Hjælp til Koalaviklen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.168 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

LineD

Hej alle i dejlige slyngetøser.
Nu har jeg haft min Koala vikle (Eller strækvikle er det jo) i et stykke tid, og jeg er bare SÅ glad for den!!! Det er simpelthen det bedste jeg har investeret i, både for mig og for Liam, men vi er støt i et problem med den.

Jeg ved ikke om det er fordi han er ved at være for stor (2½ mdr, 6½ kg) men når han sidder mave mod mave i den, kan hans hoved ikke længere komme under den ene strop, for ligesom at støtte ham, det er somom han ikke rigtig gider sådan mere, vuggestillingen gider han heller ikke rigtig mere.

Kan jeg godt lade ham sidde mave mod mave uden hovedstøtten? (Han holder hovedet rigtig flot og er godt stabil) - Eller har i et tip til hvordan man lokker hovedet under stroppen igen?

- Han er også begyndt at vende ud af, hvilket han nu nyder meget.

ER han ved at være for stor til koala viklen, har den begrænsninger? Eller sker der intet ved at han ikke helt kan sidde som han har gjort indtil nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

RumlesMor

Han er IKKE for stor endnu...

Tror det er helt naturligt at han ikke længere vil ligge med hovedet under stroppen, og hvis hans hoved ikke "dingler" rundt - så lad ham have hovedet frit. Du kan vel stadig strække stroppen henover ham hvis han falder i søvn??

De vokser jo, og så sidder de anderledes...men så længe du forsat kan bære ham uden at få ondt i ryg, og han sidder tæt ind til dig, er der altså ingen "begrænsning". Ikke så tidligt!

Anmeld

14. februar 2010

LineD

RumlesMor skriver:

Han er IKKE for stor endnu...

Tror det er helt naturligt at han ikke længere vil ligge med hovedet under stroppen, og hvis hans hoved ikke "dingler" rundt - så lad ham have hovedet frit. Du kan vel stadig strække stroppen henover ham hvis han falder i søvn??

De vokser jo, og så sidder de anderledes...men så længe du forsat kan bære ham uden at få ondt i ryg, og han sidder tæt ind til dig, er der altså ingen "begrænsning". Ikke så tidligt!

Nåå det var godt :) Jo, når han falder i søvn kan jeg sagtens snige hovedet under, og så putter han så fint :) Det er jo nok bare fordi det ikke er super duper spændende at glo på mors babser mere, når verden er så spændende :)

Det kan være du ved hvornår det er tid til at skifte til en fastvikle, eller en anden en (Kan kun bære vikler der bæres på begge skuldre). - Jeg tænker, jeg kan læse mig frem til at selv børn på 3 år lige kan sidde på hoften i den, men bliver det ikke afsindig tungt, specielt når den giver sig lidt?

Anmeld

14. februar 2010

RumlesMor

Uh...ja, hvornår var det nu jeg selv skiftede....??

Jeg mener min datter var 1½ år, da jeg fik min fastvævede vikle. Men hun var også langsom i både vægt og højde...men deromkring tror jeg er passende. Jeg skiftede stadig en del imellem dem det første stykke tid, det afhæng lidt af hvordan jeg skulle bære.

Min datter har stort set kun siddet på ryggen i den fastvævede. Og ringslyngen brugte jeg på hoften ved kortere ture, hvor hun bare skulle aflastes lidt og ellers selv løb omkring...

Elsker alle mine bære-dimser...og glæder mig til nr. 2 kommer, så jeg igen kan bruge strækviklen. Har dog bestilt ny til vores lille dreng :-)

Anmeld

14. februar 2010

Rikke, Liam & Linus

Er det koala viklen med lomme foran du har?

Hvis det er, så kan du tage stykket hvorpå lommen er og hive op over hans hoved/nakke når han sover, og så stram snorerne med snorestopperne. Det gør jeg når min Liam  sover i koalaviklen.

Gav det mening?

Anmeld

14. februar 2010

LineD

Rikke&Liam skriver:

Er det koala viklen med lomme foran du har?

Hvis det er, så kan du tage stykket hvorpå lommen er og hive op over hans hoved/nakke når han sover, og så stram snorerne med snorestopperne. Det gør jeg når min Liam  sover i koalaviklen.

Gav det mening?

Det er nemlig lige den!

Det vil jeg da lige forsøge mig med :) Hihi 2*Liam i koalavikler :)

Anmeld

12. april 2010

Angel

Jeg overvejer at købe en koala vikle til når bebsen kommer,
kan man egentlig amme i den?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.