Andet mælk end fra brystet ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.642 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

JustAnotherName

Celina er nu 8 måneder gammel.

Amningen er efterhånden skåret ned til kun putningen om aftenen og om natten. Og ofte tager hun kun ganske lidt, synes jeg. Det er som om, at hun ikke kan koncentrere sig eller ikke gider, selvom jeg skaber en masse ro omkring os.
Hvis det fortsætter på dén måde, så producerer jeg jo ingenting til sidst....

MÅSKE HUN IKKE GIDER DET RET MEGET MERE?
....og dog, på andre tidspunkter virker hun ivrig for at putte og sutte - Mest når hun er træt om aftenen og skal puttes.

Jeg er sådan kommet i tvivl om, om hun får nok. For hun tager slet ikke flaske, og som oftest drikker hun vand til maden hun spiser.
Og får hun endelig mælk af krus, så er mængden jo ikke voldsom.
Så faktisk får hun jo kun yderst begrænsede mængder mælk på et døgn.

Jeg ANER jo ikke hvor meget hun tager ved mig, men det kan ikke være voldsom meget, tror jeg.
Bør hun så have mælk på anden vis - MME eller sødmælk?
Er det vigtigt, eller ikke så vigtigt, når hun får LIDT bryst og forskellig spise? Og hvor meget bør hun så mon få mere?

Jeg aner det virkelig ikke. Og glemte at spørge min SP....
Er der nogle af Jer andre, der ved noget om det ???

Hilsen Katrine - mor til Celina 22.05.2009

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Jeg ved det ikke 100%, men det er sundest at barnet får mælk til det er 1 år.. Om det så er fra brystet eller modermælk erstatning er et eller andet sted ligegyldigt... Men hvis du stadig ammer lidt aften og lidt nat, ville jeg måske give en flaske MME hen af dagen og resten sødmælk, som din datter jo gerne må få nu...

Men synes du skulle ringe til din SP og forhøre dig, så du er sikker på hvad du skal gøre

Sabrina, som forhåbentlig snart bliver moar 36+0

Anmeld

3. februar 2010

JustAnotherName

Jeg ved det ikke 100%, men det er sundest at barnet får mælk til det er 1 år.. Om det så er fra brystet eller modermælk erstatning er et eller andet sted ligegyldigt... Men hvis du stadig ammer lidt aften og lidt nat, ville jeg måske give en flaske MME hen af dagen og resten sødmælk, som din datter jo gerne må få nu...

Men synes du skulle ringe til din SP og forhøre dig, så du er sikker på hvad du skal gøre

Sabrina, som forhåbentlig snart bliver moar 36+0

Problemet er bare lidt, at jeg ikke kan få hende til at tage flaske.
Og af krus er det svært at øse ret meget ned ad gangen....

Ja, jeg bør jo nok ringe og forhøre mig hos min SP.....
Men tænkte, at der nemt kunne være en eller flere herinde iblandt som ved noget - eller selv har stået i lignende situation.
Så jeg hører ligeså gerne fra andre herinde, som at "ulejlige min SP" 

PØJ PØJ, kun 4 uger til termin! 

Anmeld

3. februar 2010

Mca<3

Jeg mener det er 800 ml mælk i døgnet de skal have   Her er hva Alexander får og han er 10 mdr om 3 dage ... Morgen ammes ,,  Til morgen mad drikker han 120 ml mme , han vil heller ikke tage flasken så han drikker det af en nuk tud kop Meget glad for den er han ...  Hans morgenmad består af havregrød lavet på 120 ml mme så allerede der er han oppe på 240 ml + min mælk ,,   Frokost drikker han ca 100 ml sød mælk og enkelte eftermiddage vil han gerne ammes ,, Han er ligesom din datter mht amningen nogen gange er han glad for det andre gange ikke , de har svært ved at koncentrere sig .  Til aftensmad drikker han ca 100 ml mme eller sød mælk igen og så ammes han om aftenen og får 120 ml mme i sin nuk tud kop inden han sover ,, Ind i mellem ammes han også om natten ,,,  Jeg er overbevist om Alexander kommer op på de 800 ml og det er det jeg mener de skal

Anmeld

3. februar 2010

MorTilSnartFire <3

JustAnotherName skriver:

Problemet er bare lidt, at jeg ikke kan få hende til at tage flaske.
Og af krus er det svært at øse ret meget ned ad gangen....

Ja, jeg bør jo nok ringe og forhøre mig hos min SP.....
Men tænkte, at der nemt kunne være en eller flere herinde iblandt som ved noget - eller selv har stået i lignende situation.
Så jeg hører ligeså gerne fra andre herinde, som at "ulejlige min SP" 

PØJ PØJ, kun 4 uger til termin! 

Nåh for søren, havde ikke lige fanget at hun ikke ville tage flaske

Da jeg havde min niece fra hun var 6 mdr. til 12 mdr. var hun heller ikke meget for flasken, så jeg gav hende MME af koppen og JA det tog da langt tid, før hun fik det hele ned, men hun skulle jo have det, efter min mening, og desuden fik hun kun den ene eller to gange om dagen og resten fik hun sødmælk... Jeg ville prøve med koppen, selvom det er streng Men du ved, øvelse gør mester

Anmeld

3. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Og mange tak, ja 4 uger er ikke langt tid, men det føles så UENDELIGT langt Hihi

Anmeld

3. februar 2010

chakrahealer

jeg tror personligt at der er mange børn der ikke kan lide mme i hvert fald ikke før de lige vender sig til smagen eller får et mærke de kan lide - tror det er derfor de ikke tager flasken mange gange det er i hvert fald det jeg har oplevet med mine egne børn. har  du prøvet at komme sødmælk på flaske? eller noget som du ved han syntes smager godt. du kan også prøve vælling med noget frugt smag det er der mange der kan lide og så mætter det dejligt inden en middagslur f.eks.

Anmeld

3. februar 2010

JustAnotherName

Jeg mener det er 800 ml mælk i døgnet de skal have   Her er hva Alexander får og han er 10 mdr om 3 dage ... Morgen ammes ,,  Til morgen mad drikker han 120 ml mme , han vil heller ikke tage flasken så han drikker det af en nuk tud kop Meget glad for den er han ...  Hans morgenmad består af havregrød lavet på 120 ml mme så allerede der er han oppe på 240 ml + min mælk ,,   Frokost drikker han ca 100 ml sød mælk og enkelte eftermiddage vil han gerne ammes ,, Han er ligesom din datter mht amningen nogen gange er han glad for det andre gange ikke , de har svært ved at koncentrere sig .  Til aftensmad drikker han ca 100 ml mme eller sød mælk igen og så ammes han om aftenen og får 120 ml mme i sin nuk tud kop inden han sover ,, Ind i mellem ammes han også om natten ,,,  Jeg er overbevist om Alexander kommer op på de 800 ml og det er det jeg mener de skal

Jeg ved fra min SP at de siger "400 ml. modermælkserstatning ELLER jerndråber"

Hvis de KUN får modermælkserstaning, så er det muligt, at de skal have en ration på 800 ml (jeg synes jeg kan huske noget om en tommelfingerregel, som siger noget med 1/6 deres vægt ....indtil de har en vis størrelse, så kan det selvfølgelig ikke bruges længere, men mens de er små).
Men ærligt, så kan jeg slet ikke helt huske det mere, da det kun var vores ældste der fik flaske.

Når man  også ammer, så tror jeg bestemt ikke, at de skal have 800 ml.
Det lyder ihvertfald af VOLDSOMT MEGET i mine ører.

Min ældste datter fik både sutteflaske og tudkop.
Men den yngste, Celina, får kun bryst og drikker af almindelig krus.

Anmeld

3. februar 2010

Mca<3

JustAnotherName skriver:

Hvis de KUN får modermælkserstaning, så er det muligt, at de skal have en ration på 800 ml (jeg synes jeg kan huske noget om en tommelfingerregel, som siger noget med 1/6 deres vægt ....indtil de har en vis størrelse, så kan det selvfølgelig ikke bruges længere, men mens de er små).
Men ærligt, så kan jeg slet ikke helt huske det mere, da det kun var vores ældste der fik flaske.

De 400 ml er jo kun i forbindelse med jern ,,,  Altså en ting er sikkert ,, 500 ml skal de have for børn skal have en halv L mælk om dagen pga kalk til knoglerne ..  jeg mener bare at jeg har hørt 800 ml indtil de er 1 år og derefter 500 ml

Anmeld

5. februar 2010

Mca<3

JustAnotherName skriver:

https://www.baby.dk/Information/AgonyColumn/AgonyColumnViewAnswer.aspx?AgonyColumnID=451   Jeg har altså ret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.