KOntrol og hcg efter SA???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.901 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. februar 2010

lotte32

Har lagt mærke til at der er mange der nævner kontrolbesøg og blodprøver for at tjekke hcg-tal efter SA, og jeg er helt blank

jeg var igennem en kirugisk udskrabning sidste mandag, da det ved scanning viste sig at vores lille blob var død allerede 4 uger før   Men jeg har intet fået af vide om hverken blodprøver eller kontrolbesøg???

Burde jeg mon ringe til lægen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

LISBETH:-)

lotte30 skriver:

Har lagt mærke til at der er mange der nævner kontrolbesøg og blodprøver for at tjekke hcg-tal efter SA, og jeg er helt blank

jeg var igennem en kirugisk udskrabning sidste mandag, da det ved scanning viste sig at vores lille blob var død allerede 4 uger før   Men jeg har intet fået af vide om hverken blodprøver eller kontrolbesøg???

Burde jeg mon ringe til lægen??

Jeg har haft 2 x SA hvor det kom ud af sig selv, og her skulle jeg til tjek og blodprøve tagning, for at tjekke at det hele var kommet ud.

Jeg har ligeledes haft 1 MA hvor jeg fik en udskrabning. Efter udskrabningen skulle jeg ikke til tjek, da de jo godt ved at det hele er kommet ud, da de selv har fjernet det.

Det må være en MA du har haft hvis du har skulle til udskrabning, en SA er når kroppen selv udstøder fosteret!

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke

Det er ikke sjovt når den lille blop man allerede har fået en masse følelser for, ikke er der mere

Mange tanker

Lisbeth

Anmeld

3. februar 2010

louiseHasselstrøm

heeii

jeg havde som tidligere nævnt herinde en sa i starten af januar den 5/1, var så til skanning den 7/1 og der ku de så se at der ikk var noget tilbage. 

Efterfølgende fik jeg taget blodprøve den 8/1 hos lægen og blev der efter ringet op af sygehuset at tallene var for høje så de ville gerne have en blodprøve mere... det var så den 19/1 efterfølgende blev jeg ringet op den 22/1 at alt var som det sku være...

Så vil umiddelbart mene det er sådan de går det... det kan godt være de gør det anderledes andre steder..

Håber du kan bruge det til noget...

knus

Anmeld

3. februar 2010

lotte32

Okay  Tak for svaret...

Anmeld

15. august 2010

SmillaN

Jeg fik heller ikke denne oplysning men ringede til min egen læge og bad om, at de fulgte mig, så det gør de nu. er faldet fra 4900 til 176 på en måned. så går langsomt.

Anmeld

15. august 2010

oo

er du ikke tilknyttet en fertilitetsklinik? da jeg havde min GUL var det klinikken der fulgte op med blodprøver osv

Anmeld

24. august 2010

gep1983

Jeg for 4 uger siden fik foretaget en udskrapning pga en mola, der først blev opdaget til NF i 13 uge. Mit livs marrid!:-( Efter ingrebet kom lægen og sagde, at jeg nu skulle gå til kontrol og, at jeg skulle følges over en lægere periode, hver uge med blodpr. mht til om mit hCG ville falde normalt. Derudover skulle jeg også scannes igen, for at sikre at de havde fået hele mola'en med ud.

Da min kæreste og jeg tog hjem havde jeg kun fået tid til blodpr, men ikke til nogen scanning, og det var først nogle dage efter, at jeg kom i tanke om at lægen havde nævnt noget om scanning. Så jeg ringede og spurgte hvordan og hvorledes. Men de kunne ikke finde min journal, så sygeplejersken ville ringe igen.... Det gjorde hun bare ikke! Så da jeg skulle ind til blodpr dagen efter, tog jeg op forbi afdelingen på vejen. De kunne stadig ikke finde mig. Men et var sikkert. De havde glemt mig.

Jeg kom til scanning dagen efter og der manglede kun en lille del som jeg ville udstøde efter et par dage.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg ringe eller møde op, og høre hvordan du skal forholde dig. Man kan åbenbart godt blive glemt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.