Hun æder os ud af huset!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

365 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. februar 2010

Susan1978

I drømmer ikke om hvor meget Ea spiser i øjeblikket..

i dag har hun været hjemme, fordi Emil har feber og jeg arbejdede hjemme og Jannik heller ik er helt frisk.

hun har i dag spist

morgen: 1 grovbolle, 1 æg, 1 portion havregryn

formiddag:  1 stk rugbrød

middag: 2 stykker bondebrød og næsten 1 hel rød peberfrugt.

eftermiddag: noget slik hun havde fået af sin bedstemor, appelsin, banan

Aften: 3 kyllingelår, 2 portioner ris, ½ peberfrugt, 1 gulerod, 2 kopper youghurt, 2 frisk pressede appelsiner, 1 portion havregryn..

og ved i hvad jeg har helt sikkert glemt en masse... hun æder konstant... Der går ikke en ½ time hvor hun ikke spør om hun må få dit og dat.

hun må da være ved at vokse ind i himlen..  men hun atså også taget et vækst ryk uden lige..  jeg synes hun har været i  110/116 så længe -  men hun nu i 122/128 og mest 128...  

har i også oplevet sådanne perioder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Idun spiser stadig som den mindste mus... Jeg tænker nogengange, hvordan kan det være hun vokser??... Hvordan kan det være der kommer noget ud i den anden ende???..

Men altså - hun både vokser og der kommer noget ud. Så der kommer også noget ind. Men det du beskriver der, kunne Idun leve på i 3-4 dage...

Anmeld

1. februar 2010

Fines mor

Susan1978 skriver:

I drømmer ikke om hvor meget Ea spiser i øjeblikket..

i dag har hun været hjemme, fordi Emil har feber og jeg arbejdede hjemme og Jannik heller ik er helt frisk.

hun har i dag spist

morgen: 1 grovbolle, 1 æg, 1 portion havregryn

formiddag:  1 stk rugbrød

middag: 2 stykker bondebrød og næsten 1 hel rød peberfrugt.

eftermiddag: noget slik hun havde fået af sin bedstemor, appelsin, banan

Aften: 3 kyllingelår, 2 portioner ris, ½ peberfrugt, 1 gulerod, 2 kopper youghurt, 2 frisk pressede appelsiner, 1 portion havregryn..

og ved i hvad jeg har helt sikkert glemt en masse... hun æder konstant... Der går ikke en ½ time hvor hun ikke spør om hun må få dit og dat.

hun må da være ved at vokse ind i himlen..  men hun atså også taget et vækst ryk uden lige..  jeg synes hun har været i  110/116 så længe -  men hun nu i 122/128 og mest 128...  

har i også oplevet sådanne perioder..

Altså Josephine ville også kunne spise alt det, hvis ikke vi begrænset hende i det;-) Så her er kunsten at stoppe i tiden, og tage kampen med hende. Det er ikke altid lige festligt men nødvendigt. ;-(

Josephine spiser sådan her:

Morgenmad:

Havregryn ca. 1,5 dl. / 1 bolle / 1 stk. rugbrød - kun en af disse ting.

Formiddag: Frugt

Frokost:

2 halve stykker rugbrød m/ fedtfattigt pålæg, ca. 10 cm agurk, og evt. et stykke frugt, eller en gulerod.

Eftermiddagsmad:

En mini pizza, eller et pølsebrød.

Aftensmad, et stykke kød med gulerødder og agurk. Aldrig ris, pasta eller noget, da hun ikke vil spise det mere.

Til sen aften, evt. en riskiks, eller agurk.

Anmeld

1. februar 2010

Tina2

Hold da op, Ea er pænt sulten pt... Men jeg tror det er helt normalt, her er det også i perioder og pt er Filuca også konstant sulten.... Spiser ikke så meget af gangen, men vil helst ha konstant. Kan fx spise 1 stk rugbrød med pålæg 1 time efter aftensmad....

Milas spiser i perioder 3 store portioner havregryn om morgenen, hvilket er 3 gange så meget som hans far spiser!!! Dog er han pt i en periode hvor han knap spiser ½ portion og det samme resten af dagen....

Anmeld

2. februar 2010

lene

Mathias ha også perioder, hvor han spiser mere end andre, lige pt ser det sådan her

alt efter om det er weekend eller hverdag

morgen en portion havrefras/ havre grød

formiddag frugt og brød

middag aner ikke hvor meget han spiser i børnehave/ her hjemme 2-3 skiver rugbrød

eftermidags frugt/brød

aftens mad ca 2 portioner,

men han har i hvert fald taget lidt på igen efter at have været nede og runde 19 kg i et langt stykke tid er han igen oppe på de 21 som han vejde til 5 års undersøgelsen,

Anmeld

2. februar 2010

Muslingen

Det er da dejligt at hun spiser så godt.

Amalie er mega kræsen. Hun spiser stort set ingenting - i hvertfald ikke rigtig mad. Hun spiser grovboller med ost, figenstænger, pølser, rosiner, yoghurt med havregryn i og til nød en makrelmad på bondebrød ind imellem. Lidt frugt og agurk kan hun også klare. Til aften spiser hun pasta kun med parmesan eller ris med sauce. Hun spiser næsten ingen kød, kartofler eller grøntsager og ingen rugbrød. Vi serverer kun brune ris og grovpasta samt grovbrød, men jeg synes ikke det er godt nok.

Synes virkelig hun lever usundt og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, for jeg kan ikke tvinge det i hende. Synes hun har taget lidt på på det sidste og jeg tror desværre ikke det er fordi hun vokser (selvom det gør hun også), men jeg tror det er for meget dårlig mad. Hun er 122 cm og vejer 24 kg

KH Fie

Anmeld

2. februar 2010

Tina2

Muslingen skriver:

Det er da dejligt at hun spiser så godt.

Amalie er mega kræsen. Hun spiser stort set ingenting - i hvertfald ikke rigtig mad. Hun spiser grovboller med ost, figenstænger, pølser, rosiner, yoghurt med havregryn i og til nød en makrelmad på bondebrød ind imellem. Lidt frugt og agurk kan hun også klare. Til aften spiser hun pasta kun med parmesan eller ris med sauce. Hun spiser næsten ingen kød, kartofler eller grøntsager og ingen rugbrød. Vi serverer kun brune ris og grovpasta samt grovbrød, men jeg synes ikke det er godt nok.

Synes virkelig hun lever usundt og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, for jeg kan ikke tvinge det i hende. Synes hun har taget lidt på på det sidste og jeg tror desværre ikke det er fordi hun vokser (selvom det gør hun også), men jeg tror det er for meget dårlig mad. Hun er 122 cm og vejer 24 kg

KH Fie

Hej Fie....

Filuca har også haft nogle kræsne perioder, dog ikke så slemt som Amalie.....

Har i prøvet at snakke med hende om maden? Altså hvad det gør ved en at få mange grøntsager og sundt mad? Hvad det er der er godt i kødet og at man ikke behøver spise ret meget af det, men lidt af det hele?

Synes det har hjulpet her, Filuca er blevet rigtig god til at tage lidt af det hele og spiser også blomkål og rosenkål, som hun før ikke ville ha' overhovedet....

Anmeld

8. februar 2010

Annette

Oliver spiser også som en fugleunge, bare ikke om morgenen og når han får pasta..
Han får havregrød til morgen

formidag : frugt

frokost: en ½ rugbrød med figenpålæg og 1 æg (det er i dag, er spændt på hvad der kommer med hjem igen) og en figenstang.
I rigtig lang tid kører han med det samme i madpakken, men der har jeg det sådan at så længe det ikke er usundt, så er jeg ligeglad med det.. hellere det end han ikke får noget..

aften: hvis det er kartofler og kød. en ½ kartoffel og et ½ stykke kød med lidt sovs. jeg fortæller ham at det er aftensmaden og at der ikke blir serveret andet for ham, heller ikke senere..
Jeg gider bare ikke leve af pasta konstant, men et par gange i ugen blir det da til..

Anmeld

8. februar 2010

Muslingen

Tina2 skriver:

Hej Fie....

Filuca har også haft nogle kræsne perioder, dog ikke så slemt som Amalie.....

Har i prøvet at snakke med hende om maden? Altså hvad det gør ved en at få mange grøntsager og sundt mad? Hvad det er der er godt i kødet og at man ikke behøver spise ret meget af det, men lidt af det hele?

Synes det har hjulpet her, Filuca er blevet rigtig god til at tage lidt af det hele og spiser også blomkål og rosenkål, som hun før ikke ville ha' overhovedet....

Hej Tina.

Vi har prøvet rigtig mange forskellige tilgange til maden. At tale om det som du skriver, at hun har hjulpet med at lave det, at vi har været hårde og insisterende, at vi har ignoreret problemet totalt og ladet hende få det hun kan lide. Og der er ingenting som hjælper, så nu er vi lidt løbet tør for idéer.....

Kh Fie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.