Nogen der sidder inde med en lækker opskrift på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

661 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. februar 2010

Pia.

hjemmelavet is ?

Efter fødselsdagen i weekenden har jeg en masse piskefløde tilbage, og ungerne har længe spurgt mig hvornår jeg laver is igen - syntes bare at den opskrift jeg har til hjemmelavet is er lidt klistrede i konsistensen - svært at forklare...

Nå men håber en af jer piger sidder med en lækker opskrift - må meget gerne indholde chokoladestykker, ellers tilsætter jeg dem bare selv

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

Halbschön

Pia. skriver:

hjemmelavet is ?

Efter fødselsdagen i weekenden har jeg en masse piskefløde tilbage, og ungerne har længe spurgt mig hvornår jeg laver is igen - syntes bare at den opskrift jeg har til hjemmelavet is er lidt klistrede i konsistensen - svært at forklare...

Nå men håber en af jer piger sidder med en lækker opskrift - må meget gerne indholde chokoladestykker, ellers tilsætter jeg dem bare selv

Knus Pia.

Uha, min mor laver den bedsteste hjemmelavede is. Jeg skriver lige til hende og får opskriften

Anmeld

8. februar 2010

Dictes mor

Uh, her er jeg helt på bar bund, men vil gerne lige se hvilke opskrifter, der dukker op, for det kunne være lækkert at kunne, så jeg følger lige med her

Anmeld

8. februar 2010

ChatH

Uh jeg følger lige med også

Anmeld

8. februar 2010

FrkLarsen

fandt lige denne opskrift på www.dk-kogebogen.dk

Flødeis med chokolade  

5 dl. Piskefløde 38%
5   Æggeblomme, pasteuriseret
75 gram Sukker
1 tsk. Vanillesukker
50 gram Mørk chokolade 44%

Fløden piskes meget stiv. 

Æggeblommer, sukker og vanilliesukker piskes godt. 

Det hele vendes sammen med chokolade i passende stykker, kommes i en form og fryses. 

Tips:

Chokoladen kan erstattes med andet fyld, f.eks. nødder eller most banan eller pistage/marcipan 

giver ca. 1 ½ l. færdig is

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. februar 2010

SaNiNa

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.