Godkendelse af navn....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.399 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. februar 2010

rup

Hej

Vi venter en pige om ca. 3 uger. Jeg har altid haft ønsket om at min datter skulle hedde Nerine. Men min kæreste har altid sagt - NEJ.

Vi kommer så, til at snakke lidt om det, her den anden dag og lige pludselig er han ikke så afvisende. Vi havde ellers bestemt os for noget andet.....

Og hvrfor så lige dette navn....

Nerine, (udtales ligeud af landevejen) er min yngligs blomst. Jeg er uddannet blomsterdekoratør og har altid holdt meget af denne blomst. Man ser den ikke så tit, da den er dyr og spinkel. Men yndig og fin. 

Til mellemnavn skal hun hedde Mary (udtales på dansk), uanset hvilket fornavn hun kommer til at hedde. Mary er min oldemors navn. Oldemor Mary var også blomsterdekoratør.

Nerine er ikke et godkendt navn og har faktisk slet ikke set navnet på nogen navne sider/bøger. Men hvrdan gør man ,hvis man vil søge om godkendelse, hvor skal man henvende sig og hvor lang tid tager det?

Håber der er nogen som ved det.

Rikke 37+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2010

rup

Her er lige et billed af blomsten.....

Anmeld

9. februar 2010

TbCp

rup skriver:

Hej

Vi venter en pige om ca. 3 uger. Jeg har altid haft ønsket om at min datter skulle hedde Nerine. Men min kæreste har altid sagt - NEJ.

Vi kommer så, til at snakke lidt om det, her den anden dag og lige pludselig er han ikke så afvisende. Vi havde ellers bestemt os for noget andet.....

Og hvrfor så lige dette navn....

Nerine, (udtales ligeud af landevejen) er min yngligs blomst. Jeg er uddannet blomsterdekoratør og har altid holdt meget af denne blomst. Man ser den ikke så tit, da den er dyr og spinkel. Men yndig og fin. 

Til mellemnavn skal hun hedde Mary (udtales på dansk), uanset hvilket fornavn hun kommer til at hedde. Mary er min oldemors navn. Oldemor Mary var også blomsterdekoratør.

Nerine er ikke et godkendt navn og har faktisk slet ikke set navnet på nogen navne sider/bøger. Men hvrdan gør man ,hvis man vil søge om godkendelse, hvor skal man henvende sig og hvor lang tid tager det?

Håber der er nogen som ved det.

Rikke 37+2

Jeg har ingen ide om hvordan man får det godkendt, men vil blot sige at jeg synes det er et utroligt fint navn!!!

Anmeld

9. februar 2010

Faith

Kan ikke lige svare dig på dine spørgsmål men vil bare sige at jeg synes det er et smukt navn

Anmeld

9. februar 2010

MTS

Lige som de andre så vil jeg også bare sige at det er et rigtigt fint navn.

Anmeld

9. februar 2010

rup

Tak for det.... Er bare bange for at 3 uger til en godkendelse ikke er nok... Men så må vi bare få en pige mere

Anmeld

9. februar 2010

Skouboe

http://www.familiestyrelsen.dk/navne/00/

Kan man få et ikke godkendt fornavn?
Hvis det fornavn du ønsker ikke står på  den godkendte liste, kan du søge om at få navnet godkendt. Du skal indsende ansøgningen til dit bopælssogn, så sørger kordegnen/præsten for det videre forløb. Du kan eventuelt lægge dokumentation ved, som viser, at navnet anvendes som fornavn i andre lande.

Jeg har dog ikke kunnet opspore en blanket, men ring til dit sogn. http://www.sogn.dk/

Anmeld

9. februar 2010

iln

Dengang Silas skulle navngives lagde jeg mærke til på navngivningsattesten, at der stod at man fik besked hvis navnet ikke blev godkendt.... så mit umiddelbare bud er at I udfylder en alm. navngivningsblanket og ser hvad der sker.

Anmeld

9. februar 2010

Lone Jakobsen

du kan sagtens vente med at få navnet godkendt til jeres datter er født. det foregår gennem kirkekontoret (mener jeg) hvor de så sender brevet videre (eller sådan foregik det da jeg sku ha min søns navn godkendt) det tager ikke ret lang tid, og det er ikke ofte at de siger nej.

men kontakt kirkekontoret i dit sogn, de kan hjælpe dig videre i sagen.

Anmeld

9. februar 2010

rup

Tak igen - dejligt med svar så hurtigt. Vi bor ikke langt fra præsten, så hvis kæresten ellers stadig er med på den. Så besøger jeg præsten i morgen....

for at det lykkes....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.