muslimsk far - Forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
1 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

cilla87

Hej alle.

Min datters far og mig gik fra hinanden for omkring 3 mdr. siden. Han har siden da næsten ikk set hende, og jeg føler at han også er ligeglad.

Han er muslim, og har derfor bestemt at hun ikke skal døbes og at hun ikk må spise svinekød. Dette er jeg selvfølgelig emod og vil gerne se hende døbt.

Han involverede sig ikke rigtig i vores datter da vi var sammen, så hans evner til at være far (bleskift, sygdom, mad osv.) er ikke de bedste.

Den eneste grund til at jeg ikke kan få ham til at skrive under, og gøre det på den nemme måde er, som sagt, fordi han ikke vil have at hun skal døbes og fordi han på en eller anden måde vil straffe mig.

Mine spørgsmål er så:

Kan jeg få den fulde forældremyndighed over min datter?, for hvis jeg ikke kan det gider jeg ikke gå igang med processen, da det er hårdt psykiskt og fysiskt.

Hvordan foregår denne process?

på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

Pige2009

cilla87 skriver:

Hej alle.

Min datters far og mig gik fra hinanden for omkring 3 mdr. siden. Han har siden da næsten ikk set hende, og jeg føler at han også er ligeglad.

Han er muslim, og har derfor bestemt at hun ikke skal døbes og at hun ikk må spise svinekød. Dette er jeg selvfølgelig emod og vil gerne se hende døbt.

Han involverede sig ikke rigtig i vores datter da vi var sammen, så hans evner til at være far (bleskift, sygdom, mad osv.) er ikke de bedste.

Den eneste grund til at jeg ikke kan få ham til at skrive under, og gøre det på den nemme måde er, som sagt, fordi han ikke vil have at hun skal døbes og fordi han på en eller anden måde vil straffe mig.

Mine spørgsmål er så:

Kan jeg få den fulde forældremyndighed over min datter?, for hvis jeg ikke kan det gider jeg ikke gå igang med processen, da det er hårdt psykiskt og fysiskt.

Hvordan foregår denne process?

på forhånd tak

Hvor ser din datter dejlig ud og sikke et fint navn hun har også  Du kan godt få fuld forældremyndighed over din datter, og dette skal søges gennem statsforvaltningen, men det kan være en lang og sej proces. Hvis du har mod på det, så husk at gemme al kommunikation mellem jer, det være sig sms'er, mails, telefonsamtaler osv. På den måde er du bedst stillet.

K.h. Linda, som er alene med Laura på 15 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.