Pesto

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

KWL

Hejsa dejlige kvinder

Er der nogen der ved om man må bruge det hele af f.eks. frisk organo og basilikum eller om det kun er bladene?? Tænker hvis jeg skal lave pesto og det hele skal blendes alligevel? Måske et dumt spørgsmål

Kristine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

KWL

Slet ingen der ved det?? Eller er det bare et meget dumt spørgsmål??

Anmeld

14. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Meget GODT spørgsmål i hvert fald! Jeg er ikke kok, men plejer da bare at bruge det hele fra basilikum. Oregano ved jeg ikke med - hvis man blender det fint, kan man vel ikke mærke stænglerne? Eller har du andre betænkeligheder?

Anmeld

14. februar 2010

Risen

umiddelbart kan jeg ikke se noget galt med at bruge hele basilikummen , men måske får det en sjov konsistents selvom det er blendet ?  

Anmeld

14. februar 2010

KWL

Nej ingen betænkeligheder som sådan. Jeg synes bare der skal mange blade til for når det er blendet så fylder det jo ingen ting. Men ved heller ikke hvorfor man ikke skulle kunne spise det hele... ??

Anmeld

15. februar 2010

Dictes mor

Du kan godt bruge stænglerne fra basilikummen, men det skal være en helt frisk plante, for jo ældre den er jo mere træagtige bliver stænglerne, men hvis de er bløde og lysegrønne, så smager de fint. Oregano, der er stænglerne lidt mere træ agtige, men igen kan du bruge de bløde og grønne fra dem.

Anmeld

15. februar 2010

KWL

Majastina skriver:

Du kan godt bruge stænglerne fra basilikummen, men det skal være en helt frisk plante, for jo ældre den er jo mere træagtige bliver stænglerne, men hvis de er bløde og lysegrønne, så smager de fint. Oregano, der er stænglerne lidt mere træ agtige, men igen kan du bruge de bløde og grønne fra dem.

Tusind tak søde. Synes bare der var så meget spild hvis det kun er bladene. Så kan jeg jo bare i gang.

Undskyld jeg ikke har fået dig svaret i gæstebogen Læste den en dag jeg havde travlt og tænkte at jeg måtte komme tilbage til den men det gjorde jeg så bare aldrig. Undskyld.

Du ser så smuk ud Flot flot mave

Anmeld

16. februar 2010

Dictes mor

Kristinewl skriver:

Tusind tak søde. Synes bare der var så meget spild hvis det kun er bladene. Så kan jeg jo bare i gang.

Undskyld jeg ikke har fået dig svaret i gæstebogen Læste den en dag jeg havde travlt og tænkte at jeg måtte komme tilbage til den men det gjorde jeg så bare aldrig. Undskyld.

Du ser så smuk ud Flot flot mave

Det skal du ikke tænke på Og tak, jeg synes nu selv at maven er ved at være meget stor, billedet er jo lidt gammelt, så den er noget større nu, men det er jo bare som det skal være, så det er dejligt

Jeg håber, at du får lavet dig en lækker pesto, og at det går godt?

Stort knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.