hjææælp - viktor vil ikke sove om natten....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

968 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. februar 2010

DkzMariia

Hej med Jer..
Ja som overskriften siger har jeg en søn der ikke vil sove om natten. Om dagen snupper han gerne en lur om formiddagen, eftermiddagen, og gerne en omkring spisetid (18.00). Men gerne når klokken siger midnats tid, er viktor LYSVÅGEN! Ingen træthed rundt om hjørnet for hans vedkomne  ! Når jeg så endelig får ham til at sove sover ham MAX 2½-3 timer, og så vil han ikke sove de næste 1½-2timer igen. Han bliver 4uger imorgen tirsdag, og jeg trænger virkelig snart til én nattesøvn UDEN afbrydelser - Men måske er dette blot ønsketænkning? Har i nogle gode råd? Har prøvet at holde ham vågen om aftenen men det simpelten umuligt. Har også prøvet at bade ham inden sengetid, det hjalp heller ikke....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Halbschön

DkzMariia skriver:

Hej med Jer..
Ja som overskriften siger har jeg en søn der ikke vil sove om natten. Om dagen snupper han gerne en lur om formiddagen, eftermiddagen, og gerne en omkring spisetid (18.00). Men gerne når klokken siger midnats tid, er viktor LYSVÅGEN! Ingen træthed rundt om hjørnet for hans vedkomne  ! Når jeg så endelig får ham til at sove sover ham MAX 2½-3 timer, og så vil han ikke sove de næste 1½-2timer igen. Han bliver 4uger imorgen tirsdag, og jeg trænger virkelig snart til én nattesøvn UDEN afbrydelser - Men måske er dette blot ønsketænkning? Har i nogle gode råd? Har prøvet at holde ham vågen om aftenen men det simpelten umuligt. Har også prøvet at bade ham inden sengetid, det hjalp heller ikke....

Har vist ingen gode råd som sådan, men da min søn var omkring de 4 uger gad han heller ikke sove ret meget om natten... Det er gradvist blevet bedre og nu ser døgnet således ud:

Står op omkring kl7,30, blir vasket, tøj på, og ammet.

Omkring kl 9,30: tid til at få en lille tår igen og så ellers ud i barnevognen.

11,30 ca: ind og ha en flaske eller amning, vi leger.

13-13,30: ud i barnevognen igen.

Og så vågner han ca. kl 16. Nogle gange før andre gange senere.
Og kl 20-21 ca, så går jeg ind i seng med ham, og så falder han i søvn omkring kl 21,30.
Vågner kl 1-2 stykker og får en tår. Sover til kl 5 hvor farmand tager på arbejde. sover til 7,30.

Så det er en dejlig rytme, men det tog også lidt tid at komme dertil.

Knus

Anmeld

1. februar 2010

prettybutterfly

Kan desværre ikke hjælpe med håber der kommer gode råd! Min datter på 8 uger sover ALDRIG 3 timer i træk(sjældent 2) på noget tidspunkt. Ofte 10-30 min. Har idag dpå de sidste 12 timer sovet ca 30 min!!! Resten af tiden har hun skreget og skriger faktisk også nu, men nu har jeg bare givet helt op. Er totalt modløs!!

Håber på gode råd! Knus og held og lykke! Men glæd dig over han i det mindste sover om dagen!!!!!!

Anmeld

1. februar 2010

DkzMariia

Renée88 skriver:

Har vist ingen gode råd som sådan, men da min søn var omkring de 4 uger gad han heller ikke sove ret meget om natten... Det er gradvist blevet bedre og nu ser døgnet således ud:

Står op omkring kl7,30, blir vasket, tøj på, og ammet.

Omkring kl 9,30: tid til at få en lille tår igen og så ellers ud i barnevognen.

11,30 ca: ind og ha en flaske eller amning, vi leger.

13-13,30: ud i barnevognen igen.

Og så vågner han ca. kl 16. Nogle gange før andre gange senere.
Og kl 20-21 ca, så går jeg ind i seng med ham, og så falder han i søvn omkring kl 21,30.
Vågner kl 1-2 stykker og får en tår. Sover til kl 5 hvor farmand tager på arbejde. sover til 7,30.

Så det er en dejlig rytme, men det tog også lidt tid at komme dertil.

Knus

Årh det lyder sgu lækkert! Gjorde du noget for at få det sådan, eller kom det hen af vejen?

Anmeld

1. februar 2010

Halbschön

DkzMariia skriver:

Årh det lyder sgu lækkert! Gjorde du noget for at få det sådan, eller kom det hen af vejen?

tror faktisk bare det kom hen af vejen

Sådan lige pludselig tror jeg bare han vendte - men for pokker hvor er det hårdt i den periode de ik sover...

Anmeld

18. februar 2010

Kala

DkzMariia skriver:

Hej med Jer..

Jeg tror ikke du skal forvente at en baby på 4 uger sover hele natten. De skal være noget ældre for at kunne kende forskel på nat og dag. Babyer sover når de har lyst.

Jeg har en dreng på 5 mdr. der stadig ikke sover hele natten. Han vågner ca. hver 2. time hele natten igennem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.