres holdning til valg af skole.

Er i tilhænger af folkeskolen, og hvorfor?

Er i tilhænger af friskolen, og hvorfor?

Faktisk havde vi meldt vores datter til friskolen, men vi er også kommet i tvivl på det sidste. Er det mon det rigtige valg, og så læste jeg lige, at mange af lærerne faktisk slet ikke er udd. lærer

Hold op hvor er det svært... men tænker også på, om hvor vigtigt en afgangseksamen er i det virkelige liv???

HJÆLP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

6800

Det er lidt en myte at mange er lærerne ikke er uddannet, jeg er selv lærer på en friskole, og jeg er uddannet lærer, og det er alle lærerne på vores skole...

Grunden til myten er kommet frem, er at mange er uddannet på den frie lærerskole, og der bliver man ikke uddannet til folkeskolen, men kun friskoler og efterskoler....

Anmeld

15. februar 2010

Honningblomst

Som udgangspunkt folkeskolen...jeg synes det er vigtigt mine børn møder andre børn fra alle mulige forskellige familier, et udsnit af den danske befolkning, på alle niveauer(eller hvad man kan sige)...

Knus

Anmeld

15. februar 2010

MyBaby

Jeg synes, det er rigtig vigtigt at sætte sig ind i, hvad netop den friskole har at tilbyde, som I har mulighed for at sende jeres datter til! Jeg ved i kraft af mit arbejde som PPR psykolog, at der er rigtig stor forskel på friskolerne og de værdier og målsætninger, de har. Derfor synes jeg helt sikkert, I skal besøge friskolen og få stillet alle de spørgsmål, som I måtte have og få et indblik i, hvordan skolen fungerer! 

På samme måde er der også stor forskel på folkeskolerne - så personligt tror jeg, at jeg ligemeget hvad, vil forsøge at få et indblik i de skoler, jeg skal vælge imellem og derefter træffe et valg på baggrund af de indtryk og informationer, jeg får!

Det er jo meget forskelligt, hvad vi som forældre vurderer som afgørende for vores børns skolegang og derfor kan det, der er det rigtige for nogen, være det helt forkerte for andre!

Håber det vil kunne hjælpe dig lidt!

Anmeld

15. februar 2010

Pige2009

Jeg har indmeldt min datter på 4 mdr. på 2 privatskoler i Odense, heraf en friskole. I Odense, hvor jeg bor er der en del dårlige skoler, og jeg har egentlig først tænkt mig at tage stilling til, hvor hun skal gå om 6 år, når hun skal starte

K.h. Linda

Anmeld

15. februar 2010

MyBaby

Eva skriver:

Som udgangspunkt folkeskolen...jeg synes det er vigtigt mine børn møder andre børn fra alle mulige forskellige familier, et udsnit af den danske befolkning, på alle niveauer(eller hvad man kan sige)...

Knus

Faktisk synes jeg, at der på de friskoler, jeg har kendskab til, er et rigtig stort udsnit af den danske befolkning - der er repræsentanter fra alle niveauer i samfundet og nogle skoler lægger vægt på netop dette! Så jeg tror det er meget forskelligt, fra friskole til friskole!

Men der er som sagt tidligere rigtig stor forskel på friskolerne, så jeg synes, man bør vide, hvad man går ind til, hvis man vælger en friskole (altså hvad netop denne skole kan tilbyde) - personligt kender jeg friskoler, hvor jeg bestemt ikke vil have mine børn til at gå og andre, som jeg synes er helt fantastiske!

Anmeld

15. februar 2010

Honningblomst

MyBaby skriver:

Faktisk synes jeg, at der på de friskoler, jeg har kendskab til, er et rigtig stort udsnit af den danske befolkning - der er repræsentanter fra alle niveauer i samfundet og nogle skoler lægger vægt på netop dette! Så jeg tror det er meget forskelligt, fra friskole til friskole!

Men der er som sagt tidligere rigtig stor forskel på friskolerne, så jeg synes, man bør vide, hvad man går ind til, hvis man vælger en friskole (altså hvad netop denne skole kan tilbyde) - personligt kender jeg friskoler, hvor jeg bestemt ikke vil have mine børn til at gå og andre, som jeg synes er helt fantastiske!

Sådan er det ikke her....

Anmeld

15. februar 2010

Anja

Er klart tilhænger af at benytte vores udmærkede folkeskole

Anja  - lærer på en folkeskole

Anmeld

15. februar 2010

Fines mor

Jeg syntes personligt, at vores lokale friskole har et godt ry - men jeg kender det jo ikke sådan indefra da vi ikke har børn deroppe.

Jeg tænker også, der er jo ingen prøver, og de gang jeg har været der har der været meget renderi på gangene...

Jeg ved også, at der kræves en del af forældrene, men ved heller ikke om det er så godt med så mange meninger og holdninger..

Anmeld

15. februar 2010

Fines mor

Eva skriver:

Sådan er det ikke her....

Sådan er det heller ikke her vil jeg sige, der er eks. ikke mange arb.løse, eller lavt udd. forældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.