Forældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. februar 2010

Tvilling

Hej Piger

Jeg har lidt et problem med min forældre. Jeg bruger meget min bonus mor når jeg skal have råd og vejledning. Jeg er nu nede for 2 gang med en virus under denne graviditet. Og så får jeg idag smidt i hovedet. Hvordan jeg vil klarer når den lille kommer med det immunforsvar og jeg er så træt. Det skal siges jeg lider af for lavt stofskifte og er derved også træt. Min bonus mor siger så at det er IKKE alm at være træt når man er gravid 21+2 og hvordan jeg vil klarer sidste halvdel af graviditen. Og hun kan slet ikke forstå hvorfor lægerne har sagt til mig der er mange, for hun har 3 gravide gående på sit arbejde der passer sit arbejde og intet fejler.

Jeg tror inderst inde ikke at hun vil mig noget ondt med det hun siger og at hun siger det for at hjælpe mig. Hun kan have en speciel måde at sige det på. Men jeg bliver pokkers frustreret og ked når lægerne siger et og dem der står mig nærmest siger noget andet.

Har tænkt mig at vende det med jordmor i morgen, for kan jo godt se at hvis min helbred fortsætter når den bettemand kommer. Hvad så. Håber I har nogle gode råd - ord.

K Tvilling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Ranarupta

Hej søde, 

Tak for brevet - jeg svarer dig herinde. Håber det er ok.

Jeg er selv sindssygt træt - nok mest pga. mine opkastninger, men helt sikkert også pga. graviditeten.
Jeg er ked af, at du skal kæmpe med sådanne udtalelser, for det er bestemt ikke nemt at få at vide, når man i forvejen ligger ned.
Jeg har læst flere steder, at det er HELT normalt, at man er træt. Tænk på, at din krop arbejder meget mere nu, hvor der er et ekstra liv. Selv dit hjerte skal jo arbejde hurtigere...  Og når dit stofskifte er lavt, så er det da klart, at en graviditet sætter sine spor!

At din bonusmor siger, at hun har tre gravide kolleger, der sagtens kan arbejde osv., synes jeg ikke, at du skal tage til dig. (Jeg havde engang en chef, der fortalte mig, at han kendte en sygeplejerske, der ikke havde hørt om den diagnose, som jeg fik stillet på det tidspunkt. Jeg blev utroligt ked af det, følte ikke at han troede/stolede på mig, på trods af at jeg var indlagt og havde diagnosen nedskrevet på papir fra hospitalets læger.)
Folk har mange meninger og holdninger, som de gerne øser ud af, også når de ikke bliver spurgt...   Og ofte har de mennesker ikke nogen som helst videnskabelig erfaring at bakke udtalelsen op med. De kender bare nogle, der kender nogle... 

Jeg synes, at du skal snakke med din jordemoder som planlagt. Så kan du i det mindste høre fra én med en "ordentlig" viden... 

Dernæst vil jeg sige, at jeg har de samme tanker som dig. Jeg har også trukket nitten mht. dårligt immunforsvar, men jeg tror/håber også, at vores kommende guldklumper kommer til at give os en uventet og kærkommen styrke. 

Karina 20+2

Anmeld

1. februar 2010

Lone Jakobsen

hejsa

bare lige en trøstende hilsen herfra.

ved min den første graviditet havde jeg ingen problemer og gik på arbejde til min barsel startede. da jeg ventede nr. 2 blev jeg sygemeldt ca halvvejs, ved nr. 3 omkring uge 16, og ved nr. 4 omkring 6 uge

min stedmor var meget efter mig på nøjagtigt samme måde som din, og nej, jeg tror heller ikke de mener noget slemt med det....men derfor er det hårdt at høre på alligevel. som førstegangs skal man i forvejen lægge øre til rigtigt meget....så mit råd er at du (stille og diskret) vender det døve øre til.

mange hilsner Lone....som tror du bliver en helt fantastisk mor...sygdom eller ej

Anmeld

1. februar 2010

TbCp

Tvilling skriver:

Hej Piger

Jeg har lidt et problem med min forældre. Jeg bruger meget min bonus mor når jeg skal have råd og vejledning. Jeg er nu nede for 2 gang med en virus under denne graviditet. Og så får jeg idag smidt i hovedet. Hvordan jeg vil klarer når den lille kommer med det immunforsvar og jeg er så træt. Det skal siges jeg lider af for lavt stofskifte og er derved også træt. Min bonus mor siger så at det er IKKE alm at være træt når man er gravid 21+2 og hvordan jeg vil klarer sidste halvdel af graviditen. Og hun kan slet ikke forstå hvorfor lægerne har sagt til mig der er mange, for hun har 3 gravide gående på sit arbejde der passer sit arbejde og intet fejler.

Jeg tror inderst inde ikke at hun vil mig noget ondt med det hun siger og at hun siger det for at hjælpe mig. Hun kan have en speciel måde at sige det på. Men jeg bliver pokkers frustreret og ked når lægerne siger et og dem der står mig nærmest siger noget andet.

Har tænkt mig at vende det med jordmor i morgen, for kan jo godt se at hvis min helbred fortsætter når den bettemand kommer. Hvad så. Håber I har nogle gode råd - ord.

K Tvilling

Ingen gode råd herfra ville blot sige at jeg var dræbende træt da jeg var gravid!!! Stort set hele graviditeten igennem. Det var simpelthen så træls og jeg kunne sove konstant .... okay nu med en to-årig i "trods-alderen" er jeg igen så træt at jeg kunne sove konstant

Anmeld

2. februar 2010

Tvilling

Takker Piger

Min  mand og jeg havde igår en super snak!! Og han mente jeg skulle snakke med min hende og sige hvad jeg havde af behov for at hun ytrede sin mening om andre. Jeg er dog en anelse konflikt sky hvad hun angår, da hun egentlig har været min mor de sidste 12 år, siden jeg mistede  min mutti. . Så det døve ører er også tænkeligt.

K Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.