Vejer for lidt - evt defekt moderkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2010

Vial

Rosa skriver:

Det er et skøn - men hun skønnede  min livmoder 5 uger for lille i fht gennemsnittet - det er jo noget af en fejlvurdering hvis alt er ok...

Ja, så er det noget af et fejlskøn. Han er nok for lille - men forhåbentlig ikke hele 5 uger..

Du må undskylde, at jeg er så skepsis, men har SÅ meget erfaring med hospitaler og læger - og der sker bare mange forkerte skøn og vurderinger - og tit bliver fanden malet på væggen.

Så det håber jeg, også er sket her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

pusling30

Rosa skriver:

Arrh fuck! Var til jordmoder i dag og det ser ud som om vores lille mand er for lille... meget måske endda... 5 uger ifølge tabellen... Jordmoderen mente at det kunne være fordi der ikke er ordentligt flow i min moderkage, eller fordi han måske bare er lille rent genetisk.

Vi skal til en akut scanning i morgen kl 14 og chekke om alt er ok, så kryds fingre for os og vores lille fine søn, som ellers sparker noget så fint.

Nogen som har erfaring med en defekt moderkage som måske vil dele deres historie? Kan ikke rigtigt finde ud af hvad de kan gøre - hvis han ikke får mad derinde så skal han vel ud?

Kh

en meget meget bekymret

Rosa (28+1)

Hej Rosa.. Da jeg ventede min 3 dreng var min moderkage defekt, pga blodpropper i den, og det var så grunden til at jeg fødte min dreng 3 uger før tid med en fødselsvægt på 1804 gr og 40 cm lang.

Men da min jordemoder opdagede at min livmoder var mindre end den burde være, blev jeg sendt til scanning, og jeg gik så til vækstscanning hver uge i 3 md, og så blev jeg sat igang da han lå og tabte sig!

Da jeg begyndte at gå til vækstscanning gav de lungemodne indsprøjtninger i tilfældet af at han skulle ud inden for et par uger. Jeg fik 2 indsprøjtninger med en uges mellemrum.

Min søn sparkede også lystigt.

Han er idag en krudtugle og helt normal.

Jeg vil tro at de vil scanne dig 1 gang om ugen i ca 4-5 uger for at vurderer om han tager på, og hvis han ikke gør så bliver du formentlig sat igang. Hvis de mener det er meget slemt med den lave vægt giver de lungmodnenemedicin! og så bliver du fulgt tæt. Det var da ihvertifald det jeg oplevede med Glostrup, som nu er rykket til Herlev,..

Håber det gav dig lidt..

Held og lykke imorgen jeg  fingre for at han har det godt og bare er lille af natur

Mange tanker og knus fra Anja.

som godt kan huske de tanker der for rundt i hovedet efter jordemoderen havde sagt at baby var for lille!

Anmeld

1. februar 2010

Ayasmor

Årh for filan hvor er det ikke en sjov melding at få.. Jeg krydser alt hvad der krydses kan for at det ikke er noget så alvorligt, som at han skal ud nu... Tænker på jer

Anmeld

1. februar 2010

Maria.

Øv da! Håber meget hun tager fejl.. (Hva de jo ofte gør!)

Krydser fingrer for at alt ser ud som det skal i morgen..

Kram fra Maria - Hvis søn blev skønnet til 3050 g, 2 dage før han kom til verden, og faktisk vejede 3940! (55 lang)

Anmeld

1. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Tak piger! Jeg prøver at slå koldt vand i blodet og læse lidt om dårlig moderkagefunktion så jeg er forberedt - hvis nu...

Hold fast hvor er der længe til i morgen!!!

Anmeld

1. februar 2010

Diana...

Rosa skriver:

Tak piger! Jeg prøver at slå koldt vand i blodet og læse lidt om dårlig moderkagefunktion så jeg er forberedt - hvis nu...

Hold fast hvor er der længe til i morgen!!!

Ja meget længe synes det mærkeligt du skal vente til i morgen, det jo overhoved ikke sjovt at gå og tænke på.

KNUS

Anmeld

1. februar 2010

oo

åh altså! jeg håber virkelig han har det godt og det er som Kama siger

Anmeld

1. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er bare så ked af at læse det Rosa. Der skal bare ikke bekymring til altså!!...

Jeg håber så inderligt på et fejlskøn. Men jeg forstår virkelig ikke, hvorfor du ikke kommer ind til akut scanning? Det er da ikke sjovt at gå helt til i morgen.

Vi håber han får mad derinde, og bare er lidt mindre, fordi han er en lille smølf.

Masser af masser af tanker.

Anmeld

1. februar 2010

Mutti2

Hej Søde Rosa

Det er da bestemt ikke en sjov melding! Jeg håber de tager så grueligt fejl!!  De kan jo tit tage fejl når det gælder om et skøn!!

Jeg oplevede at min moderkage satte ud. Da de fandt ud af det, var jeg dog 40+2!! Der fik jeg en "akut" tid til igangsættelse morgenen efter (gik dog i gang af mig selv!)!! Den havde været sat ud et stykke tid, og hun havde tabt sig 600 gr på meget få dage!!

Men jeg synes da at du skal ringe og få vished om hvad man vil gøre, og fortælle dem hvor meget det går dig på!!! eller måske prøve at søge lidt rundt på nettet!!

Håber du snart finder svar, så du kan slappe lidt mere af   og at alt er som det skal være!!

KÆMPE KNUS

Anmeld

1. februar 2010

Becks

Åh søde Rosa.. Sender dig en stor krammer, for det har du helt sikkert brug for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.