En lille historie fra det virkelige liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. januar 2008

Doktor Doolittle

Jeg har lige været til øre-næse-hals læge i dag. Han var super dygtig og totalt sej til at lave alle mulige undersøgelser på ingen tid, og det var IKKE fordi han var sløset. Jeg sagde til ham, han havde check på det ;)
Han sagde, at det var han nødt til, fordi han ikke er dansker og ikke har et dansk navn. Derfor bliver han nødt til at være bedre end alle andre, hvis han skal have nogle patienter, der gider komme.
Hmmm.... er det virkelig Danmark i år 2008 (?)(?)(?)
Meeeeeeeennn... no offence, men der er jo også en del derude der stemmer på Dansk Folkeparti, så måske passer pengene meget godt. 8(

Knus fra Tina der kender MANGE omhyggelige og dygtige danske læger, der ikke er født i Danmark.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2008

Kloster

Tankevækkende indlæg... :)

Jeg arbejder pt på et sygehus (i praktik) Og der er der mange udenlandske læger... Som er rigtig dygtige.
Men... Vi har lige fået 2 polske læger mere, som sgu knap kan snakke dansk... Nej den går da bare ikke!!
Det er jo ligesom afgørende, at folk kan forstå hvad de siger, ikk (?)

Men en anden polsk læge er ved at "udanne" sig videre til overlæge... Ell hvordan de nu gør... Han er super dygtig og venlig mod alle... Selv os sosu ass... og mig som elev..

Venlig hilsen
Kloster
- Der skal ind i et par aftenvagter, inden jeg stopper d. 1. feb :D

Anmeld

16. januar 2008

SaNiNa

Syntes det er rigtig ærgeligt at bare fordi de ikke er dansker skal de kæmpe for at blive accepteret.
M
en for 3 år siden var jeg osse senge liggende i ½ år med blærebetændelse hele tiden og kom ind til en ikke dansker og jeg kunne bare ikke forstå hvad hun sagde og måtte opgive og bare sig ja og nej. (det var så ubehageligt når man bare har ondt) måtte ringe til min egen lægen dagen efter for at få afvide havd hun lige hvade sagt til mig. Det sammen sket for et år siden. (det var op OUH)

Lider rigtig meget af blærebetændelse.

Men har ikke noget mod at de osse arbejder i lille danmark når vi har brug for arbejds kræft de skal bare kunne tale dansk så man kan forstå dem.

Sanne "som er så glad i dag:) "

Anmeld

16. januar 2008

Mie A

Jeg vil altså lige sige at jeg stemmer på Dansk folkeparti, men altså ikke har noget imod udlændinge. Det er ikke på grund af deres udlændingepolitik, at jeg stemmer på dem. Men ja, jeg vil give din øre-næse-hals læge ret i at han sikkert skal være dobbelt så god som andre for at blive accepteret, hvilket er ærgeligt! :(
Jeg har ligesom dig, Sanne, også oplevet at være på sygehuset og skulle tjekkes for svangerskabsforgiftning. Der kom der også en læge, tror at han talte svensk. Steffen og jeg forstod ikke en meter af hvad han sagde til os... vi endte også bare med at sidde og nikke... han snakkede og snakkede og det eneste vi fattede det var at alt så ok ud og at vi måtte tage hjem :o)
Det var en meget mystisk oplevelse....

Knus Mie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.