Ondt i halebenet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.293 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

Low

Hej. Jeg har så skide ondt i halebenet hvis jeg har siddet ned på noget hårdt i max. en halv time.

Eller det gør mest ondt når jeg rejser mig op eller bevæger mig på stolen men jeg har ikke ondt i halebenet på andre tidspunkter.

Det begyndte da jeg ca. var 16 uger henne, jeg har ikke haft det på denne måde før

Jeg ville høre om det har noget med min graviditet af gøre, om jeg kan gøre noget ved det, er det normalt, har i prøvet det osv.

Ditte, 22+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Enayia

Low skriver:

Hej. Jeg har så skide ondt i halebenet hvis jeg har siddet ned på noget hårdt i max. en halv time.

Eller det gør mest ondt når jeg rejser mig op eller bevæger mig på stolen men jeg har ikke ondt i halebenet på andre tidspunkter.

Det begyndte da jeg ca. var 16 uger henne, jeg har ikke haft det på denne måde før

Jeg ville høre om det har noget med min graviditet af gøre, om jeg kan gøre noget ved det, er det normalt, har i prøvet det osv.

Ditte, 22+5

Jeg oplevede det ofte i starten af min graviditet. og indimellem stadigvæk, især når jeg har siddet ned evt ved computeren. Jeg kender andre gravide der har det ligesådan.

Personligt tror jeg det er meget normalt. Men hvis det fortsætter og bliver værre ville jeg anbefale spørge lægen eller evt jordmoder hvis du er i tvivl

Anmeld

14. februar 2010

Low

Enayia skriver:

Jeg oplevede det ofte i starten af min graviditet. og indimellem stadigvæk, især når jeg har siddet ned evt ved computeren. Jeg kender andre gravide der har det ligesådan.

Personligt tror jeg det er meget normalt. Men hvis det fortsætter og bliver værre ville jeg anbefale spørge lægen eller evt jordmoder hvis du er i tvivl

Ja okay. Nogle gange tror jeg straks det væreste for jeg er bange for der skal ske noget der ikke må ske .

Jeg fik ikke spurgt min jordmoder sidst men jeg skal op til hende den 26

Anmeld

14. februar 2010

mariamiss6

Low skriver:

Ja okay. Nogle gange tror jeg straks det væreste for jeg er bange for der skal ske noget der ikke må ske .

Jeg fik ikke spurgt min jordmoder sidst men jeg skal op til hende den 26

det er fordi der er tryk på dit haleben både indefra og udefra...

prøv at undgå at sidde for meget direkte på dit haleben.... 

Anmeld

15. februar 2010

Loa

Low skriver:

Ditte, 22+5

Rart at læse jeg ikke er den eneste.......

Har nemlig selv mega ondt når jeg har siddet ned længe og så rejser mig op, sådan en rigtig ubehagelig følelse, som man først mærker idet man rejser sig op......

Men sjovt jeg syntes ikke jeg kan mærke det efter en dag på arbejde (jeg sidder på kontor) Måske vi har ekstra gode stole

Anmeld

15. februar 2010

Low

Loa skriver:

Rart at læse jeg ikke er den eneste.......

Har nemlig selv mega ondt når jeg har siddet ned længe og så rejser mig op, sådan en rigtig ubehagelig følelse, som man først mærker idet man rejser sig op......

Men sjovt jeg syntes ikke jeg kan mærke det efter en dag på arbejde (jeg sidder på kontor) Måske vi har ekstra gode stole

Ja, det giver sådan et ubehaligt jag i halebenet

Anmeld

24. februar 2010

JustAnotherName

Sådan havde jeg det også.

Hvis du har en skrå-pude, så forsøg engang at sidde på den. Det gør en verden til forskel. Ellers prøv at folde et hånklæde og læg det bagest under din numse, når du sidder. Selvom det virker ulogisk, at blive "tippet forover", så hjælper det, og man sidder meget bedre, da det hårde tryk på halebenet forsvinder.

Ellers sørg for at rejse dig og gå lidt rundt med jævne mellemrum, så du ikke sidder for længe..

Men som sagt, tricket med at få noget forhøjning ind under den bagerste del af numsen, når man sidder, er bare effiktivt og hjælper virkelig meget!

Anmeld

24. februar 2010

Miepige

Hej

Jeg havde lignende problemer, som om det ligesom stikker over mod numsen når man sidder osv. Især omkring ægløsning og når man skulle have mens og efter ægudtagning osv.

Men jeg fik at vide at lægen at det oftest skyldtes lidt væske der trænger ud og som så trykker. Det er vist meget normalt - men jeg har bare aldrig fået svar på det før vi kom i behandling.

Så mon ikke der er kommet noget væskeudtrækning i bughulen, som trykker samtidig med barnet?

Knus

Mie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.