Kan i hjælpe mig?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.079 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. februar 2010

lion

Jeg har termin her d. 19 feb. og jeg vil gerne ha/købe en slynge. Men jeg ved ikk hvilken slags eller noget. Jeg ved bare at jeg lånte min søsters babybjørn bæresele med min datter og den brugte jeg ikk længe da jeg fik ondt i ryggen af at bære hende. Cassandra startede også på en vægt der sagde 4330g.

Lige nu skyder de Julius til at være 3kg.

Jeg købte en slynge i BabySam, et stykke stof str. 510cm og jeg prøvede den, men jeg følte jeg ville miste tålmodigheden med den og jeg ville se mega tyk ud i den. Men jeg ved ikk om en ringslynge ville være en god ting, om jeg vil få ondt af den og hvor længe den kan bruges.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg har en slynge fra Ønskebørn jeg gerne vil af med

Det er en supergod slynge,men ikke brugt særlig tit,men det er nu pga. Alexander-krudt-i-røven,som ikke lige kunne se ideen i at sidde der

Den hedder Natures Sway og her er nogle billeder :

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. februar 2010

NynneKlink

hejsa. hvad skal du have for den?

hilsen Nynne

Anmeld

14. februar 2010

RumlesMor

Jeg er jo den største slynge-fan...elsker dem!

Jeg har selv både en ringslynge, fastvævet vikle og en stræk-vikle.

Som begynder (fik min datter i 2006) fik jeg en ringslynge, og vil klart anbefale den til førstegangs-brugere med nyfødte. Den er nem at indstille, barnet kan både ligge og sidde - og det er at nemt skifte stilling uden at skulle omjustere ret meget. En anden fordel er, at når baby er faldet i søvn, kan den let tages af og barnet kan ligges ned (stadig puttet i slyngen) og sove videre.

De fleste ringslynger har også en lille lomme i "halen", som er praktisk til lige at holde sut, ekstra ble og evt. nøgler i...  Og du kan med fordel amme diskret i en ringslynge, og bruge halen som skjul (på samme måde som man ville ligge en stofble over skulderen).

Skal selvfølgelig også lige kommentere på din spørgsmål..hehe. Jeg har ikke oplevet at få ondt i ryggen ved brug, det handler om at få den indstillet korrekt og spredt stoffet så man fordeler vægten. Der er rigtig mange gode "how to use a ringsling"-klip på YouYube. Se evt. dem for inspiration...  

Min store datter på 3½ år kommer stadig på hoften i ringslyngen ved længere ture, og her kan jeg bære hende ret længe uden at være generet!

Anmeld

14. februar 2010

lion

RumlesMor skriver:

Jeg er jo den største slynge-fan...elsker dem!

Jeg har selv både en ringslynge, fastvævet vikle og en stræk-vikle.

Som begynder (fik min datter i 2006) fik jeg en ringslynge, og vil klart anbefale den til førstegangs-brugere med nyfødte. Den er nem at indstille, barnet kan både ligge og sidde - og det er at nemt skifte stilling uden at skulle omjustere ret meget. En anden fordel er, at når baby er faldet i søvn, kan den let tages af og barnet kan ligges ned (stadig puttet i slyngen) og sove videre.

De fleste ringslynger har også en lille lomme i "halen", som er praktisk til lige at holde sut, ekstra ble og evt. nøgler i...  Og du kan med fordel amme diskret i en ringslynge, og bruge halen som skjul (på samme måde som man ville ligge en stofble over skulderen).

Skal selvfølgelig også lige kommentere på din spørgsmål..hehe. Jeg har ikke oplevet at få ondt i ryggen ved brug, det handler om at få den indstillet korrekt og spredt stoffet så man fordeler vægten. Der er rigtig mange gode "how to use a ringsling"-klip på YouYube. Se evt. dem for inspiration...  

Min store datter på 3½ år kommer stadig på hoften i ringslyngen ved længere ture, og her kan jeg bære hende ret længe uden at være generet!

Mange tak for svaret. Så vil jeg nok købe mig en ringslyngel

Anmeld

14. februar 2010

RumlesMor

lion skriver:

Mange tak for svaret. Så vil jeg nok købe mig en ringslyngel

Sig til hvis det driller i starten....kan huske min kæreste var meget bekrymret fordi de ligger helt krøllet sammen, og det gjorde ham utryg. Men det er netop en af styrkerne, sådan er de jo vant til at ligge i maven...og det giver dem ro.

Jeg tror netop den tryghed slyngen gav min datter, gjorde at vi kunne have hende med overalt - hun sov igennem til min kærestes håndboldkampe, trods råb og skrig fra publikum!

Men de er virkelig nemme at bruge, man kan nærmest ikke gøre det forkert. God fornøjelse!

Anmeld

14. februar 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
NynneKlink skriver:

hejsa. hvad skal du have for den?

hilsen Nynne

Du kan få den for 300,hvis du stadig er interesseret?

Anmeld

14. februar 2010

BinaMor

gå ind på www.slyngebarn.dk

der er rådgivning omkring slynger og en masse dejlige kvinder der gerne vil hjælpe. evt komme og vise de forskellige slynger frem.

man kan vist også låne nogle inden man køber.

Anmeld

14. februar 2010

NynneKlink

Pernilleh skriver:

Du kan få den for 300,hvis du stadig er interesseret?

absolut! du får lige en PM

Anmeld

14. februar 2010

mor2piger

jeg er så i en lidt anden grøft  jeg har både en ringslynge og en strækvikle, jeg brugte min ringslynge til min datter da hun var helt ny, men kun til kortere ture da jeg personligt fik ondt i skulderne selvom det var indstillet korrekt, vægten er jo kun fordelt på den ene skulder

jeg lånte så en strækvikle og det var det bedste jeg har gjort, brugte faktisk ikke min ringslynge mere da jeg faldt fuldstændig for viklen  den kan jeg bruge i flere timer ad gangen uden at mærke det da vægten er fordelt over hele ryggen, skulderne og hoften... ja de første par gange tog det lidt tid at få den på, men efter nogle gange sad det bare på rygradden og jeg brugte faktisk kortere tid på at ligge hende i vuggestilling end jeg gjorde i ringslyngen da den godt kan være lidt vanskelig. og da hun blev en smule ældre brugte jeg den i sidestilling og der sad hun også bare super godt, og tæt på mig

lige lidt herfra..

håber du finder det der passer bedst til dig

vedhæfter lige nogle billeder

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.