Jeg har ikke prøvet at se et termometer med målinger fra mine unger over 38 grader - nogensinde. Jeg har ikke prøvet at de var sløve eller uinteresserede eller ikke ville drikke eller nowet.
Nu har Louises temp. lige vist 38,7 - og så er jeg ved at gå helt over gevind. Hun er blank i øjnene, hoster og snotter - men derudover gider hun godt klappe, griner, drikker (spiser ikke), leger med bamse osv. Så har hun sovet 2x3 timer nu - kun afbrudt af en drikkepause, og en veninde jeg havde på besøg sagde, at det var helt normalt, og da hendes børn var små (og ofte syge) så sov de det væk - gerne længe ad gangen.
Men alligevel - jeg er sgu helt novice indenfor dét der sygdom. Jeg ved, at vagtlægen ikke gider se nogen, der ikke hænger som en dampende karklud over armen, men bliver helt ked af at se hende sådan. Og så sidder mange af jer og tænker: Been there - done that - let her sleep.
Og havd så til natten? Lægger I jer til at sove eller?
Arj - føler mig bare så dum, for der har været i hundredevis af tråde om sygdom, feber og sløje unger, og jeg har ikke fulgt en skid med, for mine fejlede jo ikke noget. Og jeg tænker, at jeg nok overreagerer nu - men så må det jo være dét, I skal dunke mig i hovedet med...
- Helle - Home alone med syg baby
Anmeld