Sp. om sygdom og feber til total nybegynder - pinligsmiley..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. januar 2010

Helle30

Jeg har ikke prøvet at se et termometer med målinger fra mine unger over 38 grader - nogensinde. Jeg har ikke prøvet at de var sløve eller uinteresserede eller ikke ville drikke eller nowet.

Nu har Louises temp. lige vist 38,7 - og så er jeg ved at gå helt over gevind. Hun er blank i øjnene, hoster og snotter - men derudover gider hun godt klappe, griner, drikker (spiser ikke), leger med bamse osv. Så har hun sovet 2x3 timer nu - kun afbrudt af en drikkepause, og en veninde jeg havde på besøg sagde, at det var helt normalt, og da hendes børn var små (og ofte syge) så sov de det væk - gerne længe ad gangen.

Men alligevel - jeg er sgu helt novice indenfor dét der sygdom. Jeg ved, at vagtlægen ikke gider se nogen, der ikke hænger som en dampende karklud over armen, men bliver helt ked af at se hende sådan. Og så sidder mange af jer og tænker: Been there - done that - let her sleep.

Og havd så til natten? Lægger I jer til at sove eller?

Arj - føler mig bare så dum, for der har været i hundredevis af tråde om sygdom, feber og sløje unger, og jeg har ikke fulgt en skid med, for mine fejlede jo ikke noget. Og jeg tænker, at jeg nok overreagerer nu - men så må det jo være dét, I skal dunke mig i hovedet med...

- Helle - Home alone med syg baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2010

Anja

Det lyder ganske normalt. Så længe hun drikker og er let at komme i kontakt med og tilmed gider lege, så er alt fint.

Vores læge siger, at med mindre andre symptomer tilstøder, så er det normalt, at et lille barn kan have det sådan i 3 døgn, og hvis det fortsætter, så skal man til lægen.

Jeg har altid "bare" lagt mig til at sove, hvis barnet sov, men ofte har jeg siddet nogle timer i sofaen om aftenen med det syge barn mens barnet har fået lov at sove hos mig.

Da de var helt små  - sådan under 1 år og havde høj feber  - så satte jeg altid deres seng ind til os så jeg havde dem lidt tættere på og kunne høre deres vejrtrækning, det gav mig tryghed selv om barnet bare sov.

God bedring

Anmeld

30. januar 2010

Nadi

Det er helt normal, og hun lyder heller ikke til at være en kareklud. Så længe hun vil drikke, så er det bare super godt!

Hvis Louise sover når du går i seng, så ja så ville jeg bare lægge mig til at sove. Så kan I altid se natten an, og bliver det til mere eller hvis hun slet ikke vil sove så giv hende en pano.

God bedring til hende
Synes bare det er skønt for dig at du er grønskolling indenfor sygdom. Så ville ikke dunke det i hovedet af dig, sidder og ønsker inden i at det var mig.

Anmeld

31. januar 2010

BellaT

Dejligt at du ikke har haft brug for råd ang. ungers sygdom endnu.

Men ja, lad hende sove alt det hun vil og kan. Lad hende evt. sove inde hos jer om natten, så I kan høre hende hvis hun vågner.

God bedring til lille Louise.

Anmeld

31. januar 2010

Anja

Hvordan går det med Louise ??

Anmeld

31. januar 2010

Helle30

Tak for jeres svar. Dét med at sove hos os er ikke noget problem; Det har hun gjort, siden hun blev født.

Hun sov heeeeelt vildt i går, og jeg havde lige set for mig, at når hun blev lagt til natten, så ville hun vågne og være klar til morgen kl 04 - eller nowet. Jeg sov jo ikke selv meget, for vågnede hver gang hun hostede det mindste - men begge unger sov til kl. 08, hvor Sofie kom listende ind og op i sengen og gav sig til at kilde mor og far. - Så jeg har da, om ikke sovet, hvilet en del timer.

I dag måtte jeg så konstatere, at hun har fået øjenbbetændelse, men det kan jeg forholde mig til, for det havde Sofie også et par gange det første år. Vagtlægen lagde en omgang pipetter klar på vagtapoteket, og vi er startet behandling. Hun spiste en lille smule grød efter badet kl. 19 og drak en masse mælk. Temp. var 38, og hun virkede lykkelig over at blive lagt, så nu håber jeg, hun har sovet den væk til i morgen.

Det er osse bare fordi, jeg aldrig selv har prøvet at være så syg med feber og ligge og sove - heller ikke som barn.  Så forestiller jeg mig de værste scenarier med, at ungen kan koge over og gå til, uden man opdager det.

Nå - men vores playdate i morgen bliver aflyst. Hun skal ikke smitte nogen med øjenbetændelse. Endnu engang tak for jeres skulderklap!

- Helle

Anmeld

1. februar 2010

..

Kan sagtens følge dig.. Mine unger har heller aldrig rigtigt været syge men har jo som bekendt lige haft en uge med høj feber til dem begge.. Mikas er nu på pencillin - meget mod min vilje (er meget modstander af al medicin, tager aldrig så meget som en panodil selv) men det virker!

Som de andre siger så skal du ikke være nervøs så længe de er som de plejer men er du i tvivl så smut til lægen og få dem tjekket.. Måske der sidder noget på ørerne, hals, lunger eller noget..

God bedring med dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.