Til Anja

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

302 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. maj 2008

st

Hej Anja.

Hvordan går det med dit nye praktiksted? Er så spændt på at høre, hvad du siger til arbejdet med den målgruppe der er der.

Knus st.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2008

Stumpen

Hejsa..

Jamen det går udemærket -synes jeg selv, men det er der åbenbart delte meninger om...
Men det er helt sikkert et sted for mig, men der er meget pleje pga. denne gruppe, da de er meget dårlige.. Så jeg er glad for at jeg har været på plejehjem..
Jeg fik dog at vide af min vejleder i dag, at hun havde talt med nogle kollegaer, der synes jeg skulle oppe mig, da jeg er 2. lønnet...
Oppe mig med at tage initiativ til at lave kaffe, frokost osv. osv.... Beboerne klarer jeg fint..
Jeg synes jo bare selv at jeg tager initiativ, jeg putter i opvaskeren, når de andre bare stiller det, jeg vasker tøj, jeg vasker gulv.. Frokost har jeg ganske vist kun lavet en gang og kaffe glemmer jeg, da jeg ikke selv drikker det.. Så jeg ved ikke helt om kritikken helt er på sin plads, men jeg skal nok oppe mig, for jeg vil gøre alt for at bestå denne praktik!! Synes jo selv at det vigtigste er at jeg kan håndterer beboerne, men selvfølgelig skal jeg også være en hjælp til mine kollegaer..

Hvordan går et med din opgave?+
Qnus Anja..

Anmeld

14. maj 2008

st

Hej Anja.

Det undrer mig meget, at de lægger vægt på, at du skal lave kaffe og den slags. Det er vel ikke mocca-master, du er i gang med at uddanne dig til.

Jeg har tidligere erfaret, at praktikanter bliver udnyttet lidt til disse små-gerninger. Praktikanter bliver set lidt som opvartere for det faste personale, og det er jo bestemt ikke det, der er meningen med en praktik. Du indgår vel ikke som en del af normeringen. Sådan plejer det ikke at være. Det skal du være opmærksom på, så de ikke udnytter, du er der. Bare et godt råd. Og ja, selvfølgelig skal du vise at du kan samarbejde, men det skal ikke være som samarbejdende tjenestepige. Hmpf... sidder og bliver lidt knotten over de "forlanger" det af dig.

Men det er da dejligt, du befinder dig godt med målgruppen. Det var jeg meget spændt på at høre, eftersom du ikke havde prøvet at arbejde med dem før.

Min opgave er så godt som færdig. Jeg har sat det sidste punktum, men kan rette og rette hver gang jeg åbner dokumentet. Så jeg vil snart have det trykt, så den bliver lukket på den måde. Jeg er træt af den, og er ved at kaste op over at skrive følelsesmæssige belastninger og sygehussocialrådgiver +o( argh der kom det :D

Men det har været et spændende forløb, og jeg har da fået en dybere forståelse for hvordan man som socialrådgiver kan blive påvirket af sit arbejde. Jeg er rimelig tilfreds med resultatet, men har mine tvivl, om det nu er det de vil høre. Men det skal vise sig til eksamen midt i juni. Datoen er hemmelig for alle andre end Jeppe :)) Vil være så ked af det, hvis jeg ikke består, så der skal familien ikke stå udenfor og vente. Det skal de ikke udsættes for.

Knus fra st.

Anmeld

14. maj 2008

Stumpen

Hej..

Jo jeg er med i normeringen, det er man i 1. og 2. løn på den gamle pædagog uddannelse -jeg er sidste årgang med den..
Jeg undre mig også over at det er det de peger på, hvis det da så havde været at jeg bruger for lidt fagudtryk, så kunne jeg bedre følge dem eller faldt på hale over en lo#"% ble, men det er ikke noget i den stil..
Jeg skulle som sagt lave mere praktisk og sige mere på personalemødet + UNDRE mig.. Hvilket jeg jo synes jeg gør til den enkelte når jeg står i situationen.. Men det skulle også gøres på personalemøderne, hvilket jeg så gjorde i dag omkring undertøj, der hænger sammen så man ikke kan pille osv. forneden, men svaret var okay fra en og en anden sagde "det har vi snakket om før".........hmmm, så er det ikke nemt at undre sig, når man får sådan et svar..
Men hva alt i alt er jeg glad for at være der og dumper de mig, jamen så har jeg stadig muligheden for en ny praktik.. Ville jo bare gerne i gang med projekt baby nu her når 2/3 samtale var ovre og de forhåbentlig har sagt at de forventer at godkende mig... Men siger de det om 14 dage hvor mødet er, tør jeg så smide pillerne???????? Det forventes jo kun........

På et tidspunkt er man bare nød til at sige stop og få opgaven printet ud, for ja man kan blive ved og ved og ved..
Vi havde kun en uge fra aflevering til vi skulle op og forsvare den.. st du dumper ikke, du klarer det med bravour ;)

Hold op jeg glæder mig til jeg er færdig uddannet, så når man har fri, så har man fri og har intet hængende over hovedet og kan bare nyde fritiden med den bette og kæresten, men sådan har du det vel også?
Qnus Anja..

Anmeld

15. maj 2008

st

Ja den konstante dårlige samvittighed hænger som en tung sky over hovedet, så jeg glæder mig også til, at man kan holde "fri" når man kommer hjem. Men når det så er sagt, så er der virkelig også mange fordele ved at læse mens man har små børn. Jeg har haft en luksus tilværelse sammen med Mads i hans første 1½ leveår. der har været god tid til at hente ham tidligt nogle dage, og har han været syg, så har jeg jo bare været hjemme hos ham. Skønt skønt. Jeg ser ikke lige umiddelbart frem til et fuldtidsarbejde, men jeg læder mi alligevel til at skal ud og være lidt faglig. Og økonomien i det er jo bare et kapitel for sig. Jeg glæder mig, og er rigtig spændt på hvad der byder sig af job fra nu af.

st.

Anmeld

15. maj 2008

Stumpen

Jamen det har du fuldstændig ret i, der er nogle ting man nemmere kan med sine børn under uddannelse..
Jeg har i øvrigt talt med min sekundær vejleder i dag ang. nogle ting og der i blandt kritikken som min primær vejleder havde fået på mig og hun sagde at jeg skulle tage det til efterretning (hvilket jeg også har gjort) men at de ikke kan dumpe mig på at jeg ikke laver kaffe.....
Så nu skal jeg dælme oppe mig skal jeg ;)
(H) Anja..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.