Er fødselsalderen faldende???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2010

mullesmith2

I takt med at vi lever længere end for 100år siden og at kvinderne nu er en lige så stor en del på arbejdsmarkedet som mændende så er det jo mere og mere normalt at børn er noget der kommer senere i livet. Jeg tror menneskeracen ændre sig hele tiden og om 100 år tror jeg det er normalt at få børn som 45årig og jeg tror kvinder kommer senere i overgangsalderen, vi tilpasser os for at racen skal overleve. Men det er bare noget jeg tror  hihi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2010

N&J

@spire skriver:

har stemt nej.. Men man kan jo se på tabellen at alderen er faldet fra 2007 til 2008, så tror også den er faldet i 2009 og måske falder mere i 2010, men helt ned til yngre end i 2000 det tror jeg ikke..

Kender en del damer der har fået deres første når de er 33+ har kollegaer der fik deres første som 36 og 38 årig.. og det trækker jo en del op i forhold til dem der er 20+, så tror gennemsnitsalderen vil forblive omkring de 30 i lang tid endnu...

På den anden side er der også begyndt at være en del snak om at ting som downsyndrom er en forøget risiko så snart du er over 30, samt at du ikke har så mange æg tilbage når du når op i den alder, og det tror jeg også der er flere og flere der tænker over, og derved beslutter sig for at få børn selvom karrieren ikke er helt på plads endnu...

Det er også et langt fald fra 29,0 til 28, noget, men jeg syntes bare alle får børn lige nu.. er lidt spændt på at se her når de nye tal kommer og næste års tal kommer, syntes bare alle er gravide, og jeg er møgmisunderligt, ikke fordi jeg har behov for at føde igen eller rende rundt med kvalme, men hvor var det altså hyggeligt.. 

Anmeld

4. februar 2010

N&J

mullesmith2 skriver:

I takt med at vi lever længere end for 100år siden og at kvinderne nu er en lige så stor en del på arbejdsmarkedet som mændende så er det jo mere og mere normalt at børn er noget der kommer senere i livet. Jeg tror menneskeracen ændre sig hele tiden og om 100 år tror jeg det er normalt at få børn som 45årig og jeg tror kvinder kommer senere i overgangsalderen, vi tilpasser os for at racen skal overleve. Men det er bare noget jeg tror  hihi

Det er en meget interessant hypotese eller teori.. bliver spændende at se hvordan det hele udvikler sig.. hehe

Anmeld

4. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Jeg har svaret nej, da jeg mener jeg fornylig har hørt at gennemsnittet ligger på 28,3-4 stykker

Anmeld

4. februar 2010

Tjuls

Jeg synes sgu jeg var sent ude, og jeg var 24 og Lokes far 18 (Så for ham tidligt) da vi fik ham

Men jeg tror nu hellere ikke den er faldende..

Anmeld

4. februar 2010

Bom

Jeg har stemt ja, da jeg sys at alle i min omgangskreds skal eller har fået børn... I min omgangs kreds er den ældste 26 og ellers nedefter, mange af os unge, skal have børn i år..

Så jeg tror den er faldende.. Men tror samtidig også at det har noget og gøre med hvor man bor i landet.. Jeg tror nemlig at dem der bor i københavn er ældre som førstegangs end dem i jylland, nok fordi de kan læse noget større derovre..

Anmeld

4. februar 2010

N&J

Mini-Terp skriver:

Jeg har stemt ja, da jeg sys at alle i min omgangskreds skal eller har fået børn... I min omgangs kreds er den ældste 26 og ellers nedefter, mange af os unge, skal have børn i år..

Så jeg tror den er faldende.. Men tror samtidig også at det har noget og gøre med hvor man bor i landet.. Jeg tror nemlig at dem der bor i københavn er ældre som førstegangs end dem i jylland, nok fordi de kan læse noget større derovre..

Det tror jeg du har helt ret i, ingen af mine veninder fra kbh under 30 har fået børn endnu, men herover (i esbjerg og omegn) der er alle sku gravide.. 

Anmeld

4. februar 2010

Bom

NikitasMoar skriver:

Det tror jeg du har helt ret i, ingen af mine veninder fra kbh under 30 har fået børn endnu, men herover (i esbjerg og omegn) der er alle sku gravide.. 

Gad vide om der er noget i luften her i jylland for tiden??  

Der skal komme 9 bebser i min omgangskreds fra januar til juli, sys det er lidt vildt.. Og puha en dyr tid vi går i møde...

Anmeld

4. februar 2010

N&J

Mini-Terp skriver:

Gad vide om der er noget i luften her i jylland for tiden??  

Der skal komme 9 bebser i min omgangskreds fra januar til juli, sys det er lidt vildt.. Og puha en dyr tid vi går i møde...

Ja der må være noget i luften.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.