sygemeldning pga manglende arbejde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

604 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. februar 2010

Hyner

Min mester kom i formiddags og spurgte mig hvordan det gik.. Jeg er blevet flyttet en hel del rundt efter at været gået ned på halvtid. I princippet går det jo godt, men jeg kan da godt mærke hvis jeg har været for hård ved mig selv.. Grunden til hans spørgsmål vidste sig så, at han har mega svært ved at placerer mig nogen steder i produktionen. Han spurgte så om jeg ikke kunne snakke med lægen om en sygemelding det sidste stykke tid...

Mit spørgsmål er så: Kan man det i den situration, jeg er jo ikke dicederet syg..

Og hvad så med resten af min orlov vil den blive gemt eller hva??

Henriette -der nu ikke har noget imod at blive sygemeldt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Anja

Ja, lidt "fusk" er det jo, for du skal vel så sige til din læge, at du ikke føler, at du kan arbejde længere af en eller anden årsag. Synes din arbejsgiver er lidt strid at spørge om det.

Aner ikke om orloven ryger, men den burde vel bare stilles i bero.

Anmeld

1. februar 2010

BK

Hyner skriver:

Min mester kom i formiddags og spurgte mig hvordan det gik.. Jeg er blevet flyttet en hel del rundt efter at været gået ned på halvtid. I princippet går det jo godt, men jeg kan da godt mærke hvis jeg har været for hård ved mig selv.. Grunden til hans spørgsmål vidste sig så, at han har mega svært ved at placerer mig nogen steder i produktionen. Han spurgte så om jeg ikke kunne snakke med lægen om en sygemelding det sidste stykke tid...

Mit spørgsmål er så: Kan man det i den situration, jeg er jo ikke dicederet syg..

Og hvad så med resten af min orlov vil den blive gemt eller hva??

Henriette -der nu ikke har noget imod at blive sygemeldt..

Ja jeg mener at reglerne siger at når arbejdsgiveren ikke kan finde en egnet plads til dig i produktionen har du krav på en sygemelding...

Anmeld

1. februar 2010

BellaT

Klock skriver:

Ja jeg mener at reglerne siger at når arbejdsgiveren ikke kan finde en egnet plads til dig i produktionen har du krav på en sygemelding...

Ja, det mener jeg også at have læst et sted.. Men er ikke helt sikker.

Vil da mene at din orlov venter, ligesom ferie gør under barsel.. Du kan jo ikke bruge din orlov, mens du er sygemeldt.

Anmeld

2. februar 2010

Hyner

Nice. Takker for svar, så er jeg spændt på have doktor damen siger på fredag....

Krams Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.