Godkendelse af navn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.399 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

rup

Hej

Vi venter en pige om ca. 3 uger. Jeg har altid haft ønsket om at min datter skulle hedde Nerine. Men min kæreste har altid sagt - NEJ.

Vi kommer så, til at snakke lidt om det, her den anden dag og lige pludselig er han ikke så afvisende. Vi havde ellers bestemt os for noget andet.....

Og hvrfor så lige dette navn....

Nerine, (udtales ligeud af landevejen) er min yngligs blomst. Jeg er uddannet blomsterdekoratør og har altid holdt meget af denne blomst. Man ser den ikke så tit, da den er dyr og spinkel. Men yndig og fin. 

Til mellemnavn skal hun hedde Mary (udtales på dansk), uanset hvilket fornavn hun kommer til at hedde. Mary er min oldemors navn. Oldemor Mary var også blomsterdekoratør.

Nerine er ikke et godkendt navn og har faktisk slet ikke set navnet på nogen navne sider/bøger. Men hvrdan gør man ,hvis man vil søge om godkendelse, hvor skal man henvende sig og hvor lang tid tager det?

Håber der er nogen som ved det.

Rikke 37+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

rup

Her er lige et billed af blomsten.....

Anmeld

9. februar 2010

TbCp

rup skriver:

Hej

Vi venter en pige om ca. 3 uger. Jeg har altid haft ønsket om at min datter skulle hedde Nerine. Men min kæreste har altid sagt - NEJ.

Vi kommer så, til at snakke lidt om det, her den anden dag og lige pludselig er han ikke så afvisende. Vi havde ellers bestemt os for noget andet.....

Og hvrfor så lige dette navn....

Nerine, (udtales ligeud af landevejen) er min yngligs blomst. Jeg er uddannet blomsterdekoratør og har altid holdt meget af denne blomst. Man ser den ikke så tit, da den er dyr og spinkel. Men yndig og fin.