Hvor vigtigt MD

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Selvfølgelig er det vigtigste at barnet er sund og rask, og trives inde i maven. Men når det så er på plads, så forstår jeg godt at folk glædes over at vide hvilket køn de venter. Barnet får pludselig mere personlighed, og det hele begynder pludseligt at virke mere virkeligt. Jeg er selv en af dem 

Det jeg forsøger at sige er vist bare, at jeg ikke i min vildeste fantasi tror - eller håber på, at der findes folk som ikke bekymre sig om de venter et sund og rask barn eller et sygt et.  Men når alt dette er på plads, nyder man vel bare sin graviditet og sit kommende barn!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2010

Corn

Vi er først blevet enige om at vi gerne vil vide kønnet, efter jeg havde sagt ja til scanningerne. Jeg havde egentlig sagt nej til scanning, for jeg kunne ikke forestille mig at vælge fra, men lægen tilrådede med den begrundelse, at hvis noget var galt, kunne man være bedre forberedt.

Jeg har tidligere været i mødregruppe med en kvinde som ikke havde fået MD scanning og hendes datter døde dagen efter fødslen, af en hjertefejl, som kunne have været set ved scanning og evt også afhjulpet.

(Og siden hen har jeg skiftet mening, og tror faktisk godt jeg kunne vælge et foster fra, hvis det var sygt, for fx et multihandicappet barn ville koste min familie, især mine drenge, alt for meget, følelsesmæssigt set osv.)

Vi har ikke vidst kønnet ved de to store.

Jeg er dybt facineret af, hvor mange ting man kan se ved MD scanningen, for sikke detaljer.

Majken 18+ og MD i næste uge, og derefter ved vi måske kønnet

Anmeld

1. februar 2010

CarinaSB

Vi valgte MD scanning da jeg gik og var nervøs hele tiden for om der kunne være noget galt .. Og vi viste kønnet allerede da jeg var 16 uger henne Men til MD scanningen var han rask fra top til tå .. hvilket så ikk passede helt .. For da jeg var 25 uger henne var vi til 3D scanning hvor det viste sig at han havde klumpfod .. Men så kan man jo selvføli sige at der ikk var det værste .. det havde jo været hvis det var hjertet, lungerne eller noget i den dur ..

Anmeld

9. februar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har bevist begge gange valgt IKKE, at få kønnet afvide. Det var ikke vigtigt for os om vi fik en dreng eller pige - det vigtigste var, at vores baby var sund og rask.

Der var mange der sagde om vi ikke anden gang ville vide kønnet af praktiske årsager - nej, det ville vi ikke. Vi havde valgt ikke, at få barn af praktiske årsager men pga. vi bare gerne ville.

Så synes vi begge os, at det var en stor glæde bare gå og vente på, at se, hvad det var vi fik.

/ Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

9. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg tror ikke du skal tage det så bogstaveligt, det med at babyen er dreng / pige og forresten også sund og rask. Man har bare nået at juble over at den er rask på hjemvejen og fået ringet rundt til alle og fortalt det, og når man så sætter sig foran computeren så vælter informationen jo bare ud som den lige kommer. Det handler ihvertfald ikke om at at det er vigtigere for folk at det bliver det ene eller andet køn end at den er sund og rask, hvilket jeg fornemmer du undrer dig over?

Selvfølgelig ikke!!! Men man "forventer (eller tror og håber)" nok mere at den er sund og rask, eftersom det er MEGET få fejl som først opdages så sent som MD, de fleste spottes jo ved NF eller resulterer i spontane aborter.

Kønnet derimod er en 50-50 oplysning. Det er overhovedet ikke fordi det er vigtigere, men det er noget som siger lidt om barnets kommende identitet og det hungrer man som gravid efter, altså at lære sit barn en lille smule bedre at kende  - derfor bruger vi også masser af penge på ekstra scanninger m.m. - bare for at få et glimt af hvem der gemmer sig derinde...Ville du slet ikke selv synes det var stort at vide om det var en lille dreng eller pige derinde, når nu alt var fint og raskt? JO du ville da!!!

Var det svar på dit spørgsmål?

Mvh

Rosa

Anmeld

9. februar 2010

qp

Jeg selv var helt sikker på det var en pige og alle andre mente det var en dreng... Scanningen var jo ligesom, at få be/ afkræftet om min formodning var rigtig eller ej. Men jeg kan godt fortælle dig, at jeg stortudede da jeg efter scanningen gik ud for, at ringe til en veninde - jeg stortudede fordi det hele var blevet mere virkeligt for mig nu når der var sat køn på.

Så i sidste ende handler det jo egentlig om (for mig) en virkeliggørelse af det barn man bærer og ikke så meget om hvilket køn det er. Man får noget, at skulle forholde sig til og det gør livet som gravid endnu mere spændende!

Anmeld

9. februar 2010

Valle81

Hejsa:0)

Ved begge mine gravidtiter har jeg valgt scanninger ud fra det grundlag at få ro på mig selv. At vide at alt forhåbentlig var i skønneste orden, at den var sund og rask.

Og så kom oplevelsen af at se myret derinde. Synes sådan en scanning er så helt fantastisk og jeg har tudet hver gang og bliver hver gang forundret over hvor meget de der kære scanningsdamer kan se. Følger interessant med, for synes det er så spændende.

Jeg har ved begge graviditeter sagt fra start at hvis de falder over kønnet må de gerne sige det, har aldrig forventet det, og hvis ikke de kunne se det, vil det være helt ligegyldigt. Ville hvis de ikke kunne se det glæde mig til overrasskelsen ved fødslen. Ville ikke købe mig til at få det af vide på en scanningsklinik.

Første gang fik jeg at vide at det var en pige, og det var sandt, denne gang har vi fået at vide at der gemmer sig en dreng, vi tror på det til det modsatte er bevist:0)

Christina 35+1

Anmeld

16. februar 2010

Kala

Vi ville rigtig gerne have kønnet at vide. Det ville vi så vi kunne snakke navne og købe lidt til den lille enten i blå eller lyserød. Men men men det vigtigste var selvfølgelig at den lille havde det godt og voksede som den skulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.