Andrea???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.547 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. januar 2010

LinLin

Min kæreste og jeg er begyndt at snakke om navne (jeg er 7+5 sådan ca...) I forvejen har han to drenge, der hedder Sigurd og Asger, min søn hedder - sjovt nok - David ;-) Så det er sådan rimeligt langt fra hinanden...

Vi er blevet enige om, at han skal hedde Adam, hvis det er en dreng (åbenlyst mit forslag), men der er bare ikke rigtigt nogen pigenavne, jeg bryder mig og og de få, der er, ligger alt for højt på de der popularitetslister til, at jeg vil kalde min datter det (alt i top 15 er no-go...)

Så foreslår min kæreste så ANDREA! Og jeg tænker umiddelbart, at jeg ikke bare kan sige nej, når jeg ikke har et bedre forslag selv... Men ANDREA??? Tænker straks på en blå papegøje og børnetime, og det synes jeg ikke jeg har lyst til at forbinde min datter med...

Er det mig der tænker for meget over sådan noget? Hvad tænker I andre når I hører det navn?

Og kom også gerne med andre forslag til navn - så jeg har et modspil!!! :-)

(efternavnet er i øvrigt Henri Sparre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

M&K

Jeg kan rigtig godt lide Andrea vi overvejer selv at kalde vores datter det hvis det altsaa bliver en pige.

Vi bor i spanien saa skal finde et navn som passer paa begge sprog. Hel og lykke

Anmeld

30. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

ej syntes andrea er så et fint navn.. :)

ja det første der slår en er måske papegøje fra børnetime, men stadig syntes jeg der er et rigtig flot navn.. godt fundet på af kæresten hehe ;)

man kan jo altid forbinde det med et eller andet, næsten alle navne..

men hvis du vil havde et lidt mere specielt navn, som satdig er okey normalt , så er der jo vilma ;)

knus cille

Lilypie - (NaR0)

Anmeld

30. januar 2010

Munder

Åhhh, ingen modkandidater herfra. Jeg er vild med Andrea, hvilket min datter på knap 3½ hedder

Jeg var også betænkelig i starten pga. den der fugl, men efter hun blev født, var der ingen tvivl.

Så kun  herfra.

Dorte (med Andrea fra 1. september 2006)

Anmeld

30. januar 2010

TbCp

Jeg synes Andrea er vildt sødt
Vi havde det oppe at vende for at opkalde vores datter efter sin Oldemormor (hvis mand sjovt nok hed Kaj)

Men tjah, tror bare man tit kan finde sådan noget på alle navne.... kender også en lille pige som hedder Luna og ja det hedder hun jo også hende fra Bamses billedbog... men det ER jo ikke hende

Jeg er vild med navnene Sofia, Hannah, Ida ,.... navne i den stil 

TINA 

Anmeld

30. januar 2010

Sees

Andrea er et skøøøønt navn

Men ellers er der jo måske Luna ?
eller Laura ?

~*|Mette & Emil 260509 | * ~

Anmeld

30. januar 2010

LinLin

TbCp skriver:

Jeg synes Andrea er vildt sødt
Vi havde det oppe at vende for at opkalde vores datter efter sin Oldemormor (hvis mand sjovt nok hed Kaj)

Men tjah, tror bare man tit kan finde sådan noget på alle navne.... kender også en lille pige som hedder Luna og ja det hedder hun jo også hende fra Bamses billedbog... men det ER jo ikke hende

Jeg er vild med navnene Sofia, Hannah, Ida ,.... navne i den stil 

TINA 

Jamen tænker også at det kunne være "sødt" til en lille pige - men hun bliver jo også voksen!

Men det opfylder i det mindste mine "kriterier" med at det kun kan kunne staves på een måde (sådan "normalt og uden numerolog inde over...) og helst ikke ende på s (fordi jeg ikke ved hvordan man siger ex magnus' cykel... Og så altså ikke alt for populært!

Måske skal jeg bare lille vænne mig til det... (eller håbe på vi venter en dreng mere ;-) )

Anmeld

30. januar 2010

Malene76

Jeg er vild med Andrea, desværre er det snuppet i vennekredsen. Det er det skønneste navn. Navne er altid en fornøjelse at tale om.. Håber I finder det rigtige navn der passer til jeres familie.

Mvh. Malene

Anmeld

30. januar 2010

LinLin

M&K skriver:

Jeg kan rigtig godt lide Andrea vi overvejer selv at kalde vores datter det hvis det altsaa bliver en pige.

Vi bor i spanien saa skal finde et navn som passer paa begge sprog. Hel og lykke

Så er David da en mulighed hvis det bliver en dreng ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.