Ida undrer sig... Kan I hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

312 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

SHJuP

Først... HEJ SKØNNE TØSER!

Er stadig ked af, at jeg ikke får skrevet mere herinde, men det går stadig ad h. til med Jan, der er ballade med en sektionsleder på arbejdet, fyringsrunder, sparerunder og alting... Så puha!

MEN! Har lige et spørgsmål til alle I kloge tøser...

Når Ida holder sig for næsen og snakker er der INGEN som helst ænding i hendes stemme... Normalt plejer stemmen jo at vrænge lidt, men der sker bare INTET! Hun er faktisk rigtig ked af det, da de andre i børnehaven jo kan...!

Hun har jo gået til talepædagog i et par år, og efterhånden lært det meste, men har stadig svært ved at udtale ord med "S"... Kan det mon hænge sammen?!? -Nogen der har nogle erfaringer, der véd, hvorfor hendes stemme ikke ændrer sig?!?

Store kram til Jer alle, fra Stine der stadig læser med, bare ikke så tit får skrevet herinde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Ingen idé... overhovedet!

Jeg kan selv gøre begge dele.. Altså holde mig for næsen og snakke normalt og få stemmen forvrænget. Tror det er et spørgsmål om hvor luften passerer.

Dejligt at høre at i stadig er med herinde..

Jeg læser også mest med for tiden.

Anmeld

13. februar 2010

Tina2

SHJuP skriver:

Først... HEJ SKØNNE TØSER!

Er stadig ked af, at jeg ikke får skrevet mere herinde, men det går stadig ad h. til med Jan, der er ballade med en sektionsleder på arbejdet, fyringsrunder, sparerunder og alting... Så puha!

MEN! Har lige et spørgsmål til alle I kloge tøser...

Når Ida holder sig for næsen og snakker er der INGEN som helst ænding i hendes stemme... Normalt plejer stemmen jo at vrænge lidt, men der sker bare INTET! Hun er faktisk rigtig ked af det, da de andre i børnehaven jo kan...!

Hun har jo gået til talepædagog i et par år, og efterhånden lært det meste, men har stadig svært ved at udtale ord med "S"... Kan det mon hænge sammen?!? -Nogen der har nogle erfaringer, der véd, hvorfor hendes stemme ikke ændrer sig?!?

Store kram til Jer alle, fra Stine der stadig læser med, bare ikke så tit får skrevet herinde!

Hej Stine.... Jeg kan også begge dele, den forvrængede stemme kommer vist hvis man samtidig lægger "tryk" på næsen med luft, altså samtidig med at man snakker og holder for næsen....

Anmeld

13. februar 2010

SHJuP

Tak for svar...

Så er hun åbenbart ikke så "unormal" som vi troede...

Har bare aldrig hørt nogen, hvor stemmen ikke ændrer sig, når man holder sig for næsen!

Knus fra Stine, der savner tid til at skrive herinde... Så kram til alle

Anmeld

14. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Sjovt. altså jeg har virkelig tænkt over det. Men jeg fattede bare ikke, hvad det var hun undrer sig over.

Det undrer mig dog at hendes talepædagog ikke kan give hende en forklaring. Alle de audiologer jeg arbejder sammen med, har super meget forstand på stemmen og stemmens brug og skavanker. Talepædagoger er jo audiologer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.