Eksamensangst :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.382 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. maj 2008

Mathilde

Hjælp jeg skal til 5 eksamner de kommende 2 mdr. og det er ikke noget jeg ser frem til. Jeg lider af eksamensangst. Sidste år fik jeg både beroligende piller og betablokkere i et forsøg på at kontrollere min angst. Jeg havde også en terapeut med, men trods det endte jeg med panikanfald, hvor jeg ikke kunne få luft og bare græd:'( Men anden gang jeg skulle til eksamen reagerede jeg ved at lukke helt af og kunne ikke huske noget som helst:( Det gør mig så gal, for jeg er ikke dum - faktisk får jeg topkarakterer i mine afleveringer osv., men mine karakterer til eksamen er ikke ret gode, fordi jeg reagerer som jeg gør. Det dumme tal påvirker jo i større eller mindre grad hele min fremtid:@ Er der andre der har det sådan eller har nogle gode råd???? Kram fra Mathilde, som skal til 2 eksamner i den her uge8( den ene er dog skriftelig og påvirker mig ikke så slemt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2008

Lullaby

Ork ja. Jeg kender det desværre godt. Jeg begynder ikke at græde men ryster så meget og får svedige hænder osv så jeg slet ikke kan tænke. Og når de så stiller spm. så går jeg helt i panik og svarer med det samme med det resultat, at jeg altid svarer forkert fordi jeg ikke tænker længere end til "LAD MIG KOMME UD!!!!". Så du er ikke alene her :( Jeg dumpede også min ene eksamen sidste år fordi jeg ikke kunne overskue at være praktisk (hjemkundskab). Har både prøvet terapeuter, beroligende osv men intet hjælper her heller :( Jeg kan derfor ikke komme med nogen hjælp med mere et skulderklap og sige, at du er ikke alene :S

Anmeld

12. maj 2008

Mathilde

Tak for skulderklap:) Det er rart at vide at jeg ikke er helt alene, selvom jeg ikke ønsker for nogen, at de skal have det ligesom mig...
Hvor er det synd at du dumpede pga angsten:( Det er virkelig frustrerende at vide, at man kan gøre det bedre, hvis angsten ikke var så voldsom...

Anmeld

12. maj 2008

MorCamilla

Hejsa..

Jeg har heller aldrig rigtig haft det, kun når jeg kom op i ting jeg ikke var særlig god til i forvejen så lukkede jeg helt af... (ved f.eks. tysk eksamen)

Jeg vil faktisk bare ønske dig alt held og lykke til eksamenerne... :) Jeg håber at du klare dem...

Anmeld

12. maj 2008

Balderson

Hej Mathilde

Min svigerinde er også nervøs til eksamer, men sidste gang fik hun nåle i sine øre.. Det hjalp på hende, så måske det var noget..

Jeg håber nu alligevel det kommer til at gå godt for dig, så du skal have mange gang held og lykke...

Mvh

Jill, som aldrig selv har været nervøs til eksamer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.