Læringsstil :0)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.250 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jeg har fundet denne test for at se hvordan jeg kan forbedre min indlæring :P

http://homeworktips.about.com/library/quizzes/bl_l stylequiz1.htm?

Den er god nok :D Jeg er en visuel learner og det var faktisk dejligt lige at blive mindet om hvordan jeg bedst læser op til eksamen.

Prøv den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2008

Mimic

Jeg er hverken eller8( It's a tie siger den jeg lærer både ved at høre, se og opleve...

Anmeld

16. maj 2008

Lise

Jeg er Very visual learner - og det kommer jo ikke som nogen overraskelse, for det vidste jeg vist godt i forvejen.

Hvordan gør jeg så for at huske det jeg læser? Sidder netop og læser et enormt stort og virkelig kedeligt pensum som jeg skal til eksamen i om to uger? (det er en skr. 4-timers prøve uden hjælpemidler, så det SKAL huskes). Det har altid virket for mig at skrive ting ned, så det gør jeg... men er der andre måder der virker for mig? Hvis jeg bare læser en tekst, så aner jeg ikke hvad der står i den når jeg er færdig...

Lise - træt af at læse

Anmeld

16. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Lise skriver:

Jeg er Very visual learner - og det kommer jo ikke som nogen overraskelse, for det vidste jeg vist godt i forvejen.

Hvordan gør jeg så for at huske det jeg læser? Sidder netop og læser et enormt stort og virkelig kedeligt pensum som jeg skal til eksamen i om to uger? (det er en skr. 4-timers prøve uden hjælpemidler, så det SKAL huskes). Det har altid virket for mig at skrive ting ned, så det gør jeg... men er der andre måder der virker for mig? Hvis jeg bare læser en tekst, så aner jeg ikke hvad der står i den når jeg er færdig...

Lise - træt af at læse

Jeg laver eksamensnoter, hvor jeg skriver punkter og laver modeller. Det hjælper mig til at huske. Og hvert kapitel må max fylde 1 side. Så finder jeg en makker, som sidder med mine noter, og så skal jeg gennemgå dem. Det hjælper mig emormt meget. Måske en ide?

Hvad skal du op i?

(H)

Anmeld

16. maj 2008

Lise

Jeg skal op i et fag der hedder Rets- og kontraktsøkonomi. Det er et integreret fag på Ha(jur.). Jeg læser helt alene da det skulle have været afsluttet sidste år hvor jeg skulle have blevet bachelor, men der var al for meget stress, så det gik mildest talt dårligt i dette fag :) Så på den igen. Alle jeg tidligere har læst med læser overbygning nu, og har deres egne eksamener at gå op i...

Det er et læsetungt fag, som handler om opførsel under f.eks. kontraktsforhold, og det er noget underligt svævende noget... jeg er svært logisk tænkende, og har det bedst når der kun er ét resultat, så alle disse underlige teorier har jeg svært ved at sætte mig ind i.

Anmeld

16. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Lise skriver:

Jeg skal op i et fag der hedder Rets- og kontraktsøkonomi. Det er et integreret fag på Ha(jur.). Jeg læser helt alene da det skulle have været afsluttet sidste år hvor jeg skulle have blevet bachelor, men der var al for meget stress, så det gik mildest talt dårligt i dette fag :) Så på den igen. Alle jeg tidligere har læst med læser overbygning nu, og har deres egne eksamener at gå op i...

Det er et læsetungt fag, som handler om opførsel under f.eks. kontraktsforhold, og det er noget underligt svævende noget... jeg er svært logisk tænkende, og har det bedst når der kun er ét resultat, så alle disse underlige teorier har jeg svært ved at sætte mig ind i.

Cool fag :) Hvilke teorier arbejder du med? Det kan være jeg har nogle af mine gamle modeller liggende (har hovedfag i økonomi). Mht makker behøver det ikke være en skolemakker. Jeg bruger gerne min svigermor :P

OG ja, mange økonomibaserede fag er meget læsetunge. :(

Anmeld

16. maj 2008

Lise

Jeg arbejder vist ikke rigtigt med nogen teorier - jeg læser økonomernes teorier og prøver at forstå hvad de mener.. ikke altid nemt :S

Men nogle nøgleord i dette pensum er: Coase, ufuldstændige kontrakter (offentlig kontra privat ejerskab, kontraktdesign, fairness, tillid), moral hazard, asymmetrisk information (forhandling af kontrakter, adverse selection)... Er det noget du ved noget om?

Har ikke læst det hele endnu - der er jo endnu 13 dage til eksamen (og jeg har jo kun haft siden jeg gik på barsel sidste år i juni!)

Lise - lidt for lad

Anmeld

16. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Ikke lige hvad jeg kan tænke på :( Jeg har arbejdet med fairness og equty teorier og kontrakdesign (fra arbejdstagers point of view), men spørgsmålet er om det er de samme teoretikere... Hvis du har nogle navne, så kan jeg helt sikkert hjælpe dig. Det er gerne de samme som laver hinandens om ;) Ellers kan jeg slå dem op i mine "bibler"

Anmeld

17. maj 2008

Lise

Nu ville jeg gerne skrive noget klogt - men det kan jeg desværre ikke.. :$

Vores pensum består af en masse artikler skrevet af amerikanske professorer i økonomi omhandlende de emner jeg tidligere har nævnt... de nævner helt sikkert nogle teoretikere som diskuteres i teksterne (den eneste jeg kan huske er en der hed Akerlof), men det er ikke noget jeg har hæftet mig ved, da det primære for mig bare er at huske lidt om hvad der står i artiklerne. Faget er ikke ikke interessant for mig og har ret svært ved det, så jeg prøver bare at komme igennem det ved at huske begreberne (og hvad de går ud på naturligvis).. ;)

Anmeld

24. januar 2009

DK

Jeanne skriver:

Jeg laver eksamensnoter, hvor jeg skriver punkter og laver modeller. Det hjælper mig til at huske. Og hvert kapitel må max fylde 1 side. Så finder jeg en makker, som sidder med mine noter, og så skal jeg gennemgå dem. Det hjælper mig emormt meget. Måske en ide?

Hvad skal du op i?

(H)

Den form hjælper også mig rigtig meget. Jeg læser jura, og skal til de mundtlige eksamner op uden forberedelsestid. Her er det super vigtigt at jeg kan huske det hele. Når jeg har skrevet noterne, altså en side pr. kapitel, så kan jeg (måske fordi jeg også er very visuel learner) huske hvad jeg har skrevet på den side, ved at se den for mig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.