Jeg mener det er 800 ml mælk i døgnet de skal have
Her er hva Alexander får og han er 10 mdr om 3 dage ... Morgen ammes ,, Til morgen mad drikker han 120 ml mme , han vil heller ikke tage flasken så han drikker det af en nuk tud kop
Meget glad for den er han ... Hans morgenmad består af havregrød lavet på 120 ml mme så allerede der er han oppe på 240 ml + min mælk ,, Frokost drikker han ca 100 ml sød mælk og enkelte eftermiddage vil han gerne ammes ,, Han er ligesom din datter mht amningen nogen gange er han glad for det andre gange ikke , de har svært ved at koncentrere sig . Til aftensmad drikker han ca 100 ml mme eller sød mælk igen og så ammes han om aftenen og får 120 ml mme i sin nuk tud kop inden han sover ,, Ind i mellem ammes han også om natten ,,, Jeg er overbevist om Alexander kommer op på de 800 ml og det er det jeg mener de skal 
Jeg ved fra min SP at de siger "400 ml. modermælkserstatning ELLER jerndråber"
Hvis de KUN får modermælkserstaning, så er det muligt, at de skal have en ration på 800 ml (jeg synes jeg kan huske noget om en tommelfingerregel, som siger noget med 1/6 deres vægt ....indtil de har en vis størrelse, så kan det selvfølgelig ikke bruges længere, men mens de er små).
Men ærligt, så kan jeg slet ikke helt huske det mere, da det kun var vores ældste der fik flaske.
Når man også ammer, så tror jeg bestemt ikke, at de skal have 800 ml.
Det lyder ihvertfald af VOLDSOMT MEGET i mine ører.
Min ældste datter fik både sutteflaske og tudkop.
Men den yngste, Celina, får kun bryst og drikker af almindelig krus.
Anmeld