Slutte barsel før tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. februar 2010

Stumpen

Hold da op jeg er i tvilv!! Jeg elsker at gå hjemme, men har nu set to fuldtidsstillinger (ville gerne nøjes med 30-32 timer) som lige er noget for mig i hver sin retning..

Den ene er hovedansavrlig på en børnehavegruppe..

Den anden er en center med psykisk og fysisk udviklingshæmmede

-som jeg ved kører med 3 eller 6 ugers rul, da man kun skal arbejde hver 3. weekend... og Karsten arbejder i 3 ugers rul, så det vil være perfekt da alle tider mere eller mindre sucks for mig for at kunne afl. børn eller bare være hjemme begge to........

Men skal jeg søge og evt opgive min dyrebare barsel??? Hvad ville du?? Det med 3 ugers rul er bare perfekt -vi ville nemmere kunne få det til at hænge sammen....

og Karsten kan jo tage de sidste 2 mdr barsel, hvis arbejdspladsen tillader det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2010

Louise mortil4

jeg sys da du skal søge det, der er jo også den mulighed at du hvis du får jobbet prøver at lufte tanken om at starte på de 30 eller 32 timer også bruger lidt barsel endnu på det?? Altså at du får løn for 37 timer men kun er på job de 30 eller 32 timer. Så får du da en rimelig rolig opstart hvis det er.

Men søg da, det sker der jo ikke noget ved at gøre og kan du ikke få de 30 -32 timer, ja så kan manden jo bruge dem hvis han må det eller du kan gemme det og bruge det lidt hen af vejen som ekstra ferie, det kan jo gemmes til barnet er 7 eller 9 år mener jeg.

Anmeld

5. februar 2010

Rasmine

Kunne det tænkes atd er kommert flere jobs, senere,  du kan søge?

Anmeld

5. februar 2010

Stumpen

mortil4 skriver:

jeg sys da du skal søge det, der er jo også den mulighed at du hvis du får jobbet prøver at lufte tanken om at starte på de 30 eller 32 timer også bruger lidt barsel endnu på det?? Altså at du får løn for 37 timer men kun er på job de 30 eller 32 timer. Så får du da en rimelig rolig opstart hvis det er.

Men søg da, det sker der jo ikke noget ved at gøre og kan du ikke få de 30 -32 timer, ja så kan manden jo bruge dem hvis han må det eller du kan gemme det og bruge det lidt hen af vejen som ekstra ferie, det kan jo gemmes til barnet er 7 eller 9 år mener jeg.

HVis jeg nu sender VIctoria afsted kan jeg så bruge 2-3 uger i sommerferien på barsel? Skal jeg så ikke hive hende ud af dp-systemet??

Anmeld

5. februar 2010

Stumpen

Mebach skriver:

Kunne det tænkes atd er kommert flere jobs, senere,  du kan søge?

Du er inde på noget der

Ja self. vil der det ellers ser det ski skidt ud for mig.. Men hvis jeg nu fik det med 3 ugers rul ville det bare være perfekt for os.. Vores tider vil nok falde sammen, men så vil vi altid vide hvilke dage det er og arrangere barnepige elelr bedsteforældre...

Plus jeg tror og håber på at min tid på bakkehuset som er et bosted for psykisk og fysisk udviklingshæmmede (af højeste grad eller hvad det nu hedder -er væk lige nu) kan hjælpe mig til at få stillingen derude...

Anmeld

5. februar 2010

Louise mortil4

Stumpen skriver:

HVis jeg nu sender VIctoria afsted kan jeg så bruge 2-3 uger i sommerferien på barsel? Skal jeg så ikke hive hende ud af dp-systemet??

nej det mener jeg ikke du skal, i principet må du vel egentlig starte hende i DP som 6 mdr ogå stadig holde barsel, jeg havde 2 mdr hjemme på barsel med tvillingerne efter de startede i DP.

Anmeld

6. februar 2010

Anja

Hvis det rigtige job lokkede, så ville jeg sagtens kunne afslutte en barsel tidligere end planlagt. Du kan jo bare gemme ugerne og så afholde dem sammen med ungerne et par år ud i fremtiden

Anmeld

6. februar 2010

Siber

Du kan jo også søge, og hvis det er det helt rigtige, og de helt vildt gerne vil have dig, så kan det jo også være at de gerne vil vente på dig til din barsel er slut!

Søg du kan jo altid sige nej

Knus Siber

Anmeld

7. februar 2010

Stumpen

Tusind tak for svar.. Jeg har valgt at søge og håbe på at Karsten kan få det sidsste barsel, så kan jeg vende mig til arbejdsmarkedet inden jeg også skal gøre 2 unger klar om morgenen...

Anmeld

7. februar 2010

Kaufie

Jeg sluttede min barsel med William da han var 8 mdr. Så kunne jeg komme i fast job hvor jeg havde været vikar indtil jeg selv gik på barsel.

Jeg havde så 11 uger tilbage, som jeg er i gang med at knalde af nu, så jeg kun har 30 timer/uge - og 7 t/uge på barsel.

Det var da hårdt at starte op og efterlade den lille dreng - men hold fast, hvor er det skønt at kunne være mere sammen med ham nu.

Så jeg ville gå efter jobbet nu og så gemme barslen - men husk, det skal skrives i din kontrakt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.