Lidt opdate om Freja

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

398 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. februar 2010

Grynt

Syntes lige jeg vil fortælle jer, hvor langt vi er kommet med Freja. Vi var på psyk. i torsdags da hendes storebror er igang med hans udredelse for ADHD. Der har de så modtaget brev fra Skejby omkring Freja. De fortæller så, at de så vil starte her midt i marts med Frejas udredelse. Jeg/vi er rigtige glade for at det er gået SÅ hurtigt for Freja, så hun endelig kan få den støtte hun har brug for. Men samtidig også meget kede af det, for følelsesmæssigt er det bare hårdt endnu engang at blive bekræftet i, at vi alså har endnu et barn med en form for handicap.

Lidt opdate her fra

Grynt, som er fyldt i hovedet med tanker, bekymringer og stress

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2010

Siber

Kære Grynt,

Jeg har ingen vise ord, men kun kæmpe krammer og masser af tanker til jer

Knus Siber

Anmeld

13. februar 2010

Stumpen

Også mange  herfra....

Anja

Anmeld

13. februar 2010

Mie A

og en fra mig

Anmeld

13. februar 2010

Muffinmus

Jamen det er da godt der kommer skrid i  det nu:-)Håber så der kommer nogle gode løsninger for hende.

Men undsyld jeg spørger, ved de hvorfor begge dine børn er ramt??

Anmeld

14. februar 2010

birgittemarie

Æv det må være hårdt for jer.

Også en stor krammer fra mig og jeg håber, der kommer en masse godt ud af udredningerne, når nu det ikke kan være anderledes.

Anmeld

14. februar 2010

Grynt

1000 tak piger for jeres omsorg :)

Altså, ADHD er 80% arveligt. Det er ikke nødvendigt det er fra en lige linje, så som mor eller far. Det kan også komme fra bedsteforældre, onkler/tanter, oldeforældre osv.

Vi skal nok få den støtte til ungerne, som de har brug for. Fx har Aske det sidste lille 1½ år haft 15 støttetimer om ugen og det har rykket helt vildt for ham. Han kan bedre begå sig nu, have venskaber, og mærke efter når det bliver svært for ham. Ha har rykket sig så meget at, vi ikke længre overvejer en speciel klasse for ham men at han kan begå sig i en normal klasse men en smule støtte (det er det sociale han har det svært med) Faktisk er han en rigtig klog dreng og i en alder af 6 år kan han alfabetet, stave en del ord, plus og minus tal sammen, arbejde med tal under 0, en smule gange og dividere. Han er ved at tillægge sg viden om dinosaure og en masse andre ting.  Så dum dét er han ikke.....han kan bare ikke helt finde ud af det der sociale noget  

Anmeld

14. februar 2010

Loggidut

søde grynt...du klare det, det kan man mærke op dig.

Jeg mved godt det er hårdt at få en dom/diagnose på sit barn, men hellere det end end at være uforstående over for den måde Freja reagere på.

Hvor er det bare dejligt at høre de gør noget hurtigt for hende. !

Anmeld

14. februar 2010

Kaufie

Godt der efterhånden er så meget fokus på det - og at der sættes ind i rette tid. Men derfor må det stadig være hårdt nu at vide, at Freja skal igennem det samme som storebror.

De bedste tanker.

Anmeld

14. februar 2010

Nadi

Kan godt forstå du har lidt ambivalente følelser omkring det at hun skal udredes, men hvor er det da bare dejligt for jer at det er gået hurtigt med at der sker noget.

Du får et kæmpe kram fra mig  (tak for updaten, det er rart nok lige at vide hvordan det går)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.