HJÆLP - kalk på mine fliser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28.880 visninger
12 svar
0 synes godt om
4. februar 2010

Bom

Hej Piger..

Ja jeg har længe ville spørge om hjælp, men er tit kommet fra det, men nu skal det være..

Jeg kan simpelthen ikke få kalken af min fliser i badeværelset, har prøvet med cillit bang, men det kan fliserne ikke holde til, det giver grime striber..

Hva gør jeg???

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

FrkLarsen

Hej

jeg plejer at bruge en blå Wc rens af de billige fra Fakta til fjernelse af kalk, jeg synes det er super effektivt, selvom det dog er til toilettet  

Good luck 

Anmeld

4. februar 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
Mini-Terp skriver:

Hej Piger..

Ja jeg har længe ville spørge om hjælp, men er tit kommet fra det, men nu skal det være..

Jeg kan simpelthen ikke få kalken af min fliser i badeværelset, har prøvet med cillit bang, men det kan fliserne ikke holde til, det giver grime striber..

Hva gør jeg???

Uha det ligner mine fliser. Jeg blev så træt af at se på det at jeg tog noget koncentreret kalkfjerner og så et barberblad, ligeson dem man bruger til kogeplader, og så skrabe skrabe, men nøøøj hvor var det besværligt, og så fjernede det ikke kalken i fugerne.

Anmeld

4. februar 2010

Bom

FrkLarsen skriver:

Hej

jeg plejer at bruge en blå Wc rens af de billige fra Fakta til fjernelse af kalk, jeg synes det er super effektivt, selvom det dog er til toilettet  

Good luck 

Det er ikke hårdt ved fliserne eller hva??

Det er måske et forsøg vær.. Men pisse træls, for det kommer nok om et par mdr igen..

Anmeld

4. februar 2010

FrkLarsen

Mini-Terp skriver:

Det er ikke hårdt ved fliserne eller hva??

Det er måske et forsøg vær.. Men pisse træls, for det kommer nok om et par mdr igen..

Mine fliser tog ikke skade af det 

De blev skinnende rene som var de nye, prøv på et lille stykke først i et hjørne og se om det evt er for hårdt mod dine fliser 

Anmeld

4. februar 2010

82Miraklet

Jeg bruger også WC rens, og det er ikke hårdt ved vores fliser, vi har også lidt lettere mørke fliser...

Held og lykke...

Knus

Anmeld

4. februar 2010

Josesmor

Altså jeg har også brugt den med wc rens i lejligheden.. det er effektivt og tror sagtens dine fliser kan holde til det... og det virker i fugerne.  Jeg har heller ikke go erfaring med cillit bang mod kalk... men elles bruger jeg også ajax kalk fjerner.. men det lugter rimlig skarpt, så der ska Klaus nok igang men ved ik lige med barberblad på fliserne :/

Anmeld

4. februar 2010

Vidunderligeunger

vi bruger den røde flaske med klorin... det tog det FULDSTÆNDIG også mellem fliserne og også det mug der var og jordslåethed..

og det gjorde intet ved fliserne... hvis du vil undgå kalken skal komme igen skal du bare tørre bruseren med et håndklæde efter brug - så kommer det ikke igen.. også ammaturet, det bliver også så let grimt.

Anmeld

4. februar 2010

Bom

Sama skriver:

Altså jeg har også brugt den med wc rens i lejligheden.. det er effektivt og tror sagtens dine fliser kan holde til det... og det virker i fugerne.  Jeg har heller ikke go erfaring med cillit bang mod kalk... men elles bruger jeg også ajax kalk fjerner.. men det lugter rimlig skarpt, så der ska Klaus nok igang men ved ik lige med barberblad på fliserne :/

Ellers kommer min søde veninde da og hjælper med det, gør hun ikke... Tihi..

Ej jeg sætter bare Klaus i sving, han har godt af det..

Jeg er nok hellere ikke lige til det med barber bladet..

Anmeld

4. februar 2010

Sisley

Vi bruger kalkstensfjerner fra Matas. Du kan også købe noget rigtig kradsbørstigt stads i forretninger der forhandler fliser. Så vil jeg dog anbefale, at du tager noget for næse/mund og holder døren til badeværelset lukket. Kræver også kraftig udluftning bagefter. Men det er VIRKELIG effektivt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.