Sengerand hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.704 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. februar 2010

Sisley

Tja overskriften siger vel næsten sig selv og det er muligvis et dumt spørgsmål, men hvad gør en sengerand godt for? Er det for at undgå, at barnets arme og ben sætter sig fast mellem tremmerne?

Skal an gå efter en tyk, tynd eller noget andet bestemt...?

Sisley

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

9510

Jeg har ikke brugt en til Oliver

Anmeld

7. februar 2010

Lise

Til at starte med er det vist mest for hyggens skyld, men senere er det for at barnet ikke kan stikke arme og ben ud igennem tremmerne.

Ved ikke hvad man skal gå efter. Kommer vist an på hvilken seng man har.

Anmeld

7. februar 2010

Diana...

Jeg har altid hørt det var for at hovet ikke kunne sætte sig fast men Lucas hoved kunne altså ikke sidde fast i vores tremmer  For ellers tror jeg det er trykhed. ang tyk eller tynd jamen det jo op til jer vi havet tynd til at starte med men da sengen blev rygget et hak ned måtte vi købe en tyk for trykhedens skyld han sov ikke om natte tror måske han pludselig synes sengen var for stor så det hjalp med en tyk rend. 

Anmeld

7. februar 2010

Ann-

jeg har aldrig haft en til Emma..

men det er vel en slags tryghed og hygge så baby ikke har for meget plads når den kommer fra lift til tremmeseng

Anmeld

7. februar 2010

LinLin

DianaMoar skriver:

Jeg har altid hørt det var for at hovet ikke kunne sætte sig fast men Lucas hoved kunne altså ikke sidde fast i vores tremmer  For ellers tror jeg det er trykhed. ang tyk eller tynd jamen det jo op til jer vi havet tynd til at starte med men da sengen blev rygget et hak ned måtte vi købe en tyk for trykhedens skyld han sov ikke om natte tror måske han pludselig synes sengen var for stor så det hjalp med en tyk rend. 

Tremmesengene på det danske marked skulle MEGET GERNE være lavet sådan at et barnehoved ikke kan sætte sig fast

Jeg brugte den til David frem til han var 1 år, tror jeg. Men det var da udeloukkende for "hyggens skyld", for hans lå da nogle gange med et ben ud igennem tremmerne...

Anmeld

7. februar 2010

Valle81

Hejsa:0)

Jeg brugte den af flere grunde, Hyggen, tætheden, ikke frit udsyn, ikke få ben og arme ud.

Men den største grund til jeg brugte den var for at hun ikke lå i træk:0)

Christina

Anmeld

7. februar 2010

Mumto3

Jeg har en gang bevæget mig ned i en tremmeseng Ja, det kan altså godt lade sig gøre.... , og jeg må sige at jeg synes det virkede dirkete uhyggeligt at ligge der og kigge ud gennem tremmerne. Selvfølgelig hænger det sammen med at jeg ikke er vant til at se verden fra den vinkel, men alting virkede meget stort, samtidig med at jeg følte mig meget buret inde (klart nok!!!!)

Så jeg syede straks en sengerand (dog i 'fuld højde) til tremmesengen, og har lige siden gjort en dyd ud af at mine børn ikke skulle ligge og kigge ud gennem tremmerne.

-Så derfor har jeg brugt det.

Anmeld

7. februar 2010

Skouboe

Her bruger vi den af flere årsager. Dels fordi min datter ikke får moslet arme og ben ud i løbet af natten og vågner af den årsag og dels fordi hun har 3-4 sutter i sengen, så hun selv kan tage en frisk i løbet af natten og de ryger ud hvis der ikke er sengerand...

Og da min datter var yngre elskede hun at ligge og kigge på den - vores har forskellige dyr på og hun var totalt fascineret af dem.

Man kan også købe nogle meget tykke sengerande, der gør senge mindre, så den ikke virker så voldsomt stor på en lille baby.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.