Binyrebarkhormon og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.832 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

Mussen2

Jeg har i dag fået en indsprøjtyning i hver fod.

Jeg spurgte lægen om det var ok at få det når jeg ammer.

Han sagde det var et godt sp. og slog det op og sagde: vi giver det alligevel.

Jeg blev lidt underlig over det her: Alligevel!

Jeg har nu gogglet præperatet og kan se det er binyrabarkhormon. Min mand siger det er noget lort og jeg kan google at man ikke bør amme når man har fået det. Jeg tænker dog at lægen må have styr på sådan noget.

Nogen der har erfaringer med det?

Jeg ammer kun et par gange om dagen, hvis det da har nogen betydning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Mussen2

og lige et tillægs sp. Jeg synes det begynder at gøre RET ondt i fødder nu! Er det normalt at det gør ondt efter sådan noget.

Jeg har aldrig prøvet at få det sprøjtet ind før.

Anmeld

3. februar 2010

Nemesis

Altså har selv flere gange fået præparater hvor indlægssedlen siger et og lægen noget andet. Jeg spurgte så sidst og fik den forklaring at indlægseddlen er skrevet på baggrund af producenten og dermed hvad denne ønsker at ansarsfraskrive sig, mens lægen udskriver efter lægemiddelstyrelsens vurdering af de selvsamme oplysninger fra producenten.

Så ...må jo stole på lægerne ved hvad de gør.

Det var jo så ikke et klart svar, men det var hvad jeg fik af vide sidst jeg var skeptisk.

:-) Sisse

Anmeld

3. februar 2010

Mussen2

Ja. du siger noget.

det jeg har fundet siger bare: 

Amning:

Betamethason bør kun anvendes på tvingende indikation i ammeperioden, i så fald bør amningen ophøre.

Diprospan udskilles i modermælk.

Anmeld

3. februar 2010

Mussen2

og det er fra lægemiddelstyrelsen. Nu får jeg det helt skidt. Jeg tror jeg må forsøge mig med udmalkning. Men nogen er har en ide om hvor længe man skal det så?

Anmeld

3. februar 2010

Nemesis

uha!

Kan godt se at lige netop det stof siger alle siderne faktisk at det slet ikke skal gives til ammende.

Dette link fortæller at koncentrationen er høj i 4- 6 uger.

http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/Astma%20og%20allergi/Diprospan.aspx

så skal du vel nærmest malke ud lige så længe?!

Ville nok ringe til vagtlægen og høre..og så i øvrigt fortælle min læge at det ikke er i orden, når han ved du ammer!

:-) Sisse

hmm sætter lige dette ind også:

Diprospan indeholder 9 mg benzylalkohol/ml.

Benzylalkohol må ikke gives til præmature og nyfødte.   

Benzylalkohol kan give forgiftningsreaktioner og anafylaktoide reaktioner hos spædbørn og børn op til 3 år. 

Diprospan indeholder metyl-(E218) og propylparahydroxybenzoat (E216), der kan give allergiske reaktioner (kan optræde efter behandlingen) og i sjældne tilfælde åndedrætsbesvær. 

Anmeld

3. februar 2010

Mussen2

Mange tak for dit svar.

Jeg har fået en melding fra anden side om at det er ret harmløst. Så jeg ammer videre med god samvittighed, kunne næsten heller ikke udholde tanken om at malke ud i 4-6 uger

det er ikke altid godt at man sådan kan google sig til al mulig (u)nyttig viden

Anmeld

3. februar 2010

Skouboe

Når du er sikker på at din læge ved at du ammer, er du nødt til at stole på ham.

Jeg bruger medicin.dk, hvor man ofte kan finde flere oplysninger om præparaterne og deres eneste kommentar er at der ikke er tilstrækkelige data for gravide. Dette betyder i sig selv ikke noget.

Anmeld

3. februar 2010

Skouboe

Og så fik jeg lige trykket send for hurtigt...

Siden det er injektioner i led/bløddele og ikke i blodbanen bliver det kun langsomt frigivet til blodet, og dermed mælken, så jeg ville ikke være så bekymret.. Slet ikke når din læge har undersøgt det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.