Når de små kun vil spise selv - HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.498 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. januar 2008

Mette-Marie

Åhhh bassemanden sætter virkelig min tålmodighed på prøve. Oskar vil IKKE mades mere - kun spise selv = kæmpe svineri og det er her i starten begrænset hvad der kommer indebords. :'( Er der andre der er igennem denne fase nu og hvad gør I??? Selvom han er en stor dreng (80 cm/13 kg), bekymrer det mig at han ikke får så meget mad - specielt fordi han har været en del syg efter VG start. Håber at jeg får nogen gode råd :P Knus til jer alle Mette-Marie og Oskar 22.12.06

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2008

gda

Hej
Jeg kan sagtens huske da Josephine var i den fase. Vi lod Josephine have 1 ske, som hun spiste med, mens vi havde en som vi brugte. Så mens hun "legede" med maden fik vi hende til at spise af vores ske.
Du kan jo prøve med noget som er nemmere at spise uden det helt store svineri :)
Prøv at snakke med VG ang det. Ser han de andre børn spise selv vil han selvfølgelig også.
Josephine er/og har været den helt store copy cat.

Anmeld

17. januar 2008

Pia.

Hej Mette-Marie.

Jeg vil sige lige som Gitte, vi gjorde nemlig det samme...- lad ham sidde med en ske selv imens i giver ham mad med den anden...
Jeg syntes godt vi kunne snyde Mads til mad, ved at gøre sådan. bare han fik lov at sidde med en ske og lege han spiste.
Det er nu heller ikke en dårlig idé at lade dem prøve selv... De lære det hurtigt, hvis de selv får lov...

Håber du finder en løsning, så lille musen får nok mad ned i maven... :)

Knus Pia.

Anmeld

17. januar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej med dig,

Puha jeg kan godt huske grøntsagsmos på væggene ;) Vi gjorde næsten det samme som de andre. Vi lod ham sidde med sin egen skål og ske, mens jeg gav ham fra en anden skål.

Det gik faktisk ret hurtig med at han lærte det, så bare lad ham prøve til at bliver blå i hovedet af det :D

Held og lykke med det

Knus Jeanne

Anmeld

17. januar 2008

Tullebobs

Hej Mette-Marie

Kan sagtens huske det, og hvis man som jeg er relativt pertentlig så giver alt det griseri sved på panden8(

Men måske kunne du prøve at give ham noget mad i bidder, som han selv sidder med og selv "styrer" indenbords evt med en gaffel, og så kan du styre det der skal spise med ske samtidigt.

Jeg tror ikke, at du skal være bekymret over om han får nok at spise, selvom det er svært, det er jo engang en mors lod at bekymre sig om alt;) Men hvis han er glad og trives, så er det nok et tegn på, at alt er ok. Jeg har lige læst mig til at det fx er ret normalt, at små børn ikke spiser eller næsten ikke spiser aftensmad, da deres små kroppe er gået ned i gear, og de har ikke så meget brug for energi, for natten er på vej. Derudover kan deres maver ikke rumme mere en 1-2 dl mad ad gangen, så det er ikke ret meget, og på den måde er jeg blevet mere bevidst om ikke at stikke Simon en riskiks en halv time inden aftensmaden, den ville simpelthen fylde for meget i maven.

Håber at du kan bruge min "smøre" til noget.

Kh Trine

Anmeld

17. januar 2008

Mette-Marie

Hej tøser, Tusind tak for jeres svar:D Den periode hvor vi kan "made" ham samtidig med at han sidder med en ske selv er "long gone":P hehe Vi må under INGEN omstændigheder made ham - han vil ALT selv. Han kniber munden sammen som en sur citron og vender siden til. Jeg tror jeg vil forsøge mig med gaffel og mundrette stykker...og så se hvordan det går. Det med svineriet har jeg klaret i dag ved at købe et spiseforkælde med ærmer og voksdug. (Vi har allerede underlagt under TRIPTRAP'en) Kh Mette-Marie - som skal lære at give slip på "mon han får nok - tanken" ;)

Anmeld

28. februar 2008

Tessa85

hejsa:) Vi er også igennem denne periode i øjeblikket!:S vi vælger så at la hende selv, trækker hendes ærmer op og gir hende sin gaffel/ske hun prøver at bruge gaflen eller ske'n, men det ender med hun bruger hånden og så må vi lige hjælpe hende en gang imellem med at få noget på gaflen.:) Linea for heller ikk så meget i munden, det meste lander nede på bukserne, men hun for så heldigvis stadig en flaske med vælling..:) det går skam nok de skal jo også lære det på et tidspunkt, og når de gerne selv vil nu, ja hvorfor så ikk;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.