Høreapparat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

483 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

holbøll

Efter mange undesøgersøgelser og test hos ørelægen har han fundet ud af Kristian skal have høreapparat. Så nu venter vi på en indkaldelse fra sygehuset, hvor han skal have den. Vi havde håbet at testet havde vist noget andet. Den var også bedre end de forgående, men stadig ikke god nok. Nu håber jeg bare at Kristian selv kommer til at mærke hvor godt det bliver for ham, og han finder ud af vi ikke skal rette ham så meget mere, fordi han bedre kan høre udtalesen af de ord han bøvler med. Glæder mig til det, men bliver ked af at høre Kristians egne frustrationer omkring det. Men nu må vi hvordan det kommer til at gå. Det er i hvert fald godt det kommer til at ske inden skolestart.

Knus Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Fines mor

Øv, men det er da bedre han kommer til at høre, for det har jo også noget at gøre med hans indlæring i skolen, hvis ikke han kan høre.

Jeg havde det også skidt med, at Isabella skulle have briller men nu har jeg lært at leve med det;-)

Knussss

Anmeld

11. februar 2010

lene

Dejligt at i får det løst nu, for det ville da ikke være rart at komme i skole og ikke at kunne høre ordentligt, jeg tror helt sikkert han kommer til at mærke en forskel

knus

Anmeld

12. februar 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Det er da fint, at det bliver før han starter i skolen. Så skal han ikke kæmpe med det.

Som Helle skriver så kan det komme som et chok.. Min Katrine har jo +8 og bygningsfejl på begge øjne. Noget at et chok at få. Vidste sq ikke om vi skulle grine eller græde.

Men ungen tog det i stiv arm og det valgte vi også at gøre. Der har aldrig været nogle problemer. Jeg ved godt at det er anderledes med et høreapparat og så alligevel ikke... 

Held og lykke med det fine nye apparat. 

Anmeld

13. februar 2010

Tina2

Rigtig træls for ham, men tror han vænner sig hurtigt til det.... Så det er da bestemt godt de har fundet ud af det allerede.... Tror børn nemmere accepterer den slags jo yngre de er....

Bli'r da super godt for ham bedre at kunne høre sine udtalelser! Håber det bliver en succesoplevelse for ham :-)

Kram

Anmeld

13. februar 2010

Annette

Jeg synes det er godt I har fundet ud af, at Kristian har brug for høreapperater nu og ikke når han er blevet ældre.. Han kan nå at vænne sig til dem inden han skal i skole og når han blir ældre er de jo bare en naturlig del af ham

Jeg er døv på højre øre og har været det siden jeg var ca. 8 år..
Jeg fik ingen høreapperater, jeg var derimod til kontrol hver 2 år..
da jeg så var 16 år gammel ville de give mig et høreapperat
NEJ tak, det skulle jeg godt nok ikke ha.. Jeg havde vænnet mig til kun at kunne høre på det ene øre, og at give mig høreapperat som 16 årig (noget jeg egentlig skulle ha haft 8 år før), svarede næsten til at jeg skulle gå i bukser der var alt for korte... Men havde de givet mig det da jeg var 8 år, så var de jo bare en del af mig i teen årene..

Så jeg synes det er godt han får dem nu

Knus Annette, der kun hører det hun vil høre, gg

Anmeld

13. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

TILLYKKE!! Jeg er sikker på at det bliver en stor lettelse, når han har vendt sig til det.

Og han bliver helt sikkert lykkelig for det i længden.

Naturligvis er det lige en kamel der skal ædes, men altså - jeg ser børn og voksne hverdag, der bare virkelig bliver Så glade for deres hjælpemiddel.

Anmeld

14. februar 2010

holbøll

Tak for opbakningen. Vi har snakket meget om det, hvilke frustrationer han har osv. Så nu tror jeg han har vænnet sig til tanken. Nu må så se når han får den. Men jeg glæder mig. Synes også det er synd for ham at han stadig snubler i nogle udtalelser. Han siger f.eks ofte banzin, bakskidt og bagitte, i stedet for benzin, beskidt og Birgitte. Ord som han ofte er blevet rettet i, men som han åbenbart ikke kan høre forskellen på.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.