Er lige faldet over dette angående højstole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.263 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. februar 2010

Sara.

02-02-2010

Man skal se sig for, når man køber en højstol til den lille. Forbrugerrådets magasin Tænk har testet 11 stole til mellem 99 og 1.850 kroner. 5 af dem dumpede.

Testens dyreste stol er den finske højstol Seimi Rinki fra Rollabout til 1.850 kroner. Den fik karakteren "dårlig" i sikkerhed og "meget dårlig" i ergonomi og komfort, og den endte på en samlet sidsteplads.

Testens billigste højstol placerede sig derimod på en 3. plads. Det er IKEA-stolen Antilop, som kun koster 99 kroner. Stolen fik den overordnede karakter "god" og bestod både sikkerhed og holdbarhed, men fik til gengæld karakteren "dårlig" i komfort og ergonomi.

Testens vinder blev den klassiske Tripp Trapp stol med et babysæt til i alt 1.700 kroner. Stolen bestod alle kriterierne og fik i mange tilfælde karakterne "meget god".

6 af stolene dumpede på sikkerhed, 5 dumpede på holdbarhed og styrke, og 6 dumpede på komfort og ergonomi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Sisley

Ja, man skal sørme passe på og ikke tro, at der altid er sammenhæng mellem kvalitet og pris.

Anmeld

12. februar 2010

Malene84

lærkes_mor skriver:

02-02-2010

Man skal se sig for, når man køber en højstol til den lille. Forbrugerrådets magasin Tænk har testet 11 stole til mellem 99 og 1.850 kroner. 5 af dem dumpede.

Testens dyreste stol er den finske højstol Seimi Rinki fra Rollabout til 1.850 kroner. Den fik karakteren "dårlig" i sikkerhed og "meget dårlig" i ergonomi og komfort, og den endte på en samlet sidsteplads.

Testens billigste højstol placerede sig derimod på en 3. plads. Det er IKEA-stolen Antilop, som kun koster 99 kroner. Stolen fik den overordnede karakter "god" og bestod både sikkerhed og holdbarhed, men fik til gengæld karakteren "dårlig" i komfort og ergonomi.

Testens vinder blev den klassiske Tripp Trapp stol med et babysæt til i alt 1.700 kroner. Stolen bestod alle kriterierne og fik i mange tilfælde karakterne "meget god".

6 af stolene dumpede på sikkerhed, 5 dumpede på holdbarhed og styrke, og 6 dumpede på komfort og ergonomi.

SUPER, at du har lavet det indlæg!! havde håbet på at en billigere model havde vundet - men har hørt man kan spare vildt mange penge på at købe trip'pen i tyskland

Anmeld

12. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

lærkes_mor skriver:

02-02-2010

står der ikke noget om Hokus Pokus stolen?

Anmeld

12. februar 2010

Maria.

Vi sværger også til Tripp Trapp stolen herhjemme! Har den Sorte til Magnus og skal helt sikkert have den Røde til lille pigen når hun kommer..

Jeg har kun hørt folk sige "...vi skulle alligevel have købt tripp trapp..."

Det er nemlig en super stol som kan indstilles på alle led og kanter så den passer præcis til barnet!

Anmeld

12. februar 2010

Cris

Tak for din indlæg!

Anmeld

12. februar 2010

Sara.

Jeg har kun læst dette så ved desværre ikke mere end der står.....

Jeg har også selv en trip trap til Lærke og en til (købt brugt) til den næste.... de kan jo holde i 1000 år og ja vokser med barnet.....

Anmeld

12. februar 2010

Chalala85

Malene Aagaard skriver:

SUPER, at du har lavet det indlæg!! havde håbet på at en billigere model havde vundet - men har hørt man kan spare vildt mange penge på at købe trip'pen i tyskland

Det gør man også. Købte min med puder, babyindsats, og bøjle fik den for 1600 kr inkl levering til døren

Anmeld

12. februar 2010

Moar'en

Tak for dit indlæg. Vi har både IKEAs billige og en tripp trapp. Vi har her hvor han er begyndt at spise selv brugt IKEA stolen meget, da den er så dejlig nem at rengøre. Men nu hvor jeg ser at Tripp trapp er bedre ergonomisk for ham, vil vi helt sikker tage den mere i brugt igen

Anmeld

12. februar 2010

Sara.

Moar'en skriver:

Tak for dit indlæg. Vi har både IKEAs billige og en tripp trapp. Vi har her hvor han er begyndt at spise selv brugt IKEA stolen meget, da den er så dejlig nem at rengøre. Men nu hvor jeg ser at Tripp trapp er bedre ergonomisk for ham, vil vi helt sikker tage den mere i brugt igen

Jeg har faktisk også den fra ikea og ja den er bare meget lettere at gøre ren

meeeen mon ikke vi må tænke på børnene i stedet for os selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.