ekstremt tør hovedbund.. nogle gode råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.607 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. maj 2008

Camilzch

Min søn på 10 mdr har voldsomt tør hovedbund.. vi bruger den der alt i en vask fra matas baby, når han er i bad.. Det er først nu at han er begyndt at få det..
hvad skal jeg gøre?
Kan jo ikke rigtig smøre creme i håret på ham :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2008

Loggidut

olie olie olie....smør hovedbunden godt ind...hvis det er arp, så kan du efter lidt tid fjerne det igen med en tættekam. men husk at tørvaske det...altså shampoo i inden vand...ellers får du det aldrig ud igen. min sp gav mig navnet på noget man kunne købe på apoteket...men nu kan jeg self. ikke huske navnet mere...sorry :'( ps/tættekammen bliver som ny igen, hvis du kommer den i opvaskeren...de kan nemlig blive noget så klamme...lol

Anmeld

14. maj 2008

Camilzch

tusinde tak for hjælpen.. det prøver jeg :) Det er ikke arp, men bare almindelig tør hovedbund.. Min plan var egentlig også at snakke med sp. Men hun strejker :'( Så det er godt man har den her side til hjælp :)

Anmeld

16. maj 2008

Piaa

Hej
Jeg bruger ofte babyolie i stedet for shampo i starten af badet, der skal ikke meget i og så skyller jeg det ud der kan komme ud og lader resten sidde i. Det sviner lidt på sengeranden men giver et flot hår og olien er næste væk efter en nat. Det kan måske hjælpe.:)

Anmeld

16. maj 2008

Pia.

[citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] olie olie olie....smør hovedbunden godt ind...hvis det er arp, så kan du efter lidt tid fjerne det igen med en tættekam. men husk at tørvaske det...altså shampoo i inden vand...ellers får du det aldrig ud igen. min sp gav mig navnet på noget man kunne købe på apoteket...men nu kan jeg self. ikke huske navnet mere...sorry :'( ps/tættekammen bliver som ny igen, hvis du kommer den i opvaskeren...de kan nemlig blive noget så klamme...lol[/citat] Det du snakker om kan det ikke hedde noget med Sashashampoo (STAVES?) mener det er det man kan bruge til meget tør hovedbund apoteket har det i hvert fald, min datter havde det også pludselig og det hjalp...

Anmeld

17. maj 2008

H+S Skjolgborg.

også babyolie her har været super..

Anmeld

18. maj 2008

Loggidut

[citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] olie olie olie....smør hovedbunden godt ind...hvis det er arp, så kan du efter lidt tid fjerne det igen med en tættekam. men husk at tørvaske det...altså shampoo i inden vand...ellers får du det aldrig ud igen. min sp gav mig navnet på noget man kunne købe på apoteket...men nu kan jeg self. ikke huske navnet mere...sorry :'( ps/tættekammen bliver som ny igen, hvis du kommer den i opvaskeren...de kan nemlig blive noget så klamme...lol[/citat] Det du snakker om kan det ikke hedde noget med Sashashampoo (STAVES?) mener det er det man kan bruge til meget tør hovedbund apoteket har det i hvert fald, min datter havde det også pludselig og det hjalp... [/citat] jo det kan i grunden godt være det hed sådan, mente bare det hed noget med A, men syntes alligevel navnet lyder bekendt!

Anmeld

18. maj 2008

Camilzch

hej allesammen :)
mange tak for jeres råd.. olien hjalp rigtig godt. skulle kun give ham 1 "behandling" så var hans hår smukt igen :)

Knus Camilla :P

Anmeld

25. juli 2008

Skovurt

hmm... ja, kan da godt se at emnet er "gammelt", og at du sådan set har fået et råd du kunne bruge - men svarer lige alligevel.

Vores søn har siden fødslen haft meget tør hud over store dele af kroppen - også i hovedbunden. Og vi fik det råd at bruge babyolie til ham - MEN ... det er en fejl.. for faktisk er det udtørrende for huden; Vi fik så anbefalet Ceridal (som fåes som fed creme og en olie/lipolotion) som vi smører ham ind i dagligt - og det hjælper. Vi startede med cremen, men det var SÅ besværligt, så er gået over til lipolotion (som er en olie), og så en olie til badet også. Grunden til at Ceridal ikke er udtørrende som f.eks. babyolie, er at det ikke indeholder vand.

Det er små dyrt (88 for den til badet mener jeg, og 100-et eller andet for det andet), men tilgengældt holder det i flere måneder, selvom vi anvender det flere gange om dagen.
Det købes på apoteket.

Anette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.