DkzMariia skriver:
Hej med Jer..
Ja som overskriften siger har jeg en søn der ikke vil sove om natten. Om dagen snupper han gerne en lur om formiddagen, eftermiddagen, og gerne en omkring spisetid (18.00). Men gerne når klokken siger midnats tid, er viktor LYSVÅGEN! Ingen træthed rundt om hjørnet for hans vedkomne
! Når jeg så endelig får ham til at sove sover ham MAX 2½-3 timer, og så vil han ikke sove de næste 1½-2timer igen. Han bliver 4uger imorgen tirsdag, og jeg trænger virkelig snart til én nattesøvn UDEN afbrydelser - Men måske er dette blot ønsketænkning? Har i nogle gode råd? Har prøvet at holde ham vågen om aftenen men det simpelten umuligt. Har også prøvet at bade ham inden sengetid, det hjalp heller ikke....
Har vist ingen gode råd som sådan, men da min søn var omkring de 4 uger gad han heller ikke sove ret meget om natten... Det er gradvist blevet bedre og nu ser døgnet således ud:
Står op omkring kl7,30, blir vasket, tøj på, og ammet.
Omkring kl 9,30: tid til at få en lille tår igen og så ellers ud i barnevognen.
11,30 ca: ind og ha en flaske eller amning, vi leger.
13-13,30: ud i barnevognen igen.
Og så vågner han ca. kl 16. Nogle gange før andre gange senere.
Og kl 20-21 ca, så går jeg ind i seng med ham, og så falder han i søvn omkring kl 21,30.
Vågner kl 1-2 stykker og får en tår. Sover til kl 5 hvor farmand tager på arbejde. sover til 7,30.
Så det er en dejlig rytme, men det tog også lidt tid at komme dertil.
Knus