Til jer med børn fra tidligere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

242 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

Hyner

Hvordan har i gjort det med at sikre ungerne..

Kennet og jeg havde jo lavet en forsikring i tilfælde af død. Men når vi nu ikke er sammen mere vil jeg da ikke har at pengene skal gå til ham.

Skal jeg bare ændre begunstielsen(dvs kennet stadig er herre over dem medmindre hun er fyldt 18) eller droppe den helt og så sætte lidt ekstra ind på hendes børneopsparing...??

Jeg aner det ikke, men jeg vil jo gerne ha Emma skal ha det hun har brug for selvom jeg skulle kradse af før forventet..

Håber i kan hjælpe, krams Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

BK

Altså teknisk set så skal begunstielsen bare fjernes, så tilfalder den pr automatik dine nærmeste pårørende, dvs dine børn... og det er ikke sikkert hendes far kan bestemme overdem, det kan være en eller anden form for en økonomisk værge...

Anmeld

9. februar 2010

Loggidut

Vi har faktisk ikke gjort noget ved det...og det er satme for dårligt!

Jeg sad selv i en kedelig situation da mine forældre lukkede øjnene...

Hyner, lad lige det her være et spark til mig i min bagdel...

Anmeld

9. februar 2010

Hyner

Klock skriver:

Altså teknisk set så skal begunstielsen bare fjernes, så tilfalder den pr automatik dine nærmeste pårørende, dvs dine børn... og det er ikke sikkert hendes far kan bestemme overdem, det kan være en eller anden form for en økonomisk værge...

Jeg fik at vide ved hende forsikringsdamen at hvis Emma havde bopæl ved faderen(som hun jo nok gerne ville hvis det var tilfældet) så ville han automatisk stå som herre over pengene. Og det er der jeg har en lille klemme. Og nu skal det ikke lyde sippet på nogen måde for jeg tror da at han vil bruge pengene på Emma men så alligevel Åhh hvor jeg dog hader det emne, vil bare gerne ha det overstået...

Anmeld

9. februar 2010

Hyner

Loggidut skriver:

Vi har faktisk ikke gjort noget ved det...og det er satme for dårligt!

Jeg sad selv i en kedelig situation da mine forældre lukkede øjnene...

Hyner, lad lige det her være et spark til mig i min bagdel...

Ufff det troede jeg da længe i havde styr på, for det var faktisk lige netop dig, jeg havde håbet på, at du havde svaret til mig....

Øv bøv p*k i æ røv...

Hmmm men håber da i selv vil finde en løsning

Knus herfra..

Anmeld

9. februar 2010

Loggidut

Hyner skriver:

Jeg fik at vide ved hende forsikringsdamen at hvis Emma havde bopæl ved faderen(som hun jo nok gerne ville hvis det var tilfældet) så ville han automatisk stå som herre over pengene. Og det er der jeg har en lille klemme. Og nu skal det ikke lyde sippet på nogen måde for jeg tror da at han vil bruge pengene på Emma men så alligevel Åhh hvor jeg dog hader det emne, vil bare gerne ha det overstået...

Det der sker når den ene forældre dør, er at den anden formynder barnets "arvegods" til barnet er myndig.

Det er sådan det er forgået de to gange Kasper har arvet.

Først fra hans far, og nu fra hans afdøde farfar´s søster.

Så længe han er under 18, er det mig der står som formynder.

Det samme vil så ske, hvis der sker din X noget

Anmeld

9. februar 2010

Hyner

Loggidut skriver:

Det der sker når den ene forældre dør, er at den anden formynder barnets "arvegods" til barnet er myndig.

Det er sådan det er forgået de to gange Kasper har arvet.

Først fra hans far, og nu fra hans afdøde farfar´s søster.

Så længe han er under 18, er det mig der står som formynder.

Det samme vil så ske, hvis der sker din X noget

Jeg tænker nu mere hvis JEG skulle kradse af før tid... For jeg ved at Kennet har slettet hans og jeg/Emma får intet beløb til at hjælpe hende på vej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.