hvad gør i om aftenen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
1 svar
0 synes godt om
31. januar 2010

Mette Jensen

Har en datter på godt 5 uger som sover utrolig meget. Hun er kun vågen 1 time og et kvarter(nogle gange kun 1 time), kan mærke hun er træt ved at hun værken vil spise ved mig eller ha sutten og bare ligge. hun sover sover ca 2 gange ude i barnevognen (sover 4-5 timer ad gangen) så når hun vågner der sidst på eftermiddagen/ved spisetid så kan hun også kun være vågen i 1 timé og så blir hun pylret og vil ingenting, sys bare det er for tidligt og ligge hende i seng, så propper bare sutten i hende og en blee over hovedt og så falder hun til ro, så hviler hun lige li en lille halv time og så vågner hun igen så går vi lidt med hende og snakker og pusler og så efter 1/2 -1 time alt efter hvor træt hun virker ligger jeg hende til mit bryst igen fordi hun virker søgende og træt, men hun gider kun og spise lidt og hun kan ikke falde i søvn ved mit bryst, hun blir ved med at slippe og så ligger jeg hende til igen, så sutter hun lidt og sådan fortsætter vi(hun får små øjne når hun sutter ,men kan ikke falde i søvn) og så putter jeg hende i vuggen og så sover hun.

sys bare det er træls at hun ikke kan falde i søvn ved mit bryst når jeg kan se hun er træt, skal ligesom kæmpe med hende. hun falder heller ikke i søvn ved mig om dagen, men der putter jeg hende jo også bare ud i barnevognen, og når hun skal i seng om aftenen så putter jeg hende jo også bare i vuggen og der er ingen problemer. men ville ønske hun kunne falde i søvn ved mit bryst især om aftenen efter hun har været vågen 1 1/4 time og jeg kan se hun er træt..

hvordan er jeres aftener og har i nogele foreslag til hvad vi kan prøve at gøre???

hjælp!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2010

mor2piger

hej :O)

jeg tænker at det er rigtig flot at en lille pige på 5 uger kan falde i søvn for sig selv og ikke hos dig. hvorfor er det du gerne ville have hun skal falde i søvn hos dig? det er bare med at nyde at din pige er så god til selv at falde i søvn  herhjemme falder min pige i søvn i mine arme hver aften kl 19.30-20 og så putter jeg hende i hendes vugge efterfølgende, hun er ikke så god til selv at falde i søvn alene, kun om dagen hvor hun bliver puttet i sine barnevogn.

hun er 4 måneder og sover også stadig rigtig meget, hun sover 1 gang formiddag 3-4 timer og en gang eftermiddag 2-3 timer. hun er også max vågen 2 timer om formiddagen så er hun træt igen. små børn sover jo rigtig meget, og har brug for det

hvad tid putter i hende til natten om aftenen? og hvilken rutiner har i?

jeg har fra hun var meget lille forsøgt at indføre nogle gode rutiner og rytmer så jeg lærer mit barn at komme ind i en god rytme og så jeg lærer hende at sove.

hun bliver puslet omkring kl 19 når vi putter min store pige også, så får hun nattøj på, vi synger et par sange og hygger lidt. kl ca 19.30 sætter jeg min sammen med hende i soveværelset hvor der er mørkt, der får hun sin aftenflaske og falder derefter i søvn i mine arme og bliver så puttet. hun sover i vugge i soveværelset, og så har vi babyalarm på hende, hun spiser stadig et par gange i løbet af natten og vågner og er frisk 6-6.30

som jeg læser dit indlæg sender hun klare signaler om at hun er træt, nu ved jeg jo ikke hvad tid det er, men måske i kunne lave nogle aftenrutiner og så putte hende til natten selvom du syntes det er tidligt. igen små børn har brug for rigtig mange timers søvn, og min store pige på 3 ½ år sover også kl 19-19.30 hver dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.