Jeg er jo den største slynge-fan...elsker dem!
Jeg har selv både en ringslynge, fastvævet vikle og en stræk-vikle.
Som begynder (fik min datter i 2006) fik jeg en ringslynge, og vil klart anbefale den til førstegangs-brugere med nyfødte. Den er nem at indstille, barnet kan både ligge og sidde - og det er at nemt skifte stilling uden at skulle omjustere ret meget. En anden fordel er, at når baby er faldet i søvn, kan den let tages af og barnet kan ligges ned (stadig puttet i slyngen) og sove videre.
De fleste ringslynger har også en lille lomme i "halen", som er praktisk til lige at holde sut, ekstra ble og evt. nøgler i...
Og du kan med fordel amme diskret i en ringslynge, og bruge halen som skjul (på samme måde som man ville ligge en stofble over skulderen).
Skal selvfølgelig også lige kommentere på din spørgsmål..hehe. Jeg har ikke oplevet at få ondt i ryggen ved brug, det handler om at få den indstillet korrekt og spredt stoffet så man fordeler vægten. Der er rigtig mange gode "how to use a ringsling"-klip på YouYube. Se evt. dem for inspiration... 
Min store datter på 3½ år kommer stadig på hoften i ringslyngen ved længere ture, og her kan jeg bære hende ret længe uden at være generet!
Anmeld