gennemsints (lig rigtig godt mærke til det ord) barnet kan vende sig fra ryg til mave, når det er 6-7 måneder (hvilket faktisk giver din søn en hel måned mere og så er han stadig på gennemsnittet. Fra mave til ryg er gennemsnits barnet 4 måneder.
MEN!!!! her er tale om gennemsnit, dvs der er iregnet de børn som kan vende sig når de er 3 måneder (taler ryg til mave, da SP´erne "måler" på den og ikke den anden) lige som de børn der først kan når de er 10 måneder er med i den beregning... når der i børnesammenhæng bliver sagt gennemsnit, så regner man som hovedregl (husk ingen regl uden undtagelse *s*) med en afvigelse på ca 2 måneder, som værende ganske normalt. Så for at flytte den over på din søn, betyder det faktisk at han har hele 3 måneder til at lære det, og der stadig være helt normalt, går der meget længere tid den det, er det en god ide at vende med egen læge, men ind til da kan man tage det helt stille og roligt.
Jeg er vand til at mine unger afviger til den rare side, dvs er hurtigere end gennemsnittet, men det behøver altså ikke nødvendigvis være positivt, fx med at gå, selv om at ungerne kan gå tidligt, behøver det absolut ikke være godt for deres kroppe, min knægt var der heldigvis intet med i den sammenhæng selv om at han gik da han var 8 måneder (4 måneder før gennemsnittet, som er 12 til 14 måneder) mens min store pige, det var SÅ tydeligt at værgen hendes ryg hofter eller knær havde spor godt af hendes stædighed, selv om at hun var mere normal og "først" gik da hun var 10 måneder, heldigvis lader det ikke til at have betydet noget (om end man ikke kan udtale sig om det før hun er blevet voksen, hun kan sagtens have svækket hende ryg uden det giver udslag nu) men jeg lover dig jeg havde det dårligt i maven, jeg kunne ikke holde ud at se på at hun gik, det var bare SÅ tydeligt at det bare slet ikke var spor sundt, men skulle jeg holde hende fra det, ville jeg skulle have proppet hende i en spændetrøje (ell) og det mås man jo ligesom ikke, forhindre det kunne jeg heller ikke.
Det korte af det lange er at hurtighed absolut ikke behøver være noget godt, helere de er lidt langsome end for hurtige, på alle områder, for med de langsome gør ungerne ikke noget deres kroppe ikke kan holde til.
Nu sider jeg med 3 spædbarn, nok er hun forand gennemsnittet, men hun er heldigvis også langsomere end de 2 store, så jeg håber af hele mit hjerte at hun venter med at stille sig på benene og gå selv, til hun er mindst 12 måneder, for hendes egen skyld, om end jeg ikke ville kunne undgå at blive bekymret fordi jeg har været forvent.
Anmeld