tinpou skriver:
Hhmm..
Man ved jo bare at noget af det der kan være med til at gøre en fødsel lang og (mere) smertefuld, det er en høj fødselsvægt, så nej, jeg har som sagt ikke lyst til at han skal "hæve" mere end højst nødvendigt.
Det var da irriterende at din jordemor ikke vile følge op på det din læge havde meldt ud i udgangspunktet. Hvordan gik fødslen?
Jamen den gik faktisk rigtig godt, hvis jeg skal sige det selv var det en drømmefødsel.. Jeg blev sat igang ved at vandet blev taget, og da veerne ikke gik i gang selv, så måtte jeg ha vedrop. Det var ret ubehageligt, da jeg ikke havde pauser, men konstante veer i 4 timer indtil at jeg fik en epiduralblokade. Derefter kunne jeg slappe af igen, så det var en befrielse. Det tog 23min at presse ham ud, så det var ikke så galt. Hovedet var stort og gjorde nillernallernuller ondt og få ud. Da det var ude var det en lettelse - indtil resten skulle ud. Han kom ud med en arm oppe foran hovedet, så jm måtte ha begge hendes hænder ind og hjælpe ham ud, for at han ikke skulle komme til skade.. AV!!! Men jeg gik ikke i stykker
Så alt i alt en drømmefødsel.. Men næste gang håber jeg at jeg kan gå igang naturligt 
Anmeld