Folkeskolen VS Friskolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.564 visninger
21 svar
0 synes godt om
15. februar 2010

Fines mor

Jeg kunne godt tænke mig, at høre jeres holdning til valg af skole.

Er i tilhænger af folkeskolen, og hvorfor?

Er i tilhænger af friskolen, og hvorfor?

Faktisk havde vi meldt vores datter til friskolen, men vi er også kommet i tvivl på det sidste. Er det mon det rigtige valg, og så læste jeg lige, at mange af lærerne faktisk slet ikke er udd. lærer

Hold op hvor er det svært... men tænker også på, om hvor vigtigt en afgangseksamen er i det virkelige liv???

HJÆLP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2010

6800

Det er lidt en myte at mange er lærerne ikke er uddannet, jeg er selv lærer på en friskole, og jeg er uddannet lærer, og det er alle lærerne på vores skole...

Grunden til myten er kommet frem, er at mange er uddannet på den frie lærerskole, og der bliver man ikke uddannet til folkeskolen, men kun friskoler og efterskoler....

Anmeld

15. februar 2010

Honningblomst

Som udgangspunkt folkeskolen...jeg synes det er vigtigt mine børn møder andre børn fra alle mulige forskellige familier, et udsnit af den danske befolkning, på alle niveauer(eller hvad man kan sige)...

Knus

Anmeld

15. februar 2010

MyBaby

Jeg synes, det er rigtig vigtigt at sætte sig ind i, hvad netop den friskole har at tilbyde, som I har mulighed for at sende jeres datter til! Jeg ved i kraft af mit arbejde som PPR psykolog, at der er rigtig stor forskel på friskolerne og de værdier og målsætninger, de har. Derfor synes jeg helt sikkert, I skal besøge friskolen og få stillet alle de spørgsmål, som I måtte have og få et indblik i, hvordan skolen fungerer!