Spm vedr mælkefyldt bryst??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.849 visninger
1 svar
0 synes godt om
16. maj 2008

Marco2

Godmorgen.

Jeg er efter 9 1/2 mdr amning holdt med at amme. Det er kommet helt af sig selv, så ingen kold tyrker her. Det er efterhånden nogle dage siden, men her til morgen er det ene bryst ømt. Tror det er pga mælk. Hvad gør jeg? Skal jeg lade hende tømme det, eller går det over af sig selv?

AG

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nej, jeg tror, at det er en dårlig ide bare at lade det være. Det er helt naturligt at have mælk i brysterne efter ammestop, det tager noget tid, inden mælkeproduktionen stopper helt. Produktionen vil nedsættes i takt med, at din dattert ikke ammes.

Hvis du har haft et vellykket ammestop, tror jeg, det vil forvirre din datter og øge produktionen, hvis du begynder at lægge hende til igen, selv om det jo er den mest effektive at tømme brystet på. Hvis det ene bryst er meget spændt og ømt pga for meget mælk, kan du få mælkeknuder / tilstoppede mælkegange. Det vil nok være en god ide at malke lidt ud engang imellem, men ikke tømme brystet helt, bare lige tage toppen, så det er til at holde ud, for ellers opretholder du bare produktionen. En lidt stram bh hæmmer også mælkeproduktionen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.