Hvor langt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger

Jer med termin i april/maj.... Hvor langt er i med forberedelserne?

Jeg er stort set færdig. Alt er købt ind, og værelset er indrettet, dog mangler der lige en blive gjort rent, og de sidste små ting derinde. Alt baby tøjet vaskede jeg igår, så det er der også styr på nu....

Jeg har jo udviklet svangerskabsforgiftning som endnu kun er i en mild form, men skulle det pludselig udvikle sig og jeg bliver sat i gang før tid, så er det rart at tingene er klar parat til Mathias ankomst....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Vidunderligeunger

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Piger

Jeg er stort set færdig. Alt er købt ind, og værelset er indrettet, dog mangler der lige en blive gjort rent, og de sidste små ting derinde. Alt baby tøjet vaskede jeg igår, så det er der også styr på nu....

Jeg har jo udviklet svangerskabsforgiftning som endnu kun er i en mild form, men skulle det pludselig udvikle sig og jeg bliver sat i gang før tid, så er det rart at tingene er klar parat til Mathias ankomst....

jamen jeg er ikke så langt endnu - kan ikke rigtig gi mig selv lov til at gå i gang men jeg har bestilt barnevognen + voksi, købt en brugt barnevogn til altanen og købt lidt tøj...

Vi flytter jo den 1. april, lejlighed med ekstra værelse så der kan jeg  nok ikke lade være med at begynde at gå igang med indretning af værelse... har fået strenge ordre på ikke at løfte mere end 1½ kg, så jeg håber der er nogle veninder der vil hjælpe med at bære lige rundt på møblerne

Anmeld

11. februar 2010

LouiseNielsen

BlyViol skriver:

jamen jeg er ikke så langt endnu - kan ikke rigtig gi mig selv lov til at gå i gang men jeg har bestilt barnevognen + voksi, købt en brugt barnevogn til altanen og købt lidt tøj...

Vi flytter jo den 1. april, lejlighed med ekstra værelse så der kan jeg  nok ikke lade være med at begynde at gå igang med indretning af værelse... har fået strenge ordre på ikke at løfte mere end 1½ kg, så jeg håber der er nogle veninder der vil hjælpe med at bære lige rundt på møblerne

Så godt herinde en dag at vi skal flytte, hvor skal i bo henne?

Anmeld

11. februar 2010

jlp90

Vi er ikke nået ret langt, men der er heldigvis også et stykke tid til maj. Vi mangler at tage tapet ned og sætte nyt op plus nye gardiner så værelset kan blive rigtigt fint. Vi har kun købt en barnevogn (januar udsalg), kommode og et puslebord og lidt tøj så syntes der mangler meget endnu.

Anmeld

11. februar 2010

LRJ

vi mangler kun badekar + tilbehør til hende nu og så venter vi på at vi flytter i huset på onsdag, så jeg kan komme i gang med at indrette hendes sove rum, og hendes plads i tøjrummet ( puslebordet og sådan )

Og alt tøjet og sådan bliver vasket i næste uge

Anmeld

11. februar 2010

Malene84

LouiseLarsen skriver:

Hejsa Piger

hey søde,

Jamen vi er også så godt som færdige... alt er købt og klart!! Vi mangler bareat sætte det hele op. Har også vasket tøj, lagner og sengetøj- shit manner - fyldte så 4 stativer. hahaha. Men vildt hyggeligt at se de små størrelser hænge til tørre.

Anmeld

15. februar 2010

Bayze

Hjemme hos os har vi kun så småt taget hul på "projektet". Min mand synes at det er overdrevet i god tid at påbegynde diverse indkøb og redebyggeri nu (8 uger til termin) og ville sikkert have haft det fint med at vente med det hele til en uge før termin(!!!!!!!!!!!!!!!!) fordi sådan er han nu engang indrettet. Sådan er han så "laid back" og "der er også en dag i morgen-agtig". Men lige i denne situation kan jeg bare slet ikke snuppe dén indstilling. Jeg har et stort behov for meget snart at få ordnet alle forberedelserne. Efterhånden som den sidste del af graviditeten skrider frem, føler jeg mig mere og mere besværet og energien og kræfterne rinder ud og bare det der baby-klargøringsprojekt virker en lille smule stort og uoverskueligt - omend dejligt:-). Derfor  ville det bare være så rart at vide at alting er klaret og på plads og vi er klar til lille-fisen kommer. Og så er der jo netop lige det faktum at man ikke aner hvornår lille-fisen kommer - tænk nu hvis han kommer en måned før tid og man stadig ikke har fået købt så meget som en strømpe på det tidspunkt! Til det er det så min mand siger "Jamen så kører jeg da bare ud med en indkøbsliste og klarer det hele på en times tid!" Den er god med ham, men jeg vil ligesom også gerne være lidt inde over indkøb af seng, barnevogn osv osv.

Så det er sådan et tema vi har kørende hjemme hos os i disse dage. Men i går aftes talte jeg dunder til min elskelige mand og truede med hormonsammenbrud (hvilket skræmmer ham mere end alt andet for tiden!) og nu virker det som om han er med på at det altså er nu! Så han har lovet at han tager hul på hans del af klargøringen af børneværelset i aften og i weekenden bliver der indkøbt møbler og barnevogn:-)

Anmeld

16. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hehe, jeg kan sagtens følge den der med manden der bare vil vente, sådan var det også her - men efter maven er begyndt at blive stor så er han kommet rigtig godt med. Det er bare forskellige ting vi fokuserer på.

Han gik ud (uden at fortælle mig om det) og købte en tørretumbler, f.eks. - Til gengæld har jeg stået for langt det meste tøj-indkøb og brugt timer på Trendsales og diverse økosider... Barnevognen står herhjemme med matchende pusletaske - den har han valgt, mens sengen, en slyngevugge, har jeg valgt. Han snakker meget om pulsebordet som er noget af det eneste vi mangler, mens jeg leder efter et godt økologisk mærke til babyplejeprodukter, og surfer på billige stofbleer. Han har købt en dyr og smart babyalarm, jeg har købt en lækker økobabydyne. Så på den måde komplementerer vi hinanden ret godt...

Det er meget sådan at jeg laver lister over hvad vi mangler og så "sætter" han sig på nogle af tingene - dem han selv synes er spændende. Og det synes jeg er rigtig dejligt. Men vi tager som regel altid ud sammen og henter tingene, og mange weekender har vi gået på babycafe eller babybutikker med hinanden i hånden - bare for at kigge og hyggeshoppe Han er skøn - simpelthen!

Der er lidt over 2 mdr til terminsdatoen og vi mangler kun puslebordet, ammepude og så at få sengen hjem. Men det er da ikke fordi jeg er stoppet med at shoppe af den grund

Anmeld

16. februar 2010

Koen.

Her mangler vi kun tremmeseng, badekar og pusletaske vi har valgt at vente med tremmeseng og badekar til vi er flytte i den nye lejlighed, da den vi bor i er ultra lille og så er der ingen grund til at der står mere og fylder

Tanja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.