Ang juniordyne..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.180 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. januar 2008

Stumpen

Hej..

Har lige været inde på nb og kigge, men kan jo ikke være med i debatten.. Der skrives om juniordyne, og at det er fra et år....

Jeg sidder lidt undrende, er der også "regler" for det??:)

Mathilde har sovet med juniordyne siden hun kom i tremmesengen fra vuggen, så dvs hun var 4 mdr da babydynen blev pakket væk (er stadig i barnevognen) Hovedpuden -som er flad som en vattæppe) fik hun lige efter sin 1 års fødselsdag.

Hvad med jer andre?
Qnus Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2008

Munder

Jeg havde hørt det med et år, så vi skiftede omkring Andrea's 1 års fødselsdag. Hun har dog stadig babydynen som puttekrammeting.....

Anmeld

16. januar 2008

Doktor Doolittle

Jeg havde også hørt dét med et år så, autoritetstro som jeg er, skiftede Wiliam dynen ud da han var 10 måneder ;) Ellers var han død af kulde for længst.
Knus Tina der godt kan skrive på NB fra min hjemmepc men ikke fra job

Anmeld

16. januar 2008

HelenaS

Det er sundhedsstyrelsen der anbefaler at man venter til 1 år pga risikoen for vuggedød. Vi skiftede da hun var 15 mdr...

Anmeld

16. januar 2008

Sørensen

Jeg har aldrig fulgt det der står i bøgerne, men fulgt det mine drenge var klar til.

Den store var ikke klar til hovedpude før han var 14 mdr. og den lille fik hovedpude da han var 7 mdr, for så sov han bedst.

Dyne - der har det været det samme, når de har været klar til det.
Kender mange der har givet der børn juniorsdyne, så snart de kom i tremmeseng, og andre først da babydynen, simpelthen ikke kan dække barnet mere.

Mine drenge bruger ikke deres dyner om natten - der ligger de på dem i stedet for, så der er en rimelig god varme i soveværelset så de ikke skal fryse om natten.

Og til trods for at dynen ligger under dem, er de altid dejlig varme om morgenen.

/Tina HS

Anmeld

17. januar 2008

Stumpen

Vi har heller ikke fulgt bøgerne.. Måske ligt som ledetråd, men ellers ikke.. Synes dælme der så er meget man skal huske og forholde sig til.. :)

Det kom rent automatisk at hun fik junior-dynen da hun kom i tremmesengen, så den kunne fylde og vil n også tro at den lille "tonado" aldrig ville have haft dyne på, hvis ikke hun havde fået juniordynen..

Qnus Anja..

Anmeld

17. januar 2008

Vibbe

Maja begyndte også at bruge juniordyne da hun kom over i tremmesengen.
Hvis hun kun skulle ligge med babydynen så ville hun da fryse - en babydyne fylder jo ikke ret meget i en tremmeseng.

Som Trine skriver om hendes drenge, så ligger Maja også oven på dynen når hun sover, selv om hun nogen gange godt kan være lidt kold, så hun sover med strømpebukser om natten.

Inden vi går i seng er vi altid lige inde og ligge hende "rigtig" (Hovedet på hovedpuden og dynen over), men der går ikke lang tid inden hun er oven på dynen igen.

Knus Vibbe

Anmeld

17. januar 2008

MissLizzy

Jeg ved ikke helt hvornår det er meningen at man skal skifte til junior dyne, tænkte faktisk over det igår da jeg stod og fedtede rundt med junior dynen. Nikolas har stadig baby dyne både i tremmeseng og barnevogn. Der er åbenbart varmt nok på hans værelse til at han kan klare sig uden dyne for han har den aldrig på om morgenen men han er stadigvæk ikke koldt. Tror nu ikke at det hjælper at skifte til juniordynen, han er vist lidt for urolig i løbet af natten.... Han ligger tit på tværs af sengen eller den modsatte vej om morgenen :))

Knus
Lisbeth

Anmeld

17. januar 2008

g.seerup

Mathilde fik også juniordynes da hun kom i tremmesengen, men hun har aldrig sovet med hovedpude (undtagen i barnevognen, hvis hun har været meget forkølet). Hun har så fået en pude i julegave, og det tog hende næsten to uger at acceptere at den var i sengen, den blev bare smidt ud på gulvet :) Nu må den gerne være der, men som så mange af børnene drejer hun også på kryds og tværs i sengen, og ligger helst ovenpå dynen :)

Gitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.