Hej søde,
Tak for brevet - jeg svarer dig herinde. Håber det er ok.
Jeg er selv sindssygt træt - nok mest pga. mine opkastninger, men helt sikkert også pga. graviditeten.
Jeg er ked af, at du skal kæmpe med sådanne udtalelser, for det er bestemt ikke nemt at få at vide, når man i forvejen ligger ned.
Jeg har læst flere steder, at det er HELT normalt, at man er træt. Tænk på, at din krop arbejder meget mere nu, hvor der er et ekstra liv. Selv dit hjerte skal jo arbejde hurtigere... Og når dit stofskifte er lavt, så er det da klart, at en graviditet sætter sine spor!
At din bonusmor siger, at hun har tre gravide kolleger, der sagtens kan arbejde osv., synes jeg ikke, at du skal tage til dig. (Jeg havde engang en chef, der fortalte mig, at han kendte en sygeplejerske, der ikke havde hørt om den diagnose, som jeg fik stillet på det tidspunkt. Jeg blev utroligt ked af det, følte ikke at han troede/stolede på mig, på trods af at jeg var indlagt og havde diagnosen nedskrevet på papir fra hospitalets læger.)
Folk har mange meninger og holdninger, som de gerne øser ud af, også når de ikke bliver spurgt...
Og ofte har de mennesker ikke nogen som helst videnskabelig erfaring at bakke udtalelsen op med. De kender bare nogle, der kender nogle...
Jeg synes, at du skal snakke med din jordemoder som planlagt. Så kan du i det mindste høre fra én med en "ordentlig" viden...
Dernæst vil jeg sige, at jeg har de samme tanker som dig. Jeg har også trukket nitten mht. dårligt immunforsvar, men jeg tror/håber også, at vores kommende guldklumper kommer til at give os en uventet og kærkommen styrke.
Karina 20+2
Anmeld