børnepenge fra besteforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.350 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

Anonym trådstarter

Hej. jeg har lige et spørgsmål, min kæreste har en datter på 5 år , og sammen har vi en pige på 2 år, problemet er at mine forældre gerne vil sætte penge ind på børneopsparing til vores fælles datter det drejer sig måske om et par tusind kr om året, men så er det jeg tænker på om de også skal give min kærestes datter det samme beløb, de ser hende bare ikke så tit da hun bor 130 kr væk og hun er her hver anden weekend, ville bare høre om i syntes det er forkert kun at give den ene. knus herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Hej. jeg har lige et spørgsmål, min kæreste har en datter på 5 år , og sammen har vi en pige på 2 år, problemet er at mine forældre gerne vil sætte penge ind på børneopsparing til vores fælles datter det drejer sig måske om et par tusind kr om året, men så er det jeg tænker på om de også skal give min kærestes datter det samme beløb, de ser hende bare ikke så tit da hun bor 130 kr væk og hun er her hver anden weekend, ville bare høre om i syntes det er forkert kun at give den ene. knus herfra

Altså, hun har jo bedsteforældre på den anden side, har hun ikke..to hold?  så kan de vælge hvad de vil...

Jeg ville dog blive meget meget skuffet hvis mine de to yngste fik penge fra bedster og ikke min store dreng fik, men han har heller ikke andre end dem...

Knus Eva

Anmeld

3. februar 2010

BK

Jeg synes ikke dine forældre skal give hende også... 

Anmeld

3. februar 2010

Ann-

jeg kan ikke se noget forkert i at de giver til "deres" barnebarn, det var noget andet hvis den store havde boet hos jer fast..

Anmeld

3. februar 2010

Lone Jakobsen

jeg synes det er fint at de vil hjælpe...og synes ikke at de nødvendigvis behøver at gøre det for den anden. hvis den anden i forvejen har en børneopsparing, er det slet ikke muligt, da man kun må oprette en per barn.

jeg er dog af den indstilling at børn skal behandles ens....så da min datters farmor for mange år siden valgte at oprette en til min datter....ja så grundlagde hun en tradition som jeg har valgt at holde ved lige (jeg har oprettet kontoer til de andre) og da jeg mødte min mand, insisterede jeg på at hans søn også sku ha en....da forskelle er noget børn er meget opmærkskomme på.

jeg tænker på om dine forældre ikke bare kan dele det beløb i 2 så begge børn får lidt...eller i ku sætte tilsvarende ind til din kærestes datter så hun ikke føler sig mere undenfor....end hun i forvejen gør ved kun at se dem så sjældent.

Anmeld

3. februar 2010

Anonym trådstarter

jo hun har også besteforældre på morens side, jeg syntes bare det er en svær sitruation, for hun vil jo altid få dobbelt så meget når hun har 2 familier.

Anmeld

3. februar 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

jo hun har også besteforældre på morens side, jeg syntes bare det er en svær sitruation, for hun vil jo altid få dobbelt så meget når hun har 2 familier.

Jamen, så sparer de vel også op til hende...men hvad med din mand, har han en han betaler ind til hende på?

Min ældste søn havde en hos sine bedsteforældre men da jeg gik fra hans far stoppede de med at betale...sørgelige mennesker..men altså der står 12.000kr nu og de penge bliver lagt sammen med dem jeg sparer op til ham hver måned til han er 21 år og det beløb sætter standarden, så alle drenge får lige stort beløb...tror jeg skal til at sætte de 100kr op hver dreng får om måneden, så de får maks.

Nå, men altså...jeg synes det er din mand der har ansvaret og ser det ud som om der er ubalance, så skal han da lige rette den der...hvis du forstår.

Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.